het grote interessante aanbiedingen topic deel3

Dit topic is gesloten

En dan ga je er heen. Mag ik hem testen? Nee Is hij goed? Hij is zo hij daar staat meneer
Ken iemand die zo een lastoestel kocht waar achteraf geen trafo in bleek te zitten.
Alles staat achter een lint en je mag nergens aankomen.

Met geld moet je creativiteit bekopen.

Atten begint zich (eindelijk) op zelfde specs/prijs als rigol te begeven:

http://www.dealexcel.com/atten-ads1102cal-100mhz-digital-oscilloscope-…

das EUR 260,-!, voor een 100Mhz, 1 Gs/s scoop met groot scherm. Verder nog niets over gelezen maar is wel concurrerend met de Rigol 1052 denk?
Lijkt me leuke beginners scoop.

e: Uni-T ook: http://www.dealexcel.com/unitrend-utd2102cel-digital-storage-oscillosc…
Waarschijnlijk ongeveer zelfde apparaat?

Maargoed, leek me leuke 'aanbieding'.

[Bericht gewijzigd door knifter op dinsdag 19 juli 2011 18:01:30 (24%)

Weet niet of het heel goedkoop is (ik hou me aanbevolen voor betere tips):

7" 800x400 touchscreen, met vga/usb aansluiting.

Verkoper heeft ook een 8" touchscreen.

Omgerekend naar dollars heb ik ze wel eerder voor zo'n bedrag gezien, maar het is in ieder geval geen slechte prijs. En als je iemand in Dld. kent dan is het verzenden ook niet duur.

Keurige productpagina overigens, je ziet precies wat je krijgt.

If you want to succeed, double your failure rate.

Voor diegene die in de regio Eindhoven wonen.
Wiener Elektronika heeft verhuizingsuitverkoop!

joopv

Golden Member

Bij de Aldi zag ik net ultrasoon reinigings badjes liggen voor 25 euro, 50W (opgenomen vermogen) 42kHz.

Is dat interessant?

edit @ hieronder:
Aldi Eindhoven / WC Kastelenplein. Geen folders bekeken.

[Bericht gewijzigd door joopv op donderdag 21 juli 2011 11:13:43 (24%)

Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Joop, is dat een landelijke folder aanbieding of wordt dit alleen lokaal aangeboden?

flash2b

Special Member

Aldi is altijd landelijk. De folder van joopv is de NLse.
http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_29/BILD18.JPG
http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_29/OFF18.SHTML

EricP

mét CE

Ik heb iets soortgelijks van Lidl. Ben er niet zo over te spreken... Ding is mij wat te 'tam'...

Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Op 21 juli 2011 11:20:02 schreef flash2b:
Aldi is altijd landelijk. De folder van joopv is de NLse.

Hier in de regio (Oost Nederland) komt het toch regelmatig voor dat er aanbiedingen zijn die slechts in 1 winkel te verkrijgen zijn, ik zag hem niet op de website van de Aldi staan dus vandaar mijn vraag.

Is inderdaad niet altijd landelijk, er zijn 4 regio's ofzo. edit: hmm, of was dat nou de Lidl?

[Bericht gewijzigd door Jochem op donderdag 21 juli 2011 11:55:31 (26%)

If you want to succeed, double your failure rate.
Shiptronic

Overleden

Op 21 juli 2011 11:24:56 schreef EricP:
Ben er niet zo over te spreken... Ding is mij wat te 'tam'...

Valt dat ding niet wat op te voeren ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Aldi Belgie (Schoonaarde) restpartij

een DCF reiswekker met dcf module op een apart printje verbonden met 5 aderige kabel

voor 5 euro

Tidak Ada

Golden Member

PRAXIS heeft vanaf maandag 25/07 een aanbieding van metalen stellingmateriaal. Belastbaar tot 175 kg/plank.

De stelling kan ook op halve hoogte en dubble breedte gemonteerd worden.

Normaal €42,50
Nu: €25,- en met bijvoeging van 600 Airmiles voor maar €19,-!!
http://www.uploadarchief.net/files/download/praxis180711.jpg

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zaterdag 23 juli 2011 23:29:31 (12%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Belastbaar tot 175 kg/plank.

Daar geloof ik geen hol van. Al het consumentenspul is zwaar overspec'd. Het kan ook niet, want wil je 175kg/plank dragen, dan heb je aardig stevig staal nodig. Dat verkoop je niet voor 25 euro/stelling.

(ik heb bij viking een stelling met stalen inlegborden gekocht die goed zou zijn tot 125kg/plank, en bij 75 zag ik al dat 't akelig door begint te buigen. Ik gooi d'r daarom niet meer op dan 40-50kg per plank.)

Daarnaast heb ik ook een stelling gekocht bij zo'n bedrijfsstellingenimporteur (ajprodukten, kreeg ik bij toeval een catalogus van), en die houden 't prima.

Tidak Ada

Golden Member

Ik vind die 175 kg ook nogal overdone. Maar geod, laat het 100kg of 75 kg zijn zijn.... Twee tientjes is toch een koopje.
Kan je er toch twee fixe TEK's op kwijt.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 24 juli 2011 00:48:28 (15%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Totdat de poten omplooien dan ligt het hele rek tegen de grond. En het kan zeker, ik heb gisteren zo'n 12 rekken vervangen door steviger materiaal. Zelfde principe alleen veel degelijker uitgevoerd (staal ipv alu, degelijker bevestiging van de leggers en mdf panelen ipv vezelplaat).

Op 24 juli 2011 08:40:49 schreef vdbeke:
Totdat de poten omplooien dan ligt het hele rek tegen de grond. En het kan zeker, ik heb gisteren zo'n 12 rekken vervangen door steviger materiaal. Zelfde principe alleen veel degelijker uitgevoerd (staal ipv alu, degelijker bevestiging van de leggers en mdf panelen ipv vezelplaat).

Poten van deze aanbieding zijn weliswaar van gegalvaniseerd staal, maar wel redelijk dun. Ik kon erop zitten, op gebouwd tot derde plank. Ik weeg 122 kg, en ik ben niet dik of zo. Mag niet wiebelen erop.

Maar wat leg je er eigenlijk op? 5 kilo SMD's?

Het enigste negatieve vind ik de plastiek voetjes, passen slecht en had twee kapotte in de verpakkingen.

Dat diende wel niet voor elo gerelateerd spul maar kabelgoot ed. Het nieuwe rek zou volgens de fabrikant 265KG per legger kunnen dragen, wat neer zou komen op een dik ton in het totaal per rek. Ik schat dat er een 700Kg aan kabel goten in zit verdeelde over 4 rekken. Twee naast elkaar en twee achter elkaar onderling vastgemaakt met bouten en moeren. Nu is er geen beweging meer in te krijgen.
Voor elektronica opslag een prima deal.

Zo slecht zijn die rekken inderdaad niet.
Ik heb er 2 in mn kelder staan, 1 waarbij er niet eens een plank onder zit zodat mn fiets er nog in past. Houdt het toch al 2 jaar met niet altijd even vriendelijke behandeling (brommer tegenaanrijden enzo).
De pootjes zijn inderdaad bagger.

Op 24 juli 2011 09:37:01 schreef vdbeke:
Dat diende wel niet voor elo gerelateerd spul maar kabelgoot ed. Het nieuwe rek zou volgens de fabrikant 265KG per legger kunnen dragen, wat neer zou komen op een dik ton in het totaal per rek.

Met een ton per rek (wat ik niet hoop dat je dat haalt) moet je ook gaan uitkijken voor de belasting van je vloer. IIRC zijn huis-tuin en keukenvloertjes maar belastbaar tot zo'n 1500kg per m2; belastbaarheid van verdiepingsvloeren ligt (uiteraard) lager (ergens op 400-500kg /m2, dacht ik, voor betonnen vloeren).

Tidak Ada

Golden Member

Ik denk dat die 175 kg het gewicht is dat één plank houdt (dat staat er dus eigenlijk ook), maar ze hebben niet de totale belasbaarheid van het hele rek genoemd. Je moet ook rekening houden dat de belasting egaal over de plank verspreidt is (en niet ergens op 10 cm2).
Ja, schrijven is ook een kunst, evenals lezen ;)

De druk van de pootjes op een vloer (zeg 4cm2 is behoorlijk. Dat zou bij één ton 1000/(4×4) = 62,5 kg per cm2 bedragen, dus een verdeelplaatje onder de pootjes zou zo gek nog niet zijn....

Ik denk dat ik op 100 kg meetapparatuur per rek kom

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 24 juli 2011 12:42:56 schreef Tidak Ada:
Ik denk dat die 175 kg het gewicht is dat één plank houdt (dat staat er dus eigenlijk ook),

je hebt 'houden' en 'houden'. Ik lees 'belastbaarheid 175kg' als 'je kunt 175 kg op dat rek kwijt voor je ziet dat het begint te vervormen'. Zij stellen 175 kg als 'je kunt 175 kg op dat rek kwijt, mits je het verdeelt, maar het kan dan wel (permanent) doorbuigen. Het breekt niet meteen af.'

Kan aan mij liggen, maar ik slaap daar niet zo lekker op.

Tidak Ada

Golden Member

Ach, bij mij staan er al een paar jaar een aantal in de schuur.
Twee op halve hoogte en twee op 1,80 m.
Die laatste staan mijn installatiematerialen op (koperwerk en VMVK).
Ze staan nog steeds 'glorieus'. Ik ben natuurlijk niet zo gek om de zwaarste spullen bovenop te zetten ('mag ik trouwens niet van de dokter' ;) ).

Goed waterpas stellen is natuurlijk wel vereist, om de krachten goed te verdelen.

Overigens, staat er in de advertentie toch echt 175kg per plank.
Zou je moeten proberen en dan een claim indienen als het niet gaat... >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Dit topic is gesloten