Mijn citronic werkt niet meer goed.
Als je hem aan zet brand de achtergrond verlichten even en valt daarna weg. Hij reageerd op geen enkele functie.
waarin moet ik dit gaan zoeken? iemand toevallig een schema hiervan?
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Vroeger stond er US Bagger Blaster op die dingen.
Nu Citronic, controleer eerst de voeding maar eens want die zijn van op en top chineese kwaliteit.
zit m in het bedieningspaneel, op print staat +5v en +7v en gnd, nu klopt de +5v wel maar de +7v niet, hierop staat maar 3v.
Zal even meten vanaf waar het fout gaat
[Bericht gewijzigd door niekvv op (32%)]
DJohnny
Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
Heb je dit probleem met beide displays? Zo ja, controleer de 7V spanningsregelaar of hij niet heetloopt.
Dat is een gewone transitor, deze kun je vervangen maar denk dat het probleem dieper zit, dit is namelijk geen spannings regulator.
Is de ingangs spanning wel goed vanaf de voeding?
mr flip
Je hebt werkpaarden en je hebt luxepaarden, maar ik ben een luipaard
een BA05T is een 5 volt regulator.
Als je 5 volt oke is, kun je ervanuit gaan dat hij goed is.
ps, is dit z'n cd speler met aan de binnekant 2 printen die omhoog staan, en met plastic beugeltjes aan het chassis vast zitten?
zoja.. haal eens 1 van de 2 los en kijk eens of de andere kant dan wel werkt...
als het het zelfde model is, heb ik een keer gehad dat 1 van de 2 printen semi sluiting had waardoor de voeding inzakte...
zo niet, post ff een foto van de binnen kant
suc6
Heb de 2SB1185 vervangen op de plek waar 7v staat op de print meet ik nu 8v. De lades van de cd speler gaan open en de speler draait als je er een cd in doet. Er komt geen info op het bedienings paneel ook kan ik de cd laders niet openen vanaf dat paneel
heb de printen ook al los gehaald zoals je zei maar dat helpt niet.
mr flip
8v is oke, gaan de lampjes van de backlite aan?
zo nee, check of je spanning op de controller print aan komt!!!
wissel voor de zekerheid een keer van remote kabel
mr flip
Heb je 1 voor 1 de printen er uit gehaald?
of alle 2 tegelijk?(1 voor 1 doen)
Hij initailizeert de cd wel?
Heb je de kabel gecheck?
1 voor 1 geprobeerd, kabel doorgemeten die is goed.
hij laat de cd een poosje draaien en stop dan met draaien
[Bericht gewijzigd door niekvv op (38%)]
mr flip
Nu word het lastig op afstand, ik denk/tik even hardop:
Als de laser unit, naar de begin positie komt, en hij focust en gaat dan draaien, kunnen we zeggen dat de stuuring werkt...(main board)
als jou ejeckt knoppen op de speler wel werken en op de remote niet, zou ik het probleem in de remote zoeken.
Op jou main board in de speler zit de "motor cpu sturings" ic, en die loopt via een communicatie bus naar de controller toe.
In jou controller, zit een display driver, en tevens knoppen sturings ic die weer naar jou mainboard ic gaat.
oftewel, jou eject knoppen op de speler en remote staan los van elkaar.
Het enige wat er tussen zit zijn die display/knoppen sturings ic's in de remote.
Als het goed is zitten er 2 in, het zou toevallig zijn als ze alle 2 kapot zijn, maar niet geheel onmogenlijk, omdat jou voedings lijn stuk is geweest.
Het is of de voeding naar de remote die niet goed is of de ic's.
* Check indien voor handen met een scope of jou voedings lijn naar de remote schoon is.
(misschien rotte elco in 7v voeding)
* check met scope/frq counter of jou crystal op de remote functioneerd
* zoek in het datasheet van de display ic op waar de voedings spanningen staan (op de pootjes), en meet deze na of deze daadwerkelijk aan komen.
Helaas heb ik nu niet z'n modelletje staan, anders zou ik het wat duidelijker kunnen zeggen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt mvg Flip
Ik heb hier geen scope dus dat wordt lastig.
de 7v voeding wordt voor zover ik het kan zien alleen gebruikt voor t lcd backlight.
De display ic is: BU9728A
V1 = 3,53v
V2 = 2,01v
V3 = 0,5v
Vss = 0,0v
Vdd = 5,04
Deze waarden voldoen volgende de datasheet.
De remote ic staat het volgende op:
YH2K059
5E61G-3UA0
JAPAN 0607 HAI
098609
hiervan kan ik geen datasheet vinden.
mr flip
dat word zonder scoop lastig checken.
Het moet ergens rond die 2 ic's zitten....
(je kunt de elco's rond de 7v vervangen maar het blijft dan toch gissen)
kom je toevallig uit de omgeving eindhoven, anders mag je bij mij wel ff checken met de scope.
en misschien heb ik nog wel ergens een remote print liggen, maar dan moet je ff een foto maken, ik laat 1 keer per jaar alle rip apparaten strippen door de stagiaires ivm ruimte gebrek...
Vanaf de +7v kabel lopen de banen naar de LCD backlight.
Vanaf de +5v kabel gaan de printbanen wel via een aantal elco's, deze zal ik ff vervangen, kijken of dit helpt.
Woon niet in de buurt van eindhoven dus dat wordt lastig, woon in kop van overijssel.
Ik heb de draad weer opgepakt. Ik kwam tot de ontdekking dat als het apparaat een poos aan staat van wordt de 'ML7085F A R 1024' in het bedieningspaneel heel warm je kunt hem goed ruiken, ook een paar elco's vervangen maar dit helpt nog niet
Wat is 'n ML7085F? Als ik dat intik in Google vind ik enkel deze forumpost dus dat nummer lijkt niet te kloppen.
Als die heet wordt en je ruikt iets, dan is het zeker dat daar iets niet klopt. Maak eens wat foto's.
Zijn dit niet dezelfde spelers als die dingen van DAP en/of US Blaster?
Slechte ervaringen mee. Kapotte displays, niet werkende bediening, exact hetgeen dat je in je eerste post beschrijft.
Schema zou je misschien kunnen opvragen bij de importeur.
Lijkt me toch handig dat je zorgt dat je een scoop krijgt, want dit wordt erg lastig zo lijkt me.
[Bericht gewijzigd door Roy B op (15%)]
Schema's van dit spul is moeilijk te verkrijgen. Misschien een dealer die dat wil geven maar verwacht het niet.
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Die spelers worden verkocht door http://www.tronios.com/nl/ voorheen Skytronics.
En het zijn inderdaad de spelers die eerst de naam US-Blaster hadden.
Ik denk niet dat die een schema voorhanden hebben, maar ze willen je misschien wel aan spareparts helpen.
Ik ga idd me eerst eens verdiepen in een scoop en er maar één aanschaffen, is dat beetje te doen voor hobbymatig gebruik>
Jazeker, gewoon een leuk 2e-hands scoopje zoeken op Marktplaats.
Die van Philips werken meestal goed genoeg.