Hallo,
Heb zopas z'n Linex gekocht via usb poort , nu mijn probleem is van zodra ik dat ding aansluit ( met de goede frequentie radio en Linex ) gaat het licht van de linex aan en...uit (en blijft uit!)
Dus geen muziek vanaf laptop naar de radio!
Waar ik hem gekocht heb zeiden ze ' dat of ik wel de recente drivers v. geluidskaart/moederbord heb geïnstalleerd '
Maar Ik heb een 5maanden oude Acer 5740 Windows 7.
Het eigenaardige is nu als ik gebeld word op SKYPE gaat het via de radio !! ra ra ?
Heb ook al eens Skype verwijderd .
En ook als ik de transmitter aansluit gaat het geruis van de radio uit , als hem uittrek heb ik terug geruis aangezien ik de radio op 88.0 MHz moet en kan zetten , dus de transmitter word herkent door mijne laptop hé!
Mijn zoon heeft deze transmitter op zijne laptop ( vista )thuis geprobeerd en het werkt uitstekend ! Dus het ligt wel degelijk aan mijne laptop .
Krijg enkel en alleen contact met de transmitter via Skype ! ( telefoon gerinkel en gesprek gaat via radio )Maar geen muziek ! ?
Hopelijk kan men mij helpen .
Mady
Dit is eigenlijk een topic voor tweakers.net.
Wat er aan de hand is, is dat je laptop nu meerdere geluidskaarten heeft. Het standaard weergave apparaat moet ingesteld worden op dat usb gevalletje van je, dan werkt het prima.
Skype heeft intern een configuratie waarmee het uitvoer apparaat gekozen wordt, en dat is bij jou toevallig usb.
Dus even onder de geluidsinstellingen kijken en dan het standaard apparaat op die USB zender zetten.
in windows 7 gaat dat als volgt:
- start
- configuratiescherm
- klik op hardware en geluiden
- audioapparaten beheren
- klik op het stikje
- druk op als standaard instellen
/move www.tweakers.net
binnengekomen in een nieuw, intussen verwijderd topic (foei toch):
Beste mbbneon en pientertje hierbij mijn dank voor de hulp !
moest het apparaat toewijzen om te gebruiken .
Het gaat uitstekend ook qua geluid en neem mij niet kwalijk dat ik hier verkeerde sectie genomen heb
Mvg Mady