testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ik zou contact 60 gebruiken en een aantal keren schakelen , dat zou moeten werken . bij de bouwmarkt hebben ze ook van contact chemie contactspray bij de bussen met vet ed . die is ook al goed hiervoor .
heeft de machine vochtig gestaan in een schuur zonder verwarming ?
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Of deze, ook bij de meeste bouwmarkten te koop:
[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op (71%)]
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Als je snel van de timer af wil zijn , zou ik dit gebruiken. Dit maakt de hamertjes wat van kunstof is gemaakt poreus, en breekt af.
Maar als het een AKO timer is, haal je deze zo uit elkaar. Motortje eraf, twee pennen eruit en contact gedeelte ligt van timer gedeelte af. Bij deze machines is 99.9 % de verwarmingscontacten uitgefikt. Haal ze altijd uit een slopertje, poets gelijk andere contacten even op, dan alles weer ok. de meest simpele timers die bestaan..
Die module onderin is alleen motorsturing...
Contactspray is de doodvonnis..... na een kort tijdje brokkelt de timer vanzelf uit elkaar
Het is inderdaad een AKO timer.
Het zou best kunnen dat het verwarmingscontact slecht of verbrand is, ik kan dat contact niet goed bekijken, het meet wel goed.
De machine staat op de camping dus is nu niet nodig maar ik ga de timer er voor de winter uithalen en schoonmaken.
Het is trouwens best een servicevriendelijk machientje.
Bedankt voor het meedenken !
Als je de timer mechanish uit elkaar heb, dan kunnen de dekken eenvoudig losgenomen worden (eerst de print er af solderen) let op: laag voor laag en onthoud goed de volgorde..... contacten reinig ik meestal met glasfiber stiftje, verwarmingscontacten geheel vervangen door andere, oplappen gaat echt niet meer. succes vd winter....