Hallo.

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze 2 PIC processoren? Ik heb het A type, en ICPROG kan de programmeren. Alleen ben ik bang dat MPasm de code niet kan assembleren. Op de internet site wordt ik ook niet veel wijzer, en de te gebruiken assembler heb ik al in het bezit.
Dit type staat namelijk niet in de include files, en ook in de readme wordt hier niks over gezegt. Als ik in ICPROG mijn hexfile (ik heb hem als PIC16F84 gecompileerd) krijg ik een foutmelding 'The file doen not contain a device ID value' Kan iemand mij hier mee verder helpen?

Bvbd.

Greedz

Ik gebruik MPLAB. Dat is gratis te downloaden bij microchip. Of kijk ff bij het artikel, van de 16F84, bij software

16f84 is de oude versie de 16f84A is de vernieuwde versie er zit geen verschil in je kan gewoon de 16f84 als een 16f84a zien en andersom ook met compilen

[Bericht gewijzigd door Erik op ]

Je had ff de search kunnen gebruiken, want dit was al eens langgeweest. Zie hieronder hetzelfde verhaal van mij wat ik al in een ander tiopic had getypt.

De F84A versie is een wat nieuwere en die kun je ook in de 20MHz versie kopen, de F84 maximaal in de 10MHz versie, verder zijn er eigenlijk geen verschillen.

Intern hebben ze de controller wat vernieuwd zodat die wat hogere kloksnelheid aankan.

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]

Op za 24-08-2002 16:40:23 schreef Risselada:

Als ik in ICPROG mijn hexfile (ik heb hem als PIC16F84 gecompileerd) krijg ik een foutmelding 'The file doen not contain a device ID value' Kan iemand mij hier mee verder helpen?

Bvbd.

Greedz

gewoon in de meldingen van ic prog dat ff uitschakelen dat ie dat moet controleren eigenlijk geeft ie altijd de melding terwijl mijn files wel werken... dus...

Op za 24-08-2002 16:40:23 schreef Risselada:
Dit type staat namelijk niet in de include files, en ook in de readme wordt hier niks over gezegt. Als ik in ICPROG mijn hexfile (ik heb hem als PIC16F84 gecompileerd) krijg ik een foutmelding 'The file doen not contain a device ID value' Kan iemand mij hier mee verder helpen?

Je moet in IC-Prog alle vinkjes weghalen bij meldingen.
Zie daarvoor Instellingen -> Opties en dan het tabblad meldingen. Je kunt IC-Prog het beste zo instellen als ik in mijn tutorial heb uitgelegd.