heeft er iemand een schema voor een ir poort te maken en deze aan te sluiten op de com poort van pc ?
peace
Confusion
There are only 10 types of people in the world - those who understand binary, and those who don't
Ik neem aan dat je een irda interface bedoelt?
Heeft je moederbord hier geen aansluitng voor?
Dit maakt het een stuk makkelijker dan wanneer je hem op de compoort wilt aansluiten.
Ik zal even de volledige opzet weergeven 
Een vriend en ik willen een Stand alone MP3 speler maken van een oude computer configuratie (PII 233) via een grafische LCD en via de winamp plugin liquid MP3 en deze computer / mp3 speler dus zonder scherm noch toetsenbord of muis aan te sluiten op een stereo keten.
nu hebben we een prog gevonden winLIRC dat we kunnen gebruiken maar geraak niet wijs uit hun voorstelling van de IR reciever
...
some help plz
peace
koen G
Het is opzich niet echt moeilijk, een afstandsbediening stuurt constant infrarood signaaltjes uit. Met onderbrekingen hieruit kan het apparaat wat deze ontvangt(in dit geval jouw computer) opmaken welke knop er word ingedrukt. Het bouwen van een ontvanger is niet echt moeilijk. De onderdelen zijn gemakkelijk te krijgen bij bijvoorbeeld conrad en informatie over het hoe en wat kun je hier vinden:
http://lnx.manoweb.com/lirc/?partType=section&partName=introductio…
het werkt 
best wel funny kan nu winamp en dvd remote controled luisteren /kijken en de schakeling koste zo goed als niks 
thx ya all
peace
Ik ben naar de winkel geweesd en ze hadden enkel een gewone IR ontvangst diode die ik dan maar in de plaats heb genomen aangezien de lage prijs, is het mogelijk dit schema te maken met deze ontvanger (slechts twee pootjes)?
Greetz
ik zeg ontvangstdiode omdat die kerel in de winkel het zo noemde maar het ziet er niet echt gepolariseerd uit (pootjes eve lang en geen nkeel teken) dus ik betwijfel of het ding wel diode heet