Het grote interessante aanbiedingen topic deel4

Dit topic is gesloten

Sine

Moderator

De aldi onder de topics ... deel 4

Vergane glorie :
Deel 3
Deel 2
Deel 1

Link naar de laatste post in deel 3: http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1434362#1434362

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op woensdag 10 oktober 2012 09:51:05 (18%)

Ola allemaal,
kreeg net dit in de mail. klinkt interessant. misschien iemand geïnteresseerd ?

(op verzoek hierheen verplaatst)

CA$H Garage Sales

Door de start van Distrelec BV in Nederland is het voormalige Display Electronics magazijn gesloten. Gesloten maar nog niet leeg! Onder het mom alles moet weg organiseren wij een CA$H Garage Sale.

Datum: zaterdag 13 oktober
Tijd: 10:00 tot 16:00 uur
Locatie: Techniekweg 44, Utrecht (Display Electronics magazijn)

Voor deze CA$H Garage Sale geldt wie het eerst komt, wie het eerst maalt en op = op!
Wees welkom en tot zaterdag 13 oktober in Utrecht!

Betalingen uitsluitend contant. Pinnen is niet mogelijk!

klein is fijn

Moderator

Ik twijfel nog. Ligt een beetje aan wat ze hebben liggen en voor welke prijzen het weg gaat. Ik heb eens een mailtje gestuurd om te vragen wat ze aanbieden.

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op woensdag 10 oktober 2012 21:26:43 (26%)

Hmm misschien loop ik even langs, het is in de buurt :)

-

KIF ik hoor graag het antwoord van je!

If you want to succeed, double your failure rate.

@ KIF, ik ben ook wel benieuwd wat ze aan bieden :)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Tja, dat zou best wel eens om de slecht lopende zaken kunnen gaan: voordat de boel echt overging werd er steeds meer uit het assortiment gegooid. Achteraf gezien lijkt dat echt een voorbereiding geweest voor het spul van Distrelec.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Als je zo'n groothandel in elektronische dingetjes bent, dan hou je natuurlijk altijd een enorme zooi aan dingen over waarvan je dacht: dat wordt populair en dat het dan toch niet aanslaat. Of je krijgt in eens een stroom vraag naar BC553 (*) torren, 100 in 1 week, dan weer 100, vervolgens zorg je dat er 200 op voorraad zijn en dan wordt het ineens veel minder en verkoop je er nog maar 20. Blijkt het ding in een electuur schema gestaan te hebben en eigenlijk niks te bieden boven b.v. een BC557.

Maar als je weet wat je doet, kan je best thuiskomen met een hoop nuttig spul.

(*) Verzonnen typenummer. Ik zou niet weten wat het is als ie al bestaat.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
klein is fijn

Moderator

Ik heb antwoord terug, maar het is lichtelijk wazig. Ze geven aan dat ze geen lijst met producten kunnen aanbieden, maar de advertentie op Marktplaats zou een overzicht geven: http://link.marktplaats.nl/603533273 1 plaatje, dat is alles.

Er is ook sprake van significante kortingen. Hoeveel is onduidelijk.

@rew: ik heb in een grijs verleden regelmatig zaken gedaan met Display, simpelweg om dat ze dichtsbijzijnde fysieke winkel hadden (in een tijd dat internet nog nieuw was) en meeste standaard componenten wel hadden. Maar had vaak een gevoel dat prijzen 'eens per jaar vastgesteld' werden en daarna als constante gehandhaafd (een beetje zoals Media Markt voor computerspul tegenwoordig).

Ik twijfel sterk of zo'n uitverkoop zinvol is voor mij: ja veel koopjes, maar ook veel gelegenheid om dingen te kopen die je niet echt nodig bent. Misschien supergoedkope aanbiedingen voor specifieke onderdelen / gereedschap, maar then again: goedkoop aan componenten / gereedschap komen, is niet mijn #1 probleem om eerlijk te zijn... :9 Kortom typisch weer zo'n gelegenheid waar ik spul zou kopen wat goedkoop is, maar wat ik eigenlijk niet nodig ben.

Ik vrees dat de kortingen niet zo heel spectaculair zullen zijn. En als je dat niet zeker weet kost het toch weer een halve dag + brandstof.

If you want to succeed, double your failure rate.

Precies! Als je er heengaat, weet goed wat de normale prijzen zijn (neem je smartphone mee, en wees niet bang om hem te gebruiken!), en koop geen dingen die je niet nodig hebt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
klein is fijn

Moderator

Op 12 oktober 2012 13:07:02 schreef Jochem:
Ik vrees dat de kortingen niet zo heel spectaculair zullen zijn.

Mijn gedachte. Display was altijd al niet echt goedkoop.

als er nog iemand een 1ghz 4 kanaals hp 54100 scope zoekt .. http://link.marktplaats.nl/604980696 niet zo heel duur meen ik :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hou er dan wel rekening mee dat ie 'maar' 40 MS/s is...

Website -- Slopen is ook een kunst...

ach ja, wat wil je voor een ding uit 1985 , dat ding was toen wel een paar jaarsalarissen.. eenzelfde hp model maar dan kleurenbeeld en 500mhz bandbreedte was toen al 28000 dollar.. deze heeft er ook nog 3 probes bij zegt de adv..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Die 54100 scope heeft ook maar 7 bits resolutie.

http://www.uploadarchief.net/files/download/blokker-philips.png

Nog 2 dagen (tot en met woensdag 17/10) bij Blokker voor 9.99 euro. Ook in de winkel.

Normaal zijn dit soort design-dingen een stuk duurder, maar nu hebben ze de prijs van een gooi-en-smijt-blok. Snoeren kunnen achterlangs geleid worden en - niet onbelangrijk - het blok kan zonder modificaties tegen de muur of tafel worden geschroefd. Onderaan zit een kleine on-off schakelaar die, gezien het opschrift, ook dient voor het resetten van de beveiliging.

Er zit een fatsoenlijk snoer aan (3G1.5mm2). En tenslotte: de kinderbeveiliging is GOED mee te werken. Geen fratsen met blokkerende ondingen, gewoon soepel de stekker steken, ook als je een beetje scheef zit.

Ik vond hem wel mooi en heb er gelijk maar 2 gekocht.

If you want to succeed, double your failure rate.

Een mooie gelegenheid om mijn tekort aan contaktdozen eens weg te werken.
Dus morgen ook effe Blokkeren.

Goeie tip. Ik heb nog wat spullen nodig voor m'n nieuwe workbench. Dus morgen ook even langs de plaatslijke plasticgigant :-)

Website -- Slopen is ook een kunst...
maartenbakker

Golden Member

Da's een leuke. Geen blokkerende stekkers bij blokker ;) Ik heb zo'n bouwmarktkreng liggen waar een schukostekker met een beetje spitse pennen met geen mogelijkheid inwil. Daar zal de boor wel een keer ingaan ofzo.

Lijkt me in elk geval een goede aanbieding, zeker als het ding fatsoenlijk geschroefd zit inplaats van met Amerikaanse schroeven of ééntoerschroeven. Ben benieuwd.

Heeft Philips eigenlijk ooit eerder TCD's in het assortiment gehad? Ongetwijfeld inkoop, maar ik vind het wel een leuke verrijking.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 15 oktober 2012 23:17:17 (22%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Sine

Moderator

Uhu, pas maar op, deze zijn ook MET kinder beveiliging, en vroeg of laat gaan die friggin allemaal.

Ja, hij is wel MET kinderbeveiliging, maar voorlopig is het de meest fatsoenlijke die ik ooit heb gezien. Ik krijg hem zelfs moedwillig niet geblokkeerd. Nog niet althans.

Op 15 oktober 2012 23:15:01 schreef maartenbakker:
Lijkt me in elk geval een goede aanbieding, zeker als het ding fatsoenlijk geschroefd zit inplaats van met Amerikaanse schroeven of ééntoerschroeven. Ben benieuwd.

Nou, het zijn wel van die anti-tamper schroeven, met 3 puntjes aan de zijkanten. Maar hij hoeft in principe niet open.

De reden dat je 'm zonder noodgrepen aan de muur kunt schroeven, is dat er van die sleutelgat-dingen aan de achterkant zitten, op elk van de vier 'pootjes'.

Dit idee:
http://www.winkelmateriaal.nl/contents/media/12024835.jpg

If you want to succeed, double your failure rate.
maartenbakker

Golden Member

Doordacht :) En anti-tamperschroeven zijn voor mij geen dealbreaker zolang ze met het juiste gereedschap loskunnen, al had ik liever bijvoorbeeld TORX gezien.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dit topic is gesloten