Ik ben, voor een schietspel, op zoek naar een manier om geluiden (lasergun, pistoolschoten e.d.) te produceren. Ben al aan het googelen geweest (sound ic, sample e.d.) maar kan niet echt wat vinden waar ik verder mee kan. Wie kan mij opweg helpen.

Nuvoton/ISD heeft diverse chips voor opnemen van geluiden...
http://www.nuvoton.com/usa/enu/Pages/default.aspx

Elektuur had in de verre oudheid een artikel over zoiets, dat heette geluidenbox of zoiets. De ouderen onder ons kunnen zich het project nog wel herinneren misschien. Dat was op basis van een General Instruments geloof ik.
Een ander IC uit die serie is de AY-3-8910 serie, als die nog ergens te krijgen is.

Groeten, Ron.

Misschien kun je iets met *.WAV filetjes doen ?
Zijn er zat: op je PC en op internet....

Of een goede oude SN76477. Anders, mocht je kunnen programmeren, kun je zoiets doen.

Of zoiets als je je onder de gevorderden mag rekenen.

Vorig jaar gemaakt voor gebruik in een kunstwerk, simpel, goed (Mono-HR) en goedkoop.

This is a simple sound generator based on 8-pin SD Audio Player. It is built with an Atmel ATtiny861 microcontroller and an SD memory card. The tiny861 has fast PWM outpus like tiny85 so that it can generate clear sound compared to any other AVR chips. On 20-pin device, many GPIO pins are available. It enables to control the sound generator by external signals.
Because it can be controlled with ease, this project is usable as sound module for toys, tone ringers, amusement machines and gadgets.

http://elm-chan.org/works/sd20p/report.html

Velleman heeft ook een kit; de "MK113".
Deze genereert vier geluiden: politie, brandweer,ambulance en machinegeweer.
Bedenk ook dat al deze generatoren slechts een klein volume produceren zodat je waarschijnlijk toch nog een extra powerversterking zult moeten toevoegen.
Bob.

Er schieten mij de volgende chips te binnen...
SAA1099 ,SN76477,SN76489,AY-3-8910a,AY-3-8913,PIC16F628 als soundgenerator,de SAB0600 deurbel
Dan zijn er nog de bekende GONG chips met thema geluidjes

De SN76489 komt in oude gokkasten voor
De saa1099 zat op veel arcade game pcb-boards

in ed action hebben ze zo een soundboxje met aantal knopjes op kan je gemakkelijk aansturen, voor paar euro

De SH76477 was erg leuk, daar heb ik veel herrie mee gemaakt. En hij was makkelijk te gebruiken met louter hardware.
De AY-3-8910 kun je zonder uC haast niet gebruiken.

Sparkfun heeft een printje waar een sd kaartje in kan met audiofragmenten.
Daar kun je de geluiden afspelen door het bijbehorende contact te gebruiken

Edit:
Deze:
http://www.sparkfun.com/products/11029

[Bericht gewijzigd door timberleek op (16%)]

Ik heb nog een of enkele bouwpakketjes liggen gebaseerd op het ic HT2880 destijds van C... Indien gewenst stuur maar een mailtje. Je zit redelijk dicht bij me zo te zien. Grt De Olde

Kombucha,

Paar euro voor een boxje.
Maar wat voor boxje bedoel je, waar kan ik hem vinden.

De olde,

Ik ben op zoek naar 50printjes waar ik een stukje audio mee op kan nemen.
En die ik af kan spelen al ik de ingang trigger.
En het liefst een schema waarbij de componenten niet te duur zijn en verkrijgbaar.
Het geluid minimaal een 10 seconden denk ik.
Redelijke duidelijk en aan te sluiten op een klein luidsprekertje.
Is een klein kastje waar een signaal op moet zitten en een ding dong vindt men niet leuk.
Dus zou graag zelf er wat op willen kunnen zetten.
De print met die 18 ingangen een paar postings terug vondt ik ook wel aardig.
Is die ook in nl te koop ?

Liefst te bouwen op eigen print, maar addon print kan ook

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (77%)]

AY-3-8910

vergeet de MOS6581 niet ;)

Maar voor de geluidseffecten, HT2884.

[Bericht gewijzigd door sdk op (26%)]

Janflier TS heeft een geluidengenerator nodig voor schoten e.d. ik heb enkele bouwsetjes hiervoor nog liggen waar van hij eventueel er 1 van kan bekomen. Ik heb er geen 50 van en zo te zien wil je iets anders en mijnsinziens kaap je het topic, sorrie i am not amused.

Beste,

Ik kaap geen posting.
Ik ben opzoek zoals ik aangeef ?
En ik roep niet dat ik die printjes wil wegkapen.
Ik hoopte alleen dat jij mij hiermee verder zou kunnen helpen.
En dan die laatste regel van je, die vindt ik Not Done

die kan je kopen in winkels zoals de action shop, speelgoedwinkels enz zo

@janflier: Tsja, het is toch wel een topickaap (geen kaap van een posting en ook geen kaap van spullen)... Opzich geen ernstige, je kan het ook meeliften noemen. Ik zie er zo gauw nog geen moderator achteraan gaan maar ik vraag me af of je zelf niet sneller je doel bereikt met een eigen topic of V&A-vraag of combinatie daarvan. Zo kan je de opmerking van DE OLDE ook een nuttige draai geven.

Door aan te geven dat je het niet fijn vind op een topickaap gewezen te worden die je niet gepleegd zou hebben, geef je aan dat je niet weet wat er bedoeld werd. Als je twijfelt: gewoon naar vragen, niemand zal je bijten. Elk forum heeft zo zijn gewoontes zodat je niet meteen de kont tegen de krib moet gooien als nieuwkomer.

Het is ook helemaal niet de bedoeling om de hakken in het zand te zetten.
Maar ik ben op zoek naar een dergelijk iets, omdat ik als vrijwilliger zou kijken of iets met een geluidsprintje te vinden of te maken is.
Dit voor een toepassing waar kinderen al spelend de geschiedenis kunnen leren.
Ze krijgen een vraag, en drukken ze op een knop moet er een mp3 te horen zijn.
En de mp3 kan dus gewoon een stukje tekst zijn, of een geluidje.
Nu zoek ik dus een simpele oplossing om dit te kunnen maken.
Dat was de reden toen ik dit las van he kan ik daar wat mee.
Sorry dat het verkeerd is wat ik gedaan heb.

UM3561, moet ook werken. Wordt net als de SN76477 niet meer gemaakt. AY3-8910 heeft ook nog een processor nodig.

De SN76477 is nog wel te vinden hoor, via E-bay b.v..
Ik heb er hier ook nog 2 liggen, via marktplaats dan...

Dank voor jullie reacties.
Heb weer veel te lezen en te onderzoeken.

TS zit al 14 maanden in de sauna horendol te worden.