thawebman
als je maar genoeg kracht zet gaat alles stuk http://www.thortech.nl/
toch blijf ik deze echt mooi vinden:
http://www.highendpassion.nl/epages/62310579.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Sho…
magische diffusers ter grote van een euro... wtf
"Ik ga op mijn luisterpositie zitten en wordt stil. 5 schijfjes en ik merk al een energie in mijn geluidsbeeld die ik voorheen niet heb gehad. Er ontstaat rust, meer lucht tussen de noten, betere articulatie en energie. De opname ruimte begint zich af te tekenen. Ik luister vol ongeloof wat er in mijn luisterruimte aan het voltrekken is 2 nummers en vraag vol ongeduld wat er gaat gebeuren als alle 18 schijfjes worden gemonteerd."
LoL
Ik krijg altijd de neiging om de fabrikant te vragen om een datasheet of onderzoek. Maar ik denk dat ik dat niet snel zal krijgen 
WTF!!! Zo'n setje 18 schijfjes kost €1800!! Als je dan ipv al die gadgets te kopen gewoon een professionele muziek-studio huurt ergens met vrienden ben je veel goedkoper uit...
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (18%)]
Magic Pebbles:
"I started out with the Clever Lil Clocks. I can't tell you how silly I felt trying to explain the clocks to my wife. The clocks tightened the focus, so much so that I had to leave them in the system altho I could have returned them. Later I bought some Large pebbles. These, along with the clocks, improved the bass definition. So, I bought some X Large Pebbles, and some Mini and Mikro, too. I know it sounds like the guy who is buying moon rocks, but each and every time I put more pebbles into the system it improved the sound. These items improved the tightness, clairity, soundstage, bass response, all the good things in Audio. And you can adjust the effect just by moving them around the room."
Zolang er mensen zijn die hier naar op zoek zijn, zal de markt blijven bestaan...
Ongelooflijk...
Probeer je als muzikant een cdtje te maken waarbij 't lijkt of je samen muziek maakt
Zijn er van die audiofielen die het hele geluidsbeeld uit elkaar trekken met een paar steentjes op de 'interlinks' en een setje diffusors op de diffusors... 't moet toch niet gekker worden... 
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Dat magic pebbles is duidelijk niet echt, lees maar eens verder. Er staat ook ergens wat hij gestudeerd heeft en gedaan heeft. Best lachen, hij heeft nog meer fantasie dan ik.
Op 14 januari 2011 02:02:21 schreef thawebman:
toch blijf ik deze echt mooi vinden:http://www.highendpassion.nl/epages/62310579.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Sho…
magische diffusers ter grote van een euro... wtf
"Hoewel de ruimte niet vreselijk groot is 4 x 6 is het een dedicated luisterruimte."
Voor een luisterruimte? Ik luister in de helft van de ruimte naar muziek, en speel muziek, en slaap daarin, en doe mijn werk daar... Ik heb niet eens meer.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Hoor eens, zo nauw luistert het normaal allemaal niet, maar om zo' n luisterruimte hoorbaar op te luisteren komt er meer bij kijken. Pobleem is dat je luisterkamer weer niet geoptimaliseerd is voor kijken.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Die van highendpassion is gewoon de volkswagen dealer/autocenter/Texaco Zijm. Niet alleen is dat het adres dat op de review-site is te lezen (een site waar hij zelf naar linkt), maar ook klopt de naam van de eigenaar van highendpassion prima: Dennis Hegeman. Hegeman heeft in omgeving Arnhem al jaren volkswagen/audi zaken.
Conclusie: een goede autoverkoper kan ALLES verkopen!
Sponcebert
Ik ben er klaar mee voor
Kijk, gewoon dit kopen voor je Ipod, bij de Blokker, nu 12 ! euro
Werkt op batterijen, dus geen High end Netsnoer nodig. Scheelt 3000,-
Ingebouwde speakers, scheelt ook 2000,- aan kabels. Geen Aansluitsnoer, dus geen zakje met steentjes nodig ( 10.000?? ). Totaal bespaar je 15.000. En hij laad je Ipod op.
Sprankelend helder geluid, met een vleugje bergbeek. Licht overkrachtigt in het lage middengebied maar de doorzichte weergave van de hoge middentonen geeft het geheel een gebalanceerde mix.
http://www.blokker.nl/blokkerfolder/wk02/huishoud/magazine.html#/zoomp…
Op 14 januari 2011 09:14:46 schreef Sponcebert:
Kijk, gewoon dit kopen voor je Ipod, bij de Blokker, nu 12 ! euro
Werkt op batterijen,
Jammer dat je de batterijen er apart bij moet kopen. Wordt het toch weer schreeuwend duur.
Hoewel, het geeft je wel de kans om er andere batterijen in te zetten, b.v. van de HEMA. Die geven een net iets sprankelender geluidsbeeld.
Trouwens ook een raar woord, geluidsbeeld. Kun je met geluid een beeld maken?
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Op 14 januari 2011 09:12:20 schreef Jochem:
Die van highendpassion is gewoon de volkswagen dealer/autocenter/Texaco Zijm. Niet alleen is dat het adres dat op de review-site is te lezen (een site waar hij zelf naar linkt), maar ook klopt de naam van de eigenaar van highendpassion prima: Dennis Hegeman. Hegeman heeft in omgeving Arnhem al jaren volkswagen/audi zaken.Conclusie: een goede autoverkoper kan ALLES verkopen!
Meneer handelt in Duitse degelijkheid, zullen we maar zeggen.
Trouwens ook een raar woord, geluidsbeeld. Kun je met geluid een beeld maken?
Met LSD is alles mogelijk 
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (3%)]
Mooie zekering:
Maar 20 euro.
50 cent voor de zekering en 19,50 euro voor de sticker. 
Ik wil ze zelf ook wel verkopen maar dan met telefoon nummer 0900-1450
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 14 januari 2011 11:39:10 schreef KlaasZ: [...]Trouwens ook een raar woord, geluidsbeeld. Kun je met geluid een beeld maken?
Kijk maar naar de impressionisten Debussy: "'l Apres midi d'une Faune", "La mère", Groffé: "Grand Cañyon Suite" etc. Verder kon Bach er ook wat van, vooral in z'n cantates. En wat dacht je van al die componisten van filmmuziek!
Interessant telefoonnummer, overigens: 02745 8417
Dat 900 nummer € 14,50/min? 
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 14 januari 2011 12:11:27 schreef Tidak Ada:
Interessant telefoonnummer, overigens: 02745 8417
Duits?
Nog een merkwaardig verhaal vond ik bij de Groef audio:
http://degroefaudio.nl/dg_stroomvoorziening.php?vNr=4
Let op deze zinnen:
"Opmerkelijk bij deze verdeeldozen is dat de aardpennen van elk stopcontact van elkaar ontkoppeld zijn. Voordeel hiervan is dat de chassis van de aangesloten apparatuur niet via de aardkabels en -pennen met elkaar in verbinding staan."
Vraag ik me wel af hoe ze dat voor elkaar krijgen zonder aan de veiligheid te tornen.
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Sponcebert
Ik ben er klaar mee voor
Batterijen klinken beter als zij een nacht in een piramide hebben gelegen. Dat komt door de krachten van Atlantis ( Orbs ). Ook handig voor scheermesjes.
Peter Claus
It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple
Zijn er hier mensen die hun CD's/DVD's/BluRay's demagnetiseren?
http://www.gcaudio.com/resources/howtos/demagnetization.html
For a number of years audiophiles have reported improvements in performance after demagnetizing CDs and DVDs. Improved clarity and resolution of fine detail, cleaner top-end and a more developed soundstage are common enhancements. Videophiles offer similar reports of improvement related to picture fidelity, color saturation and detail. There is now research to suggest that demagnetization of computer discs (including CD-ROM, CD-R, CD-RW, DVD, DVD-R and other similar disc media) result in reduced block error rates.
En zo kun je nog wel even verder gaan...
Sponcebert
Ik ben er klaar mee voor