free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
ik vraag me af of echte die-hard audiofielen ook de vorm van hun oorschelpen vergelijken.
die aanhangsels van het menselijk lichaam veroorzaken ook een vervorming. de vorm van de schelp bepaald de richtingsgevoeligheid en de adjacent onderdrukking. door de rimpels en groeven krijg je echo en echo onderdrukking...
voor de mensen die hun oorschelp kunnen bewegen door hun nekspieren te spannen : wat is de optimale stand ?
en zou er al zoiets bestaan als plastische chirurgie om de akoustische eigenschappen van je oorschelp aan te passen ?
misschien is daar wel megaveel geld mee te verdienen ! en dan al de aanhangeseltjes die je aan of in een oor kunt toevoegen.. speciale ruisvloer verlagende oorringen , zandzakjes achter je schelp bevestigen om meer 'lucht' te creeren. dingen die je in je oorgang kan proppen om een betere luchtdoorvoer te creeren.
apparaatjes om je trommelvlies te trainen.
speciale oordrupjes om een betere 'plaatsing en strakker geluid te bekomen
en je oor staat in contact met je keel. hoeveel tegen druk moet je geven om lucht in je oor te krijgen ( valsalva manoever : gekend bij duikers om de binnenoor druk te compenseren. ) ik denk aan een systeem met een soort snorkel wat de juiste acoustische tegendruk kan geven. kwestie van de dynamiek van je trommelvlies te verbeteren.
ook ene systeem waarbij je je oor vult met water via een soort buisje met een trechter bovenop. je vult je oor met speciaal gedeioniseerd water. op het wateropppervlak komt dan een membraan. aangezien water niet samenpersbaar is krijg je zo een perfecte mechanische overbrenging van het door het menbraan opgepikte trilling direct op je trommelvlies. zo schakel je de oorschelp en gehoorgang volledig uit !
en kitjes om je oor volledig acoustisch schoon te maken.
ik eis met deze al de rechten op deze ideen op !
als ik dan stinkend rijk ben geef ik jullie allemaal een vliegtuigticket naar hawaii en dan houden we een geweldige beach party en idereen mag dan zelf een zakje zand vullen om op zijn interlinks te kleven thuis.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Fred, Ik heb nog een set glazen 6L6-en van Philips
Schijnen duur te worden als je deze thread leest (niet voor jou natuurlijk
):
[ http://groups.yahoo.com/group/glowbugradio/message/784 ]
Eventueel inloggen met je Yahoo ww.
Trouwens, die 304TL, die ze op hun hompage hebben staan is ook een te gekke audiobuis. Wordt echt een soort open haard voor audiofielen 
Ik heb zelfs al eens die VT127's, die ik je pas liet zien, in een audioset zien branden.
Leuk met dat uraniumglas en dan een UV Ledje er onder ('uitstekend oplichtend laag'
)
Bedenk dat Triodes een prominente plaats in de audiofiedeldie hebben, vanwege hun prachtige klank...
Peter Claus
It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple
Waarom moeilijk doen, gewoon die interlinks direct door de oren de hersens in schuiven 
Scheelt weer een stukje kabel (gehoorzenuw) 
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 18 januari 2011 20:05:21 schreef Peter Claus:
[...]
Hahahaha, deze is schitterend
ik eis ook andere ideen op zoals je neus aanpassen om die meer aerodynamisch te maken en als afscheidend klankschot te gebruiken om een ruimelijker beeld te scheppen.
@ bjokal : die hersenen zitten in de weg... uithalen die hap . zo creer je een holle ruimte. je kan dan de zelfresonsantie daarvan tunen in combinatie met het trommelvlies..
[Bericht gewijzigd door free_electron op (22%)]
Laats bij een luistertest geweest waar ze DAC's vergeleken.
Een van de mensen demonstreerde iets aparts, hij ging met een zwarte viltstift langs de buiten- en binnenrand van de cd en opperde dat het geluid beter was geworden. Meer als de helft van de aanwezige mensen hoorden ook een beter geluid. Ik en nog een paar andere hoorden geen verbetering. (Maar dat kan ook aan ons gelegen hebben)
Volgens de demonstrand kwam de verbetering doordat het licht van de lader binnen de CD bleef en een wazig verhaal over strooilicht van de laser.
Ik ben toen maar naar huis gegaan.
Op 18 januari 2011 20:14:27 schreef free_electron:
[...]ik eis ook andere ideen op zoals je neus aanpassen om die meer aerodynamisch te maken en als afscheidend klankschot te gebruiken om een ruimelijker beeld te scheppen.
@ bjokal : die hersenen zitten in de weg... uithalen die hap . zo creer je een holle ruimte. je kan dan de zelfresonsantie daarvan tunen in combinatie met het trommelvlies..
Nou zeg jij hebt ook niet een hoge pet op van die audiofielen hoor. Een beetje audiofiel heeft natuurlijk die audiobiologische optimalisatie die je als laatste noemt @ bjokal, als eerste uitgevoerd. Het bewijs is zijn uitgave patroon 
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Ik ga oliofantenoren verkopen, een betere manier om muziek zo perfect mogelijk te beluisteren is er niet.
Nu in de aanbieding, olifantenoren inclusief implantatie en afvoer van de oude slecht presterende oren voor maar 225.000 euro.
Op 18 januari 2011 17:04:06 schreef free_electron:
ik eis met deze al de rechten op deze ideen op !
te laat.
http://www.plasmetic.com/latest-trends/ear-surgery/enjoy-music-get-poi…
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Wat zijn olofanten?
Olifantenoorren zijn, gezien hun grootte, alleen geschikt voor lage frekwenties (16' orgelregister en basedrums), althans de Afrikaanse variëteit; de Indische variëteit is goed voor contrabas en cello....
Bedenk echter, dat je spreekt over een beschermde diersoort en dat de CITES dit niet toestaat.
De douane op Schiphol is nogal fel op de inport van (delen van) uitheemse diersoorten, die op de CITES-lijsten staan.
In dit kader is je prijs dus véél te laag!
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
McDuff
Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
McDuff
Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
Schrijf je nou fred: zwarte mam-bas?, dacht dat je mam-mas bedoelde.
Sorry, ben ook een beetje ehhh klinkt als elektries maar dan met lezen.
Zie net dat in de gebruiksaanwijzing van mijn hoofdtelefoon dat er een 'Bassduck' in zit en da's mooi voor de lage toontjes zeggen ze.
Kom tot de ontdekking dat de k van Bassduck een t moet zijn.
Zat net in de vouw van het papier gedrukt en was slecht leesbaar.
Begon me al zorgen te maken.....
[Bericht gewijzigd door McDuff op (51%)]
Tidak Ada
Mc, je bedoelt natuurlijk geen zwarte mam-mas, maar zware mam-mas 
Die zie je juist veel bij sopranen, denk maar aan Bianca Castafiore (die heeft overigens ook die neus, die free bedoelde)
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (15%)]
McDuff
Ja, Tidak, maar ze zijn er ook in meerdere kleuren en kunnen mooi zingen hè? Maria Callas vond ik niet zoveel, als die zong leek het soms op gillen, maar ja die was ook niet zo zwaar.Vond een zwartwit tv al zo'n ellende.
Tidak Ada
McDuff
Nee, hij heeft vergeten zijn spons op de goede plaats te leggen!
Helemaal mijn koffie vergeten, nou dat mag dan nu deze naam ook niet meer dragen, ga maar eens nieuwe maken en haak af.
Groeten,
Mac.
[Bericht gewijzigd door McDuff op (52%)]
Ik weet er ook nog een.
Adviseer zulke audiofielen de volgende keer een buizenversterker.
Vooral indien gebruik wordt gemaakt van een speciaal type buis: R100L
Dat wordt lachen wanneer ze het ontdekken....
Enne, als je in de winkel zo´n netsnoertje van 195 euro zou vernielen,
zou een rechter die winkelier een dergelijk bedrag voor een snoertje
van misschien 2,50 euro toewijzen ?
Groeten,
Henk
[Bericht gewijzigd door HenkS op (29%)]
En toen was er chat...
Op 13 januari 2011 20:48:41 schreef knapestaart:
Ook in de studio met afmixen wordt je snel 'muziekdoof'... Je bent dan niet meer in staat om kleine verschillen in timing en frequenties te horen. Face it, da's menselijk.... En het blijft een feit dat jullie niet horen wat ik hoor en andersom... Net als met zicht en gevoel. Dat is persoonlijk en iedereen ervaart en omschrijft het anders.
En daar kunnen we het mee doen!