Ventilatoren die met spanning geregeld moeten worden , het zij trafo, het zij triac, moeten daar geschikt voor zijn , alle "stalventilatoren " zijn dat wel. De gein is dat het vermogen van en ventlator kwadratisch met de toeren is, daar door loopt hij aan merkelijk lichter bij laag toerental (minder koppel)

Welk type Multifan?

Er zijn namelijk fan's die niet te regelen zijn vandaar dat ik het type moet weten.
Ik kan je dan ook vertellen hoeveel poolparen deze heeft en wat het toerental is.

Misschien als je wilt moet je eens een foto maken van de fan en van het typeplaatje en hier plaatsen.

Ik zal dinsdag een kijken op het werk.

Gr. Bart

[Bericht gewijzigd door Bart-d op (90%)]

CH2E30 staat er achterop, 2800 toeren/min. Zie net ook een raar rood dingetje aan de achterkant zitten, geen idee wat het is, er zit op't moment geen stekker aan de fan.

Een raar rood dingetje, dat zou een overtemperatuur beveiliging kunnen zijn, is er geen foto's van de fan te maken?
MVG Gerard.;)

Dat rood dingetje is een stop. Deze kun je er uit trekken en daar mee de condens er uit laten. Het kan zijn dat er voor ook een zit. Als je de ventilator bij ophangt zit dit rode dopje aan de onderkant.

@gerard. Er zit bij sommige een clixon in die bij te hoge belasting een contact verbreekt.
Deze kun je niet zien omdat die bij de spoel zit. Op het aansluitblokje zitten 2 oranje draden, die zijn van
clixon

[Bericht gewijzigd door Bart-d op (39%)]

Bij deze de info

Type CH2E30

Champignon ventilator
2 pool paren (theoretisch 3000 toeren) (N=Fx60/P)
Toerental is te regelen door elektronisch of door trafo's
0 Pascal = 3570 m3 p/h
100 Pascal = 2550 m3 p/h
Heeft 6 schoepen

Is een hoge druk ventilator.

Er zijn motoren die niet regelbaar zijn maar dat heeft te maken met de rotor en is hier niet van belang

Succes

Wat bedoel je met "elektronisch" ?

Bijv een triacregeling of frequent

Ik heb een foutje gemaakt.

Als het goed is staat er E/T achter op. Dit betekend dat je hem alleen electrisch aan kunt sturen zoals een triacregeling of aansturen met een trafo

Staat er bij T/F dan kun je een trafo of freqwentieregelaar gebruiken.

De fan die geregeld kan worden door een freqwentieregelaar heeft beschermplaatjes in de wikkeling zitten.

Succes