het grote interessante aanbiedingen topic deel3

Dit topic is gesloten

Conrad heeft een 10% korting actie tot 27 juni.

Zet de code er dan ook bij ;) Gebruik actiecode 020561-NB

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)
flash2b

Special Member

Ik ben de organisator van de pickit 2 actie.
Geen idee waarom iedereen het duur vind, want er zit een 5V voeding bij op en je kan elke µC'er programmeren die je maar wil. Wat bij die van Sure niet het geval is, je bent beperkt tot een aantal vooraf bepaalde footprints.

flash2b

Special Member

Je kan met dat ding van Sure alle true hole versie programmeren die worden gesupport door de PicKit2 firmware. Dat is met die SK ook het geval, dus ik snap niet wat je bedoeld.

In het ZIF bordje kan je ook andere ICSP connecties maken, door een zestal jumpers te verwijderen en dan draden, netals die van jouw, aan de PIC te hangen op de juiste pootjes.

Jouw PicKit2 kloon is zeker niet duur, maar die van Sure is goedkoper en hoef je niet zelf in elkaar te zetten. Wat iemand wil, moet ie zelf kiezen.

@vdbeke: duur is hij niet echt maar goedkoper is hij ook niet. En doordat je je printen zelf maakt en niet laat maken ziet hij er ook minder professioneel uit.

@boki69: Als je gaat lezen zie je meerder malen dat op de foto's het prototype te zien is. De programmers die verkocht worden krijgen een professionele PCB.

@flash2b: inderdaad nu zie ik het wel.
Sure produceert met massaproductie en dat schilt ook al weer in prijs.
Voor mensen die liever enkel en alleen de programmer willen is dat een mooi alternatief. Ik vind het zelf handig als alles aanwezig is op één pcb, inclusief een 5V voeding. Maar ieder zijn voorkeur.

Zojuist voor mijn vader een zaag machine gekocht van €200.
Net jammer dat ik nu lees dat er korting is. :S

PE2BAS
flash2b

Special Member

Op 26 juni 2011 15:05:42 schreef hardbass:
Zojuist voor mijn vader een zaag machine gekocht van €200.
Net jammer dat ik nu lees dat er korting is. :S

Bij Conrad? Gewoon je order annuleren (heb je recht op, binnen 7 dagen) of even bellen met de klantenservice (die top is, vind ik).

Oja,

Dat zou ook nog wel eens kunnen.
De order cancelen vin ik nogal overdreven voor 20 euro.
Even bellen kan natuurlijk altijd.

Bedankt voor de tip

PE2BAS
Tidak Ada

Golden Member

Op 23 juni 2011 13:00:22 schreef Geo Bruce:
paypal moet je bankgegevens niet weten je kan gewoon een bankoverschrijving doen naar paypal en na 2 dagen staat het op je account
en dan koop je wat je wilt :p

Krijgen ze je bankggevens dan niet als je gewoon overboekt? Je creditcardgegevens zijn anoniemer !! :(
Het enige dat ze nog niet krijgen is een volmacht....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
marcob

Golden Member

Je kunt tegenwoordig een prepaid creditcard aanschaffen. Kan bij Visa en Mastercard geloof ik. Dus van je bankrekening klein bedrag overboeken naar je prepaid card en dan ermee betalen. Er kan nooit meer afgeboekt worden, dan op je card staat.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

Bij Dealextreme een PID temperatuur controller met thermokoppel voor ongeveer €14,-

Als je ooit nog eens iets wilt verwarmen is dit misschien wel iets.

http://www.dealextreme.com/p/digital-temperature-controller-66334

[Bericht gewijzigd door teunhaperen op zondag 3 juli 2011 20:47:01 (19%)

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil
klein is fijn

Moderator

Het is dan wel geen aanbieding, maar wel redelijk goedkoop:
http://cgi.ebay.com/230640043966

GPS module, zo'n 23 euro inclusief verzending, en die dingen werken goed, zelfs binnenshuis. Perfect als je wat wilt prutsen met GPS.

het is misschien geen aanbieding maar ik heb bij het surfen op het net wel iets moois zien staan voor degene die er wat mee kan doen.

op een een veiling site stond dit apparaat: 1 'Rohde&Schwarz' Digital Radiocommunication Tester, type CMD-57

link:
http://www.bva-auctions.com/auction/lot/3793/1704121

en een spectrum analyzer.

link: http://www.bva-auctions.com/auction/lot/3793/1704116

een 1 'HP' Digital Transmission Analyzer, type 3764A

link: http://www.bva-auctions.com/auction/lot/3793/1704122

1 'Sennheiser' Universal Level Meter, type UPM-550

link: http://www.bva-auctions.com/auction/lot/3793/1704123

en circa 1800 coax connectoren :P

http://www.bva-auctions.com/auction/category/3793/177748

bij de "kavels" het ik op geen enkele manier aandelen of manieren om hier een slaatje uit te slaan. ik wilde het jullie alleen maar even laten weten voor als je zoiets net nodig had...

maar meldt het hier wel even als je erop gaat bieden zodat er geen co'ers zijn die de prijs tegen elkaar gaan opdrijven want dat zou zonde zijn!!!

[Bericht gewijzigd door roel999 op maandag 18 juli 2011 21:47:15 (18%)

Ik heb zo een R&S tester (de CDM80, $59 voor betaald). De 540 Euro is er dus een beetje over.

De SMA connectoren op dezelfde pagina daarentegen zijn wel interessant...

Suffering from wiseass oneliner blackout
Tidak Ada

Golden Member

Die bureau's en tafels v.a. €6,- (Ex. 19% BTW en 16% veilingkosten !) trouwens ook.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Shiptronic

Overleden

let maar eens op dingen gaan soms weg boven nieuw waarde ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Tidak Ada

Golden Member

Ship, welke 'dingen' bedoel je? De connectors, de meetaparatuur of de bureau's?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ja het is zelden interessant, zeker als je BTW, veilingkosten en vervoer er nog bij op moet tellen. Je snapt soms niet wie er nou nog zoveel voor het spul neerlegt.

Ik denk dat die veilinghuizen wel goed varen bij internet, in tegenstelling tot veel 'ouderwetse' handelaren die baat hadden bij het gebrek aan transparantie.

If you want to succeed, double your failure rate.

En: geen garantie dat 't allemaal nog werkt. Als een werknemer op de laatste dag besloten heeft om 220 aan de ingang van een meetapparaat te zetten, dan zie je daar niets van, behalve als 't spul thuis komt.

Sterker nog, het kan een lege behuizing zijn.

Met geld moet je creativiteit bekopen.
joopv

Golden Member

Voor die connectoren moet je wel de juiste krimptools hebben. En het lijkt er op dat die in een vorige veiling al weg zijn gegaan.
http://s1945.nxs.nl/auction/category/3601/170810

Die R&S CMD57 is voor de hobbyist niet interessant. Alleen als je van plan bent om oude mobieltjes te gaan repareren. En die dingen worden zelfs in afrika bij het oud vuil gegooid. Die HP analyzer is ook door de tijd ingehaald, en wat die "spectrum analyzer" nou precies is weet ik niet, het lijkt een antenne anlyzer te zijn (ik zie VSWR staan op het frontje). Dat ding is misschien interessant.

[Bericht gewijzigd door joopv op dinsdag 19 juli 2011 10:46:48 (53%)

maartenbakker

Golden Member

Op 19 juli 2011 08:43:54 schreef alex278:
En: geen garantie dat 't allemaal nog werkt. Als een werknemer op de laatste dag besloten heeft om 220 aan de ingang van een meetapparaat te zetten, dan zie je daar niets van, behalve als 't spul thuis komt.

Daarom staat er bij sommige (ongeteste) apparaten ook dat ze mogelijk defect zijn. De minimumprijs is daar dan ook naar.

Op 19 juli 2011 09:00:37 schreef Jouke:
Sterker nog, het kan een lege behuizing zijn.

Dat zou uit de foto's en begeleidende tekst moeten blijken. In geval van twijfel altijd de kijkdagen bezoeken.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 19 juli 2011 12:16:23 (23%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dit topic is gesloten