Hallo ik heb een nokie tv van 5 jaar oud,waarvan hij al een aantal keer terug is geweest naar de fabriekant.
Het gaat over de SN63L1 - 6351TN serie nummer 5280448.
Het beeld trekt in het midden naar binnen en boven en onder naar buiten.
Ik weet dat je dat met de ab moet doen maar daar heb je een code voor nodig.
Wie kan mij aan die code helpen.
Of wie kan mij zeggen hoe ik dat moet doen.
Graag een mailtje sturen.
Twan.
Noemen ze dat niet iets van Pincushion of zo.
Ik heb het wel vaker gezien en moest het met een potmeter aan de binnenkant bijstellen.
Ze zijn hier wel meer geweest voor dat euvel.
Want we hebben dat probleem eigenlijk van het begin af aan.
Er is hier eens iemand geweest die dat deed via de afstandsbediening.
Ik heb er eigenlijk niet op gelet wat hij eigenlijk deed.
hij typte een code in met de ab en toen kreeg hij een setup scherm waarmee hij dat beeld weer recht zetten.
Dus ben ik nu op zoek naar die code,en ik heb eerlijk gezegd weinig sjoege van tv,s dus aan de binnenkant kom ik liever niet.
Twan.
Dit iets: http://mapage.noos.fr/tophe/tvser5.html
Zoek eens met Google op "nokia service mode". Heel wat hits.
als je weinig verstand van tv heb dan zou ik zeker niet in de service mode gaan kloten,je kunt je tv dan namelijk echt over de zeik helpen. Wat je bedoelt is oost-west fout, dit kan ook hardware matig zijn, door dit in de servce mode proberen bij te regelen kan de tv echt goed beschadigen
groetjes
Weet je wat het is.
Ik kan namelijk het eerste en het laatste gedeelte van de ondertieteling niet meer lezen.
En aan de binnekant blijf ik zowiezo uit.
Ik heb laatst gezien hoe hij dat deed (vrij makkelijk)maar dan moet ik er wel in kunnen.
En dat gaat alleen als ik die service mode heb.
Ik denk dat als je tv dit al sinds het begin af en toe heeft je niet naar de technische maar de juridische kant van de zaak moet kijken. Tv gaat stuk, wordt gerepareerd, tv gaat met precies hetzelfde stuk, wordt weer gerepareerd, maar gaat vervolgens weer stuk. Tegen die tijd kan je wel gaan zeuren dat je tv niet deugt.
De nederlandse wet zegt hierover ongeveer dat bij een herhaaldelijke (blijkbaar ondeugdelijke) reparatie je recht hebt op geld terug (maar dan waarschijnlijk de helft, omdat je je tv al 5 jaar gebruikt en de 'standaard' levensverwachting van een tv dacht ik 10 jaar is). Hiervoor moet je dus terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht (en neem ik aan ook hebt laten repareren).
[Bericht gewijzigd door Kuhlie op ]
NOKIA DIGIVISION 6351 Service Manuals.
Deze moet ik eigenlijk hebben.
Of iemand die kan zeggen hoe ik het moet doe,dat is ook goed.
Je hebt een defect. Dat kun je in de service mode niet herstellen. Als de fout hersteld is ,zal je beeldbreedt vanzelf weer goed worden
Dat gaat wel want dat hen ik gezien.
Die monteur die toen hier was deed dat ook.
En het is een grootbeeld geen breedbeeld.
NOKIA DIGIVISION 6351TN Service Manual deze zoek ik.
Op 23 augustus 2004 17:13:29 schreef tumtum:
Dat gaat wel want dat hen ik gezien.
Die monteur die toen hier was deed dat ook.
En het is een grootbeeld geen breedbeeld.NOKIA DIGIVISION 6351TN Service Manual deze zoek ik.
Toch voor de zekerheid de oost/west eindtrap maar eens controleren, anders kon het wel eens lastig worden met de instellingen. Tweede vraag is natuurlijk waarom het toestel zijn instellingen steeds 'vergeet'. Zou best kunnen zijn dat een van de condensatoren in het oost/west circuit langzaamaan zijn waarde verliest, dit kun je dan een tijdje corrigeren door de O/W amplitude aan te passen, maar als de condensator helemaal geen waarde meer heeft gaat ook dit niet meer.
Ik denk niet dat de condensatoren in het oost/west circuit langzaamaan zijn waarde verliest.
want het beeld staat altijd hetzelfde.
Als je hem aanzet dan staat het beeld zo tot dat je hem uitzet.
En het is gewoon lastig kijken.
Dus als iemand weet hoe ik daar in kan komen ben ik hem daar dankbaar voor.
Het moet gaan via de afstands bediening.
Op 25 augustus 2004 12:00:41 schreef tumtum:
Ik denk niet dat de condensatoren in het oost/west circuit langzaamaan zijn waarde verliest.
Ga er maar van uit dat dat best wel zo kan zijn..
want het beeld staat altijd hetzelfde.
Dat zegt helemaal niets, dat waardeverlies is een kwestie van maanden/jaren, gaat iig. heel langzaam.
Als je hem aanzet dan staat het beeld zo tot dat je hem uitzet.
een teken dus dat er iets mis is.
En het is gewoon lastig kijken.
Dus als iemand weet hoe ik daar in kan komen ben ik hem daar dankbaar voor.
Het moet gaan via de afstands bediening.
Dat lastig kijken ben ik met je eens, maar de servicemode lost je probleem niet op, daarmee kun je (mogelijk) het symptoom tijdelijk bestrijden. Het MOET een oorzaak hebben, dat is ergens een fout in de O/W trap. Desnoods een geheugen IC wat zijn waarde verliest, maar nogmaals er zit gewoon een FOUT in het toestel. Die FOUT moet je oplossen. Bovendien kun je via de service mode je TV wel degelijk schade toebrengen, dus moet je er voorzichtig mee zijn. Servicetechnici weten wat wat is en hoe ermee omgegaan moet worden. De enige die het hier zou kunnen weten is m.i. ervarist, ik heb zelf te weinig met nokia's te maken gehad om te weten hoe je in het servicemenu springt. (da's bij grundig en philips etc. ook nog eens afhankelijk van het chassis)
CTL-ALT-DEL. Sorry .Grapje , nee het is waarschijnlijk Menu --/- TV. Het kan zijn dat je geheugen faalt, dan moet je het vervangen maar eerst alle waarden noteren of het IC copieren. Een andere reden kan een slecht contact zijn in de HSP, dat kan die ellende veroorzaken.
--/- dit teken staat niet op de ab.
Ik heb het ook al van andere modellen geprobeerd maar dat werkt niet.
ik heb wel dit teken <=> dat is om van het ene kanaal naar het vorige te gaan maar die werkt ook niet met die combinatie.