Hoi, dit toestel deed niets meer (servicenr:854659801719),geen leds of display,er komt wel spanning op de module,ond nr:4812.21838358,voor info gebeld naar Whirlpool en ze hebben me module nr:4812.21479844 toegestuurd(deze is geprogrammeerd,en vorig bestelnr niet)..echter nu krijg ik een zeer zwak onderbroken branden van alle leds(behalve programmakeuzeleds) met een frequentie van 1sec. ,display werkt niet....heb bedrading deur uitgemeten op onderbreking,ieder component vanaf modulestekker op Ohm uitgemeten, alles ok..lekplaat wat roestvorming maar droog...iemand een idee??dank

Misschien even kijken op het displayboard of je daar wat verdachts ziet.

hooow hier hebben weer een gevalletje doorgeknelde kabelboom en maakt sluiting met massa. Controleer als eerste de kabelboom aan de voorzijde, meestal is het plastic ook gebroken om aders te begeleiden. Indien stuk: vervang beide prinen maar (display en module) 230 V op comm lijn gehad....

thnx voor de reactie smd en S.oldeerbout,ik zit nl vast...dacht zelfs dat nieuwe module (die onderaan rechts zit) niet ok was, heb reeds een andere gekregen van Whirlpool met zelfde resultaat.. idd de kabelgoot is gebroken en er was één zwarte draad te zien waar isolatie af was , heb deze doorgeknipt,doorgesoldeerd en geïsoleerd met krimpkous, volgens jouw ervaring zou de displaymodule 230V gehad hebben,dit is de module rechts in het dashboard, en is deze links dan ook naar de vaantjes? zal ff eens openmaken en controleren..

er waren ook machines van whirlpool / bauknecht die een slechte aan/uitschakelaar hadden , dit gaf ook knipperen in het display . het waren van die rode aan/uitschakelaars in het front.

die netschakelaar is ok, wel op user board (pos6200 nr:4812.21838326)weerstand R005 verbrandt(vermoedelijk 10K),heb weerstand vernieuwd ,zonder resultaat..

de draad die stuk was , waar gaat deze naartoe ? er is sluiting geweest met de aangesloten functie op die draad met aarde , kan een triac zijn die geklapt is en zo de processor heeft meegenomen.

draad loopt naar de deurschakelaar testman,heb module pas vernieuwd na nieuwe isolatie .

ik meende dat de deurschakelaar van die dunne dropveters is voorzien , en zit op de laagspanning aangesloten . bij bauknecht gingen de computers bij sommige machines vaak stuk maar meteen met vervangen toch ook weer niet. het kan ook zijn dat de computer een onderdeel niet ziet en daarom in storing valt . dit kan een sensor zijn of motor die een onderbroken draad heeft of losse stekker.

Het lullige is dat altijd een van de communicatie draden zijn en nooit een ander. Neem zo'n nieuwe kunstof kabelgeleider en een nieuwe draad er in. Bovenprintje is niet zo kostbaar. Er zit een IC op en deze is opgeblazen. Dit is niet de eerste vaatwasser in die serie met dit probleem... al 4 van gehad. en paar gered van de electronica dood.

heb hem (haar?) weer aan de praat gekregen..alle IC's op beide printen bovenaan zijn vernieuwd,74HC14,74HC165,74HC595,er zitten enkele smd-uivoeringen bij,maar alle IC's zijn vlot in de handel te krijgen ..(Schmitt-triggers enz...)bedankt voor alle hulp en tips!