Neem geen water, motor pomp draaid (licht gezoem)er staat geen water in, er was wel water onderaan de machiene, maar geen lek te zien, geeft code 3, heb vermoeden dat de aanvoer slang defect is maar ben niet zeker, wat kan er nog defect zijn? Graag wat inlichtingen bedankt

De aanvoer slang is een kale slang zonder aquastop, hier zit geen actieve beveiliging op.
Foutcode 3 is volgens mij geen aanvoer maar afvoer probleem.
Gooi er eens wat water in.
Kies een programma en zet hem aan. Het water moet nu afgepompt worden.
Als dit werkt zit de afvoer pomp niet verstopt.

Als dit werkt gooi hem dan vol water tot aan de onderkant van het deur rubber.
Als je nu een programma kiest en hem aanzet moet hij gaan werken.
Als dit werkt zit de omloop/circulatie pomp niet verstopt.

- De afvoer pomp kun je dacht ik van af de zijkant bij.
- De omloop/circulatie pomp kun je bij door het filter in de machine onder de sproeiarm te verwijderen.

dit klinkt alfof de afvoerpomp staat te draaien omdat de vlotter in de bodem is ingekomen , staat er water op de bodemplaat ? zo ja dan zit er een lekkage ergens. vaak de hoofdpomp die lekt....

Er staat inderdaad water in de bodemplaat, heb alle darmen bekeken en geen lek te zien of te voelen, ook de aansluitingen schijnen oké te zijn

als je het water eruit gooit , moet de machine weer gaan lopen . als de afvoerpomp verstopt zit , wil de machine weleens teveel water pakken , dat loopt ook in de bodemplaat.

maar ik gok een rotte slang . zet de machine eens op een paar balkjes of bakstenen , en laat hem lopen zonder bodemplaat . dan zie je vanzelf waar het lekt.

Ik heb na de bodemplaat eraf te nemen en het water eruit, terug geprobeerd om op te starten maar niets, neemt nog geen water, ik was van plan om te testen op lekkage, daarom dacht ik aan de aanvoerslang en de veiligheid daarin aan de kraan, als ook hoorde ik van de klanten dat ze weg waren geweest en in hun toilet veel bruin water uit de spoelbak kwam

je moet hem vaak eerst resetten , omdat de machine nog in een programma zit wat niet klaar is.

vaak de startknop inhouden voor een x tijd of een combi van knoppen.

De startknop heb ik wel een tijd ingeduwd, maar krijg code 3 x knipperen, 2 knoppen tegelijk induwen heb ik niet gedaan, ik kan pas einde volgde week terug keren bij die klanten. Het is dus weinig waarschijnlijk dat die aanvoer defect (is toch tamelijk duur)

Heb water in de machiene gedaan zoveel als mogendlijk, gestart en de afvoerpomp begint onmiddelijk te werken, en alle water wordt afgevoerd zonder probleem, geen lekken te zien, alles blijft droog.
Nadat de pomp dan stilvalt valt alles stil, normaal zou nu toch water moeten inkomen?
Als ik reset en stop dan pinkt het lampje "was en spoelfase", als ik op stand spoelen sta, op de stand bvb 75° dan pink ook het lampje van de "verwarming"
Ik blijf dus bij mijn vermoeden dat de wateraanvoer slot zit en niet geopend wordt of kan worden geopend en er dus geen water kan worden ingevoerd, of heb ik nog mis?
Bedankt aan HarryO en testman