Hallo,
Wil binnenkort een draadloos achteruitrij camera systeem monteren in de auto.Ik wil de camera kunnen verplaatsen. vraag 1.
Nu heb ik een monitor die ik kan voorzien van stroom met een dikke cigarettenplug voorzien van zekering(amp niet te lezen).Nu wil ik deze knol van een stekker vervangen door een mooi klein elegant stekkertje met een klein elegant inbouw contra female plugje. Zekering zal ergens worden geplaatst. Kan iemand mij vertellen welk type stekkertje ik kan gebruiken ook ivm met warmte ofzo?(is binnen in de auto)
Ik zelf dacht aan een type 2.5 jack plug + contra of iets dergelijks maar ik weet niet of je daar 12volt op kunt zetten.
vraag 2.
Ik wil de camera kunnen verplaatsen dus moet ik de zender en camera ergens anders gaan hangen. Het enige wat ik moet aansluiten zijn de 2 stroomdraadjes van de zender die normaliter definitief op de achteruitrijverlichting word aangesloten. Deze normale vaste verbinding wil ik vervangen door een soort waterdichte mini jack plug en contra plug die ik ter plaatse van de desbetreffende plek ga monteren, zodat ik wanneer de camera achter de auto zit camera monteren, stekker er in en kijken maar.
Het zelfde geld bijv voor achter de aanhanger of zelfs in de aanhanger, caravan etc.
graag zie ik jullie reacties tegemoet.
bedant,
Paul
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Jack plug zeker niet nemen die kan bij het insteken even kortsluiting maken en dat wil je vast niet.
En natuurlijk de vraag hoevel stoom loopt er.
Hoi,
Bij conrad hebben ze " dc stekker " een plug die oa. op een laptop voeding zit .
Kijk goed uit voor de passende contra stekker ze hebben verschillende soorten en maten.
Conrad heeft ook " zekering "houders die tussen een draad aangesloten worden.
Zo'n mini tv is +/- 15 watt een zekering van 2 Ampere er tussen.
De zender + camera is +/- 10watt een zekering van 1.5 Ampere er tussen.
weet iemand toevallig met wat voor soort kabel(BEELD EN STROOM VERMOED IK) je de achteruitrij camera kan verlengen.De kabel eindigd nu in een stekker.ziet er uit als een kleine koptelefoonstekker. hier wil ik een contra stekker, opzetten, snoertje ertussen en weer eindigen op een kleine soort koptelefoonstekker.
graag lees ik van jullie.
probleem opgelost.
3.5mm stereo plug en contra met 2 aderig beschermde kabel.doet het als een zonnetje.
topic is klaar.