Ik zelf heb tot woensdag ook nooit dubbelzijdig geprobeert. Wat Bart zegt dat bij hem misgaat: de uitlijning, gaat bij mij wel in 1x goed.
Als Bart zegt dat ie alleen enkelzijdig kan: Mij best. Als Bart zou zeggen dat de vias niet door hem worden doorverbonden, zou ik meer moeite doen om ze weg te optimaliseren.
Tip voor Bart: Begin met iets aan te bieden wat je echt KAN, en breidt uit met de moeilijkere dingen zodra je dat ook echt onder de knie hebt.
Je planning van: "binnen 1 a 2 dagen" is erg strak. Erg fijn zo snel, maar erg strak! Je planning van: "binnen 2 uur" voor de spoedservice is HEEL erg strak. Dan hoeft er maar IETS verkeerd te gaan en je haalt niet wat je beloofd. Je kan heel goed aanbieden: "voor 10:00 insturen -> volgende dag in huis". Dan heb je 7 uur de tijd om de boel te maken. Heb je zin om tot 15:00 te wachten voordat je er aan begint, prima. Begin je om 14:00 er aan, en gaat het een keer niet goed, dan kan je hem over doen en toch uitleveren zonder dat je klant het merkt.
Eurocircuits zegt duidelijk dat ze drie printjes maken als je er twee bestelt. Dat is dus om mislukte exemplaren op te vangen. Dat is een profi club met dikke prijzen. En dan nog moeten ze er drie inzetten, om twee werkende exemplaren te kunnen beloven. Kortom, zorg voor betrouwbaarheid. Het is veel beter om betrouwbaar na 3 dagen te leveren (en dat ook aan te kondigen) dan 1 dag te beloven en dat het soms 2 dagen wordt.
En verder moet de communicatie beter. Dat het weer mislukt was, wist ik alleen omdat ik op m'n bankrekening keek. Tot op heden geen teken van leven van Bart anders dan dat m'n geld teruggestort is.
@dweil hieronder: Ik heb geen zin om voor 10 euro aan de slag te gaan. Daarom had ik Bart aan het werk gezet.
Wat ik niet weet is of Bart m'n vias "afmaakt". Dat blijkt meer gedoe dan gewenst. Verder had ik veel connectors op de bovenkant aangesloten. Als ze door Seeed doorgemetaliseerd worden is dat zowiezo goed. Maar bij thuis boren, moet je de connector dan eigenlijk aan de bovenzijde (ook) solderen. Kortom, ik moet op de achterkant gaan routeren, de SMD dingen op de achterkant zetten, en zo min mogelijk baantjes aan de voorkant om prettig te werken. Dat weet ik nu. Dus dit zelf dubbelzijdig etsen gaat tzt wel beter kunnen, maar dat soort extra "design rules" kan ik niet aan derden duidelijk maken....
[Bericht gewijzigd door
rew
op vrijdag 26 oktober 2012 15:38:22
(18%)