alternatief beeld bij schoolvraag een idee?

Hallo

Geen idee of andere hier ook 'last' van hebben, maar ik zie vaak over het hoofd dat een topic een schoolvraag is. Het doel van een schoolvraag blijft vooral dat je de TS een zetje geeft in de juiste richting en zoveel mogelijk zelf laat doen.

Daardoor zet ik wel eens een veel te uitgebreid verhaal neer. Een paar minuten geleden maakte ik de fout weer, toen zag ik het staan na het posten, dus mijn post even aangepast.

als er meer mensen zijn die er last van hebben, zou het een idee zijn om de schoolvragen topics in de forum tracker wat meer te laten opvallen?
mogelijk door een een icoontje, of de schoolvragen sectie een andere kleur te geven of zoiets?

of ben ik de enige die hierin faalt? ;-)

Op zich een goed idee, maar zou dit voor jou nog zin hebben gehad? De betreffende post begon met:

Hallo,
Voor een schoolopdracht moeten wij iets verzinnen om data en ...

:P

If you want to succeed, double your failure rate.

dat klopt, zelfs daar heb ik overheen gelezen (ik zeg ook niet dat ik onfeilbaar ben, zeker niet zelfs ;-) )

pas toen ik de post plaatste schoot me te binnen dat het wel eens een schoolvraag kon zijn.

Daar heeft M-i-c-h-e-l gelijk in

[Bericht gewijzigd door timberleek op dinsdag 6 maart 2012 13:20:59 (38%)

M-i-c-h-e-l

Golden Member

Kwestie van de tijd nemen om te lezen. Die fout heb ik zelf al meerdere keren gemaakt :( Doordat je te snel gaat, lees je maar half.

Op zich waar, maar in de test staat niet altijd (duidelijk) dat het om een schoolvraag gaat. Misschien is een balkje boven het tekstvenster, net zoals we bij oude topics hebben, ook voldoende en relatief gemakkelijk te implementeren?

Als de TS verzwijgt dat het om een schoolvraag gaat, en het in een andere sectie zet, heeft dat alles natuurlijk geen zin. Dat gebeurd hier heel regelmatig, en ik heb het idee dat veel mensen dat met opzet doen, omdat ze dan meer volledige antwoorden krijgen. Misschien moeten daar maar eens een sanctie op komen te staan (topic een paar dagen op slot of zo)?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
M-i-c-h-e-l

Golden Member

Dan maar een ip-ban, dat is effectiever.

Je kunt het ook zo zien:
Iemand kiest er zelf voor om het voorgekauwd te willen krijgen, of er zelf wat van te willen leren. Hij kiest dus zelf voor eerlijkheid of niet.

En bij het voorgekauwd krijgen van een antwoord, is degene die het schrijft nog het beste af :)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 6 maart 2012 18:32:51 (53%)

En hoe ga je dat alles controleren? OK, in veel omstandigheden zal het wel duidelijk zijn, maar niet altijd.

je hebt inderdaad ook te maken met bijvoorbeeld nieuwkomers die dat niet weten.

Het lijkt me dan het beste om te kijken of de persoon er al eerder op is aangesproken. Maar ik denk dat de moderators dat bij de meeste dingen al doen. Als je iemand meerdere keren aanspreekt blijft de naam vanzelf in je geheugen hangen