Zoals bij "Onderwerp" staat, ik heb hier een schakelende voeding liggen van een printer.
Dit ding tikt zenuwachtig, en de spanning die er uit komt is toch echt te laag (6V ipv 20V).
Ik heb hem effe open gemaakt, en gekeken / geluisterd wat er nu zo tikt.
Het blijkt/schijnt de trafo te zijn, al kan ik daar niet geheel zeker van zijn.
Iemand een sugestie..........
[Edit]
Typo, want typen is een vak apart 
[/Edit]
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
misschien heel raar ik heb een accu lader die doet precies hetzelfde als hij tikt geeft hij 1 a anderhalve ampere en als ik er een klap (ja een klap ja)opgeef gaat hij over naar het maximum van 4 ampere misschien een tijdelijke oplossing
groeten erik
Nope, helpt niet.
Ledje van "Power" begint dan ook gezellig mee te knipperen (deed dat dus al voor de klap).
Tikken in trafo's van schakelende voedingen betekent meestal spanningsdoorslag tussen de wikkelingen.
Uit eindelijk resultaat: brand!
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
bij mij valt het nogwel mee hijs nog nooit in brand gevlogen die van mij bromt eerder dan dat hij tikt maarja dat heb je ook als de accu lader meer dan 20 jaar oud is 
Brommen is heel wat anders dan tikken enzo.
Brommen wordt meestal veroorzaakt doordat het blikpakket los gaat zitten of de wikkelkern los gaat zitten.
Bouten opnieuw aandraaien wil nog weleens helpen ook de wikkelkern vastzetten met 2 komponentenlijm helpt.
D'r zit eerder een tik in dan een brom, tis trouwens een Eltron voeding.
Is die rijp voor onderdelen, of is vervanging trafo nog een optie.
Erik
ik ken eltron niet maar als het een beetje een goede voeding is netjes met meters + regelknoppen van ampere + volt enzo dan kan je er wel een nieuwe trafo inzetten lijkt mij zo toe
Het is een voeding voor een printer, zitten dus geen metertjes oid in
.
D'r staat:
23103-00230
B130 HI - POT
Taiwan Transmore
Erik
dan lijkt het mij beter om het voor onderdelen te gebruiken of hem geschikt te maken om wel een meter te kunnen aansluiten en draaiknoppen etc anders kan je hem beter voor sloop onderdelen gebruiken
Een geschakelde voeding ombouwen tot regelbare voeding is niet zo simpel.
Er komt maar 6V uit ipv 20V en de trafo (zal wel de flyback trafo zijn) maakt rare geluiden. Dus is er het e.e.a. kapot denk ik.
Ik denk dat je hem beter voor de sloop kan gebruiken, dan er geld aan uit te geven.
Mja, ik w8 nog effe met demonteren.
Misschien dat er binnenkort nog een dezelfde voeding stuk gaat.
Maar dan dus op een ander punt
.
een tikkende schakelende voeding duidt duidelijk op kortsluiting, en als ie ruist dan is ie onbelast ! Heb dit vaak genoeg gehad op mijn werk, overigens brand valt wel mee, want door de hoge stroom staat de schakeltor helemaal open die schakeld dus niet meer dus ook geen stroom, althans niet veel
Niet aan de schakeltorren want die doet het nog (tikkende geluid), wat kan zijn is dat je uitgang is kortgesloten door whatever reason, als dit niet het geval is ligt het aan het gedeelte achter de trafo of de trafo zelf jah.
Succes
Ben gisteravond effe bezig geweest met meten, en de schakeltorren schijnen goed te zijn.
Weet natuurlijk niet wat ze gaan doen als d'r spanning op staat.
Heb net de trafo d'r effe uit gehad, en hieruit komen 4 pennen die samen 1 uitgang vormt.
Bij het meten van deze uitgang, begint de multimeter te piepen, zit dus sluiting in lijkt me.
Bij de 4 ingang pennen, zijn d'r 2 die sluiting veroorzaken.
Probleem lijkt me dus gevonden.