het grote interessante aanbiedingen topic deel2

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Zo'n 40 pens rups is altijd nog veel kleiner dan 6 middenformaat nixiebuizen, dus dat hoeft geen probleem te zijn. Ik doe zulke dingen nog wel met TTL/CMOS logica. PIC's en zo zijn mijn hobby niet.
Bovendien moet je bij een PIC nog altijd de aansturing van de buizen maken en die zit hier al in!

@ pa3gws:
Nou dan moet ik maar eens op jacht gaan, want ik wil het wel eerst even passen!

Bedankt voor de tips

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 2 juli 2010 09:47:19 (17%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@ Tidak ik kocht er enkele een tijdje geleden bij Baillien Turnhoutsebaan 340 Antw.-Borgerhout(modelbouw) 5€50

Tidak Ada

Golden Member

Ah, das vlakbij :) Ik zal er eens langs gaan....

Hebben die lieden een website? Oh, je bedoelt de boorkopjes, niet de IC's ! Evenzo bedankt

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Precisie(knip)tang bij "So Low" in Rotterdam voor €1,79. Handig om componenten dichtbij de print af te knippen.

fred101

Golden Member

Ik heb al een jaar of 15 een dremel van Proxxon, niet kapot te krijgen en die is al heel veel gebruikt.

Ik heb ooit een testje gedaan aan een gemodificeerde blokgolf sinus >:-) inverter. Daar wordt je niet vrolijk van, behalve de waardeloze (gevaarlijke) opbouw was het de perfecte ruisbron. Zie foto's: http://www.hamforum.nl/viewtopic.php?f=80&t=943

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
bjokal

Golden Member

Een Dremel van Proxxon? We gaan toch niet vloeken he! ;-)

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
Tidak Ada

Golden Member

Fred, dat oranje karton is presspaan (of prespa ?) Dat werd in de tijd dat pertinax nog donkerbruin was voor hetzelfde doel gebruikt. Je ziet het veel in oude apparaten vaak rond ontstoorcondensatoren e.d. Ook in stekers, soms voor de trekontlasting. Dus dat is wel degelijk isolatiemateriaal. Maar ik zeg niets over de doorslagspanning.....

Had je bij jou metingen de behuizing van die omvormer (onvormer >:) ) afgesloten of had je de print zo losjes op je opgeruimde werkbank liggen?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fred101

Golden Member

Hij zat keurig in zijn huisje. Ik heb hem eerst gemeten en toen open getrokken. Dit was echt gewoon scheurbaar rood en heel dun karton.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Tidak Ada

Golden Member

Ja, dat presspaan ìs ook scheurbaar.
Maar misschien dachten die Chinezen van die omvormer dat je alle oranje kartonachtige materialen kan gebruiken >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
flash2b

Special Member

Utrasoon reiniger bij Aldi op 21/7 voor €22,99
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_29/BILD15.JPG
Daar kan je volgens mij ook printjes uit vieze apparaten mee schoonmaken.

Moet je speciale vloeistof gebruiken, of kan het met gewoon sop?
Misschien ergen anders een beter optie?

Ik zal eens vragen wat we op 't werk gebruiken. Het kan met demi-water zonder sop sowieso, maar we hebben ook een of andere oplosser.

Wel uitkijken met componenten die hol zijn, zoals tact-switches. Het water wil er altijd makkelijker in dan uit. Ook uitkijken met dingen als kristallen en anderszins gevoelige componenten. Vaak staat het in de datasheet als ze niet ultrasoon gereinigd mogen worden.

If you want to succeed, double your failure rate.
fred101

Golden Member

Ik heb er een in die maat/prijsklasse van Conrad. Is best handig. Ik maak er knoppen in schoon. Verwacht geen wonderen, eerst week ik ze wat en borstel ge grof schoon. Daarna een of twee keer er in (ik gebruik water met een druppeltje sop) en ze zijn schoon.

Potmeters reinigen gaat super, daarna weer kraakvrij. Je bril komt er ook weer schoon uit. Ik wilde er eerst zelf een maken. Ik had een stuurkast gehad dus ik dacht even transducers bestellen en dan op een gamel aansluiten. Bleek er een 2000 liter bad aan te moeten, dat durfde ik toch maar niet aan. Ik denk dat ik dan de gamel mee oplos :-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Potmeters ja? Maar haal je die dan zelf eerst los? Het lijkt me dat er water in de behuizing achter blijft. De combinatie met regulier sop (afwasmiddel???) lijkt me ook geen aanrader.

If you want to succeed, double your failure rate.
fred101

Golden Member

Ik haal ze eerst wel uit elkaar natuurlijk. Bij dat oude spul gaat dat meestal heel goed.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Is zo een ultrasoon reiniger geschikt om het witte residue van een schoongemaakte PCB los te krijgen? Als ik een printplaat van componenten heb voorzien en schoon heb gemaakt met kontakt printplaat reiniger dan blijft er altijd wat wits over.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Gebruik daar een wattenstaafje met wasbenzine voor als het harsresten zijn. Gaat veel beter! Voor water oplosbare flux kun je wel goed met een ultrasoon reiniger schoonmaken denk ik.

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Ik kwam dit juist tegen:
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/251347/assortiment-koolfilmweer…
Vooral interessant voor mensen in de buurt van Tilburg, want je moet het gaan ophalen :s
Als je hem voor rond de 25 euries kan hebben is het wel een koopje.

Maar voor 25euro accepteert hij de verkoop niet ....

Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....

Nedis heeft de Weller WS81T voor 178,50 ex (212,42 incl).

If you want to succeed, double your failure rate.

Vanaf donderdag bij Lidl: ladenkastjes!!
Voor 10 euro (9.99) ga er donderdag ééntje halen.

Met per lade 2 tussenschotjes. Weet wel niet of er weerstanden in passen. Maar ik denk het wel.

Die boormachinehouder voor E12,99 lijkt me wel wat om printjes mee te gaan boren. Hopelijk past m'n dremel er in.
Ai, niet goed opgelet: het is de Belgische Lidl. :-(

[Bericht gewijzigd door perceptor op dinsdag 27 juli 2010 14:31:19 (21%)

Op 27 juli 2010 13:34:25 schreef ledfan:
Vanaf donderdag bij Lidl: ladenkastjes!!
Voor 10 euro (9.99) ga er donderdag ééntje halen.

Weet wel niet of er weerstanden in passen. Maar ik denk het wel.

Juul had ze toen voor 6.99 (bij de aldi). Die weet wellicht wel of er weerstanden in passen (in de breedte dan uiteraard).

If you want to succeed, double your failure rate.

Dan zou ik graag van juul horen of weerstanden er in de breedte in passen.

Een tijd terug is hier ook naar gevraagd.

http://sites.google.com/site/teunhaperen/aldi-ladekast

Deze heb ik opgemeten van een eerdere aldi actie. Deze zijn volgens mij precies hetzelfde, bij de aldi waren ze ook in die 2 soorten leverbaar (kleine, grote vakken)

[Bericht gewijzigd door teunhaperen op dinsdag 27 juli 2010 21:25:21 (28%)

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil
Tidak Ada

Golden Member

Op 27 juli 2010 14:26:37 schreef perceptor:
Ai, niet goed opgelet: het is de Belgische Lidl. :-(

Kijk eens bij de Duitse Lidl. Dat lijkt me logischer, gezien je woonstede ;)

Edit:
Die doen helaas ook niet mee deze keer :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Dit topic is gesloten