Vergelijking PCB fabrikanten

Dit topic is gesloten

Fabrikant: Itead Studio
Aantal besteld: 200
Afmeting (in millimeters): 50 x 50 mm
Prijs per stuk (in euro): 0,47 euro
Verzendkosten (in euro): 24 (+ 34 inklaring/BTW)
Levertijd (in dagen van bestellen tot ontvangen): 28
Bruikbaarheid: Alle 200 (ga ik even vanuit)
Kwaliteit: Goed

Doel: Printjes voor electro lessen op de basisschool. Aan Top (links) een schemerschakelaar en op Bottom een knipperledje

http://www.uploadarchief.net/files/download/overzicht.geschaald.jpg

Totaal prijs per stuk: 93 + 24 + 34 = 151 euro / 200 maak 0,76 euro per stuk.

Ze zitten per 25 aan bubbelfolie gesealt. Laat de meeste zo even zitten

Fabrikant : Seeed Studio
Aantal besteld : 10
Aantal Ontvangen : 11
Afmeting : 46 x 22 mm
Prijs per stuk : $9,90 / 11 = $0,90
Verzendkosten : $3,88
Levertijd : Niet bijgehouden 5-9-2012 besteld daarna op vakantie gegaan :). Na vakantie lagen ze er.
Bruikbaarheid: Alle 11 zover ik kan zien.
Kwaliteit: Goed

Doel: Printjes om hd44780 lcd aan een controller te zetten met ribbon kabel. Tevens mijn eerste prof print en zeker niet de laatste! In 1 keer goed gemaakt met Eagle alleen de connector verkeerd erop gezet (bovenkant ipv onderkant). Dit was een test voor de master print welke ik deze week wil gaan bestellen.

http://i48.tinypic.com/rcni3d.jpg

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 2 oktober 2012 18:28:46 (1%)

Itead en seeed leveren goed werk.

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

@Gerwinh:

hoe heb je de transport kosten zo laag gekregen? Ik vind Seeed en iTead best goede prijzen hebben, maar van 20 a 25 euro transportkosten wordt ik niet zo blij.

Meep! Meep!

Is standaart bij hun. $3,92 zijn de kosten voor 10 * 5*5 pcb. En voor 10 X 10*10 pcb betaal je $5,19. Doe je het via DHL dan wordt het idd stukken duurder (in de 25/30 euro).

Registered Air Parcel (Weight: 0.08kg. Delivery Time: 0-30 days) $3.92

Registered Air Parcel (Weight: 0.16kg. Delivery Time: 0-30 days)

$5.19

Fabrikant : printplaatbart.nl (printplaat service bart)
Aantal besteld : 3 ontwerpen 75x100mm
Aantal Ontvangen : 0
Afmeting : 75x100mm
Prijs per stuk :EUR 11
Verzendkosten : deze maand gratis.
Levertijd : -
Bruikbaarheid: nee.
Kwaliteit: nee.

Ik heb eerder via CO contact gehad met Bart, maar daar is toen niets uitgekomen. Nu mailde hij dat hij nu wat professioneler aan de gang is en "open for business".

Dus ik heb een design afgemaakt en ingestuurd. Nog voordat ik de resultaten daarvan verwachtte had ik nog twee ontwerpen klaar, en verheugde me er op om die in een paar dagen in huis te kunnen hebben, zonder zelf m'n vingers te hoeven natmaken met etsen. En Bart zegt dubbelzijdig te kunnen, ik heb dat nog nooit gedaan.

Dus aan het eind van het weekend stonden er drie opdrachten bij Bart. Hij heeft nog ge-mailed dat er 1 op de post zou gaan zodat ik hem zaterdag in huis zou hebben. Zaterdag niks, maandag niks, dinsdag niks.

Nu ik mijn rekening controleer heeft ie al m'n betalingen teruggestort.

Ik hoor zo nu en dan iets "het lukt niet met uitlijnen". Kortom, mogelijk kan ie best enkelzijdig etsen, maar gaat het fout bij de dubbelzijdige.

Het had zo mooi kunnen zijn. Vandaag toch maar zelf etsen, dan..... Eens kijken of we dubbelzijdig dan beter aankunnen dan Bart.

Kennelijk heeft ie ook andere klanten in deze periode gehad, want ik heb factuurnummers 5, 10 en 11.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Het gebrek aan duidelijkheid was voor mij een reden om het daar niet te proberen.

- Wat is dit voor een design-rule: "De gemiddelde dikte voor de kopersporen is 0.350mm (14mil), sommige plekken is 0.254mm (10mil) toegestaan".. Sommige plekken?
- Doet hij iets met bungard-busjes in geval van dubbelzijdig, of moet je zelf aan het prutsen?
- "Alle bestandstypes worden ondersteunt behalve afbeeldingen (jpeg, png etc)"... Wat is 'alle bestandstypes'? Microsoft Word? Of heeft hij elk PCB-pakket beschikbaar?? Zeg dan gewoon 'aanleveren als Gerber, of Eagle .brd-file'.

Op een andere plaats wordt over PDF gesproken... Wat doet hij met boorgaten als je alles in PDF aan moet leveren?

If you want to succeed, double your failure rate.

Mijn gerver viewe an ook drill files afbeelden, misschien kan zijn boor wel het omgekeerde :D
Maar ik vrees dat hij met het handje boort...
Het komt inderdaad vrij onprofessioneel over, dergelijke restricties. Bovendien wil je naast spoortbreedte ook spoorafstand weten!

Meep! Meep!

Dikte, dat worden zware printen in zijn geval! Wel goed voor powerprinten en koeling op de printplaat. Gemiddeld 14 mil. Dus signaallijntjes van 5 mogen ook zolang ik die maar compenseer in de voedingslijnen? Maar met even nadenken kom je ook met dit soort aanwijzingen een heel eind.

Toch, als je zelf een beetje robuust ontwerpt lijkt het wel te doen. En 100 gaatjes voor een euro vind ik heeeel fijn! (zolang hij het goed doet tenminste)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Dit waren een beetje de regels die ik zelf hanteerde voor dubbelzijdig etsen. 0.25mm ging wel maar 0.3 of meer was toch beter en gaf minder kans op fouten.

Hij doet het gewoon allemaal met de hand.

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

Op 24 oktober 2012 15:01:15 schreef MAH:
En 100 gaatjes voor een euro vind ik heeeel fijn! (zolang hij het goed doet tenminste)

Precies. Ik ook. Maar hij doet het helemaal niet. :-(

Gisteren voor het eerst dubbezijdig zelf geetst. Nu eens kijken of het een beetje tegenover mekaar is gekomen. :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Fabrikant:http://www.printplaatbart.nl/
Aantal besteld: 15
Afmeting (in millimeters): 27x43mm
Prijs per stuk (in euro): 2.01
Verzendkosten (in euro): 0
Levertijd (in dagen van bestellen tot ontvangen): 1
Bruikbaarheid (aantal bruikbaar / aantal ontvangen, bijv: 7/10): 13/13
Kwaliteit: Goed

Printplaat service Bart biedt mij unieke eigenschappen, waardoor ik hoe dan ook deze service wilde uitproberen. Bart is een student die printplaten zelf etst. Het bedrijf is startende, dat betekend dat hij op sommige vlakken nog niet helemaal professioneel overkomt. Ik hou als regel aan: Als ik het zelf zou kunnen etsen, dan kan printplaatbart.nl dat ook. Mijn ontwerp was enkelzijdig, en door middel van goede communicatie is er altijd wel een goed resultaat te behalen. Ik zou er niet snel een dubbelzijdig ontwerp naar toe sturen, maar voor de hobbyist zonder ets mogelijkheid is dit een uitkomst.

Ik zal later de foto's hier zetten.

1 electron per seconde = 16 atto ampere!

Goed om ook een positief bericht te horen.

Op 26 oktober 2012 09:20:55 schreef Dweil:
Ik hou als regel aan: Als ik het zelf zou kunnen etsen, dan kan printplaatbart.nl dat ook.

Ik heb liever duidelijke regels, aangezien ik zelf nooit ets en dus geen benul heb van de (on)mogelijkheden.

If you want to succeed, double your failure rate.

Toen ik deze bestelling plaatste, waren er helemaal nog geen regels. Vandaar dat ik van uit mijn eigen ervaring uit moest gaan. Je hebt gelijk dat de definitie op zijn site "wat duidelijker" mag

1 electron per seconde = 16 atto ampere!

Fabrikant : Seeed Studio
Aantal besteld : 10
Aantal Ontvangen : 11
Afmeting : 50 x 50 mm
Prijs per stuk : $9,90 / 11 = $0,90
Verzendkosten : $3,80
(in euro totaal 10.80)
Levertijd : 27 dagen
Bruikbaarheid: Alle 11 zover ik kan zien.
Kwaliteit: Goed

DMX naar 4 kanelen pwm op basis van attiny2313. Met opbouw kan voor Common anode of cathode gekozen worden.

http://www.uploadarchief.net/files/download/dmxprint.png
(plaatje komt uit de scanner, vandaar kleuren, afknippen van marge)

Ik heb sterk de indruk dat Seeed en Itead dezelfde fabriek gebruiken. verpakking was precies hetzelfde. heatschrink bubblewarp (zie post van mij paar posts terug)

@Dweil: gelukkig gaat het dus wel goed. Andere problemen zullen wel bij de opstartfase hebben gehoord. Wat ik wel vreemd vind is dat je er 15 besteld en 13 krijgt...

@Jan Klaasen: mooie printjes! Ziet er ook bruikbaar uit. Ik heb ook al tijden zoiets liggen.. maar ja, iets met tijd enzo...

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Ik zelf heb tot woensdag ook nooit dubbelzijdig geprobeert. Wat Bart zegt dat bij hem misgaat: de uitlijning, gaat bij mij wel in 1x goed.

Als Bart zegt dat ie alleen enkelzijdig kan: Mij best. Als Bart zou zeggen dat de vias niet door hem worden doorverbonden, zou ik meer moeite doen om ze weg te optimaliseren.

Tip voor Bart: Begin met iets aan te bieden wat je echt KAN, en breidt uit met de moeilijkere dingen zodra je dat ook echt onder de knie hebt.

Je planning van: "binnen 1 a 2 dagen" is erg strak. Erg fijn zo snel, maar erg strak! Je planning van: "binnen 2 uur" voor de spoedservice is HEEL erg strak. Dan hoeft er maar IETS verkeerd te gaan en je haalt niet wat je beloofd. Je kan heel goed aanbieden: "voor 10:00 insturen -> volgende dag in huis". Dan heb je 7 uur de tijd om de boel te maken. Heb je zin om tot 15:00 te wachten voordat je er aan begint, prima. Begin je om 14:00 er aan, en gaat het een keer niet goed, dan kan je hem over doen en toch uitleveren zonder dat je klant het merkt.

Eurocircuits zegt duidelijk dat ze drie printjes maken als je er twee bestelt. Dat is dus om mislukte exemplaren op te vangen. Dat is een profi club met dikke prijzen. En dan nog moeten ze er drie inzetten, om twee werkende exemplaren te kunnen beloven. Kortom, zorg voor betrouwbaarheid. Het is veel beter om betrouwbaar na 3 dagen te leveren (en dat ook aan te kondigen) dan 1 dag te beloven en dat het soms 2 dagen wordt.

En verder moet de communicatie beter. Dat het weer mislukt was, wist ik alleen omdat ik op m'n bankrekening keek. Tot op heden geen teken van leven van Bart anders dan dat m'n geld teruggestort is.

@dweil hieronder: Ik heb geen zin om voor 10 euro aan de slag te gaan. Daarom had ik Bart aan het werk gezet.

Wat ik niet weet is of Bart m'n vias "afmaakt". Dat blijkt meer gedoe dan gewenst. Verder had ik veel connectors op de bovenkant aangesloten. Als ze door Seeed doorgemetaliseerd worden is dat zowiezo goed. Maar bij thuis boren, moet je de connector dan eigenlijk aan de bovenzijde (ook) solderen. Kortom, ik moet op de achterkant gaan routeren, de SMD dingen op de achterkant zetten, en zo min mogelijk baantjes aan de voorkant om prettig te werken. Dat weet ik nu. Dus dit zelf dubbelzijdig etsen gaat tzt wel beter kunnen, maar dat soort extra "design rules" kan ik niet aan derden duidelijk maken....

[Bericht gewijzigd door rew op vrijdag 26 oktober 2012 15:38:22 (18%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dat ik er twee minder kreeg dan besteld was dus resultaat van communicatie. De bestelling was voor 15, maar ik kon natuurlijk niet wachten, dus heb ik er twee zelf gemaakt. De rest dus door Bart.

@rew: laat maar horen wanneer we dubbelzijdige printen bij jou kunnen laten maken! ;-)

1 electron per seconde = 16 atto ampere!

Even voor de goede orde: Seed levert printen die voor 25 september zijn besteld uit. En printen na 28 september worden niet meer uitgeleverd, danwel met meer dan een maand vertraging.

De normale doorlooptijd van 15-21 dagen die we in de periode mei-september gezien hebben, is ineens 27 dagen geworden zoals Jan hierboven heeft gerapporteerd, maar zelf hebben we 29 dagen gewacht vanaf 25-9.

Onze order die de 28e september is ingeleverd is nog steeds niet "in productie" (nouja, eigenlijk wel: hij is vrijdag bij Itead ingeleverd, en ondertussen inproductie).

Dus: Let op! Seeed was een mooie club, maar "nu even niet".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Oei en weten we waarom?zie post djoveld

[Bericht gewijzigd door Damic op maandag 29 oktober 2012 14:32:10 (33%)

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

@rew:

Ik heb op 6 oktober een order geplaatst bij ITead (volgens mij zelfde als Seed maar weet dat niet helemaal zeker).

Deze is op 2013 oktober richting mij verzonden (nog niet ontvangen, zal deze week wel gebeuren).

edit:
20 oktober heeft het pakketje Hong Kong verlaten.

[Bericht gewijzigd door Ruud Harmsen op maandag 29 oktober 2012 14:06:45 (14%)

@rew: Het waren Chinese feestdagen, zie http://blog.iteadstudio.com/

Dan gaat de hele PCB fabriek voor ruim een week plat, de afstanden in China zijn wat groter dan bij ons en iedereen wil graag bij zijn familie zijn dan. Voor de feestweek wordt de zaak al afgebouwd, van orders die vanaf 24 september ingestuurd zijn is het al niet zeker of ze nog voor de feestdagen verstuurd worden. Vanaf maandag 8 oktober wordt alles weer stilletjes aan opgestart maar wel met een backlog natuurlijk. Tijdens en net voor de vakantieweek staat het keurig op de site als je bestelt bij de artikelen maar zodra alles weer draait halen ze dat weer weg en kun je het alleen nog maar in hun blog terugvinden. Het leuke is wel dat als je toch tijdens de feestweek bestelt je een korting krijgt, ik dacht 10%. Overigens ligt de post dan ook plat dus al zouden ze het produceren dan lukt het verzenden toch niet.

Ik zit ook nog op een ordertje te wachten maar dat komt wel goed, dat heb je nu eenmaal als je de PCB's in China laat maken; ik geloof 2x per jaar...

De mijne zitten inmiddels wel op de post, zullen er van de week wel zijn.

Voor mij geldt : iTead = Seeed en betrouwbaarheid 100%. Ik zit nu op iets van 20 orders totaal en alles is keurig netjes aangekomen.

Die data (en een ruime periode er na) blijken dus best belangrijk. Ik herinner me nog zo´n topic n.a.v. makepcb.

Van het seeed forum:

There are 2 reasons lead to this unacceptable delay.1)The guy who be responsible for the PCB order processing resigned in September. We don't find the right replacement in time, which lead that there were many orders accumulated in the waiting queue. 2) From October 1th - 8th, we have a vocation for the National Days.

Hun PCB poppetje is dus foetsie...

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Dit topic is gesloten