ik heb mijn kratradio met de volgende boxen (boschmann titan 4-wegs)
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=378218
nu lees is goeie verhalen op kistradio.nl over de ta2024 maar dan wel van de persoon die ze verkoopt
het is maar 2x15 wat RMS en ik wil wel echt hard geluid uit mijn krat heb nu namelijk een marquant mcr 636 autoradio en de eindversterker in deze radio is waarschijnlijk niet erg hoog want op vol volume gaan de boxen kraken, en ik heb ze ook geprobeert op een gewone stereo van die bij ons in de schuur staat en deze geeft duidelijk veel harder geluid.
dus mijn vraag : krijg ik uit de ta2024 alleen een mooi geluid of kan ik ook echt wel aardig hard (harder dan met de marquant mcr 636) weet jammer genoeg geen wattage van de autoradio
mvg sten severin
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Die radio is 4x15 watt, dus die versterker helpt weinig.
Als de versterker clipt, is waarschijnlijk de voeding te zwak of is er een impedantie mismatch...
ik ga er van uit dat de accuduur ook belangrijk is.
dan heeft die ta2024 als voordeel dat het een classe D versterker is. die zijn heel zuinig. de gemiddelde autoversterker ed zijn totaal niet zuinig.
en wattages zeggen lang niet alles. als je goede hoog rendement speakers neemt heb je maar heel weinig vermogen nodig voor een enorme herrie.
dat spaart je een grote versterker en bijbehorend stroomverbruik. daarmee kan je accupack ook klein blijven.
wat is de voeding van de radio?
daar kan ook een reden liggen van het gekraak (voeding stort in)
[Bericht gewijzigd door timberleek op (10%)]
gewoon een normale scooter accu zit er nu in maar ik ga nog een loodgelaccu van 7.2 ah bestellen
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (78%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Als die scooteraccu zo'n klein 3 of 4A dingetje is, is het clippen bij hoger volume wel te begrijpen...
Op 18 juli 2011 23:24:44 schreef sten8:
gewoon een normale scooter accu zit er nu in maar ik ga nog een loodgelaccu van 7.2 ah bestellen
Dan zul je hem wel continu aan de lader moeten hangen,want de meetste auto radio's (hi power 45watt)zijn met ca 10Amp afgezekerd,dus met een behoorlijk volume is de accu binnen 1uur leeg.
Berry14
There are just two moments: now and forever.
Het kan ook helpen om over de voeding een grote elco te plaatsen voor buffering. Dat compenseert het inzakken van de spanning bij bv. zware bassen.
Op 18 juli 2011 23:48:16 schreef Arco:
Als die scooteraccu zo'n klein 3 of 4A dingetje is, is het clippen bij hoger volume wel te begrijpen...
dus met die 7.2 ah accu heb ik waarschijnlijk al minder kraak op harder volume ?
Op 19 juli 2011 11:22:10 schreef Lebeno:
Het kan ook helpen om over de voeding een grote elco te plaatsen voor buffering. Dat compenseert het inzakken van de spanning bij bv. zware bassen.
mischien ben ik nou dom maar ik weet echt niet wat een grote elco is ?
Arco
Special Member
De kleine accu kan de piekstromen niet leveren aan de versterker. (Al gauw 8 a 10 Amp.)
Een elco kan daarbij helpen (10.000uF of hoger). Of 8 Ohm speakers gebruiken i.p.v. 4 Ohm.
deze accu vind ik net op internet voor maar 12,50 !
http://link.marktplaats.nl/466598247
als ik deze koop dan kan mijn radio dus al harder (autoradio)
Arco
Special Member
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Mag je eerst wel testen, zo goed zijn mijn ervaringen met afgedankte beveiligingsaccu's niet. Denk je ook aan het gewicht, weegt 6 Kg.