Hallo,
Een jaar terug heb ik de problemen met deze receiver al eens gepost op het forum. De laatste keer leek het geknetter in het linkerkanaal te zijn opgelost door de elco's in de eindtrap te vervangen. Een lange duurtest met hoofdtelefoon en daarna de speakers in de werkruimte verliep zonder problemen. De receiver draaide zo twee uur zonder geknetter. En dat een week lang. Helaas kwam de klacht pas terug toen ik het oude beestje weer terug had geplaatst in de woonkamer. Opnieuw uitgebouwd en alle voedingselco's aan de onderkant vervangen. Zelfde verhaal. Een nog langere duurtest in de werkruimte met een prachtig verbeterd geluid zonder problemen maar vrij snel een enorm onweer met hevige brom in de woonkamer. Inmiddels heb ik besloten om ook de grootste voedingselco's te vervangen. Verwarmen hiervan met een fohn brengt het geknetter en gebrom even tot rust.De receiver blijft overigens nog minutenlang naknetteren na het uitschakelen.
Mijn vraag is of ik exact dezelfde waarde(4700µf/35v) aan moet houden in verband met de veel kleinere afmetingen en afstand tussen de pootjes van nieuwe elco's. Verder las ik in een ander topic dat je oude grafiet(instel)potmeters ook maar het beste kunt vervangen ivm plotselinge uitval en schade voor de eindtrap. Kan ik de oude exemplaren gewoon vervangen door van die zwart-witte Pihers en hoe moet je die dan afregelen?
Alvast bedankt voor het meedenken,
Groet, Hans
Ivm dubbele tips gewoon doorgaan in je oude topic: http://www.circuitsonline.net/forum/view/86636
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (19%)]