schema`s echte disco amp

hallo

volgens mij zijn hier al wat onderwerpen over geweest mar die ken ik niet vinden.
Ik zoek schema`s van een echt disco amp van 2 keer 400 of meer watt

en dan geen ding die op 40 volt of zoiets werkt zo asl ik vaak zie maar gewoon 220 volt

nu wist ik dat elektuur er 1 had de titan maar die kan ik wel op de site van hun vinden maar als ik die download krijg ik alleen de print tezien weet iemand hoe dat moet of heeft hij andere teningen liggen??

alvast bedankt

speakerfreak was here........

oo ik zie geloof ik nu dat ik hem beter onder request kon plaatsen :/

speakerfreak was here........
Jeroen

Moderator

Nee, staat wel goed hier :-)

als jij een paar torren hebt die op 220 volt draaien... dan ben je er zomaar

of op 12 volt meestal zit in die amps wel een trafo hoor!

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Jeroen

Moderator

Die dingen werken meestal op rond de 40 V omdat dat de maximale spanning is die een transistor (of MOSFET) kan hebben. En om zoveel mogelijk vermogen te krijgen moet je nu eenmaal een zo hoog mogelijke spanning hebben. Dus daar kom je niet onderuit, omdat er inderdaad geen torren zijn voor 220 V. Dat wordt dus een grote trafo :)

Op zo 16-06-2002 17:57:50 schreef Jeroen:
Die dingen werken meestal op rond de 40 V omdat dat de maximale

niet waar!! er zijn heus wel transistors die op een hogere spanning werken

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Op zo 16-06-2002 19:54:51 schreef Erik:

[...]

niet waar!! er zijn heus wel transistors die op een hogere spanning werken

vast wel, alles bestaat, alleen moet je dan goed kijken naar prijs/kwaliteit.

ik denk dat je voor grotere vermogens beter uitbent met een thyristor/diac/triac/fet/igbt/weet ik het wat nog meer.

IF you can't convince them, then confuse them!

maar mosfets zijn toch wel zo te krijgen?
daar hoef je niet zon moeite voor te doen hoor

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Op zo 16-06-2002 20:42:35 schreef Jeroen Boere:

[...]
ik denk dat je voor grotere vermogens beter uitbent met een thyristor/diac/triac/fet/igbt/weet ik het wat nog meer.

[offtopic]
Waarvoor staat igbt?
[/offtopic]

Hmz... als je nou een stereo-versterker maakt kan je er al 2 van 110 volt maken en in serie doen.

Trouwens die hoge spanningen maken het wel moeilijk om het stabiel te houwe.

'k had het ondertussen ook al gevonden met google
sorry ;)

High met Henk

Special Member

?Hmm heel grappig, maar WTF meot je met een losse amp boven de 300W
Ik geloof niet dat het ooit echt gebvouwd is. schema's tot 200 W heb ik wel en dit wordt nog als losse amp in disco's gebruikt, maar is idd meer PA werk echt zuiver is het dan al niet meer (als ik ff als high end freak mag oordelen)

Maar als je zwaarder gaat/ wil:

.1 er zijn bijna geen spekaers die dit ondersteunen. 300 W max. continu.

.2 Ik vrees toch dat je dan naar actieve boxen meot zoeken

Groetjes

Sven

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

hee henk

zeg jji nou dat er ten 1ste geen amps zijn boven 200watt
want elektuur heeft er 1 maar die ken ik op de site niet vinden
en ten 2 de zeg jiji nou dat dt er geen boxen zijn van 300 watt max.of peak.
maar die boxen die ik nu heb zijn 400 watt max

speakerfreak was here........

och ik hebwel speakers van 800 watt zienstaan... das dus eenbeetje en versterkers bestaan er ook wel....

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
High met Henk

Special Member

Op ma 17-06-2002 20:20:12 schreef speakerfreak:
hee henk

zeg jji nou dat er ten 1ste geen amps zijn boven 200watt
want elektuur heeft er 1 maar die ken ik op de site niet vinden
en ten 2 de zeg jiji nou dat dt er geen boxen zijn van 300 watt max.of peak.
maar die boxen die ik nu heb zijn 400 watt max

Sorry foutje mijner zijds, het is idd wel gebouwd, maar wat ik bedoel dat het niet als zelfbouw project is gedaan, maar blijkbaar in elektruur wel, tja sorry, kan er ook weleens naast zitten, maar dan heb je wel HEEL VEEL torren nodig, want de zwaarste tor die ik me zo kan indenken kan toch maar zo'n 30 amp leveren (JA er zijn er die meer kunnen, maar voor een amp moet hij ook een beetje linear zijn).

Maare Erik, ik heb het over een continu vermogen en continu stromen, het extreemste wat ik ooit gezien heb in alle jaren en ook nog een beetje bruikbaar is 600W continu.
die dingen kunnen piek misschien wel 1500W aan, maar dat is wel heel erg kort dat ze dat aan kunnen.
Maar Speakerfreak heeft het ook over 300W max. wat zijn ze continu. Achterin mijn auto lagen ook van die dingen 135 W max. Tja maar 35 W continu. Ofwel zet er 40 W op en je ziet je conus inens door je auto vliegen (= wel geinig hoor, gare kut Sony Xplode voorlopers, hoge geluidsdruk, maar no quality. Nu 50W continu baskist van visaton in de koffer hmm sounds better)

Zo was het dus eigenlijk bedoeld. Maar die poweramps dus, die hebben vaak specifieke torren van de fabrikant. Zo ben ik ooit eens achter de torren mijn Technics su 9088 aan gegaan, maar shake it zijn door Matsushite (overkoeplend orgaan waar dus Technics onder valt) gemaakt en worden niet als losse componenten verkocht (Tja het is wel te krijgen, maar dan moet je het dus bij een dealer bestellen, het is niet bij elke elektronica zaak op de hoek te krijgen dus).

Tja een veel torren wordt je sound niet echt stabiel van.

Das dus de hele redenering die erachter zit.

Groetjes

Sven

[Bericht gewijzigd door High met Henk op maandag 17 juni 2002 22:41:57

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op ma 17-06-2002 20:25:21 schreef Erik:
och ik hebwel speakers van 800 watt zienstaan... das dus eenbeetje en versterkers bestaan er ook wel....

mja, vast wel, denk alleen dat het weer zo'n smerige verkoopadvertentie ofzow geweest zal zijn, want dan mag de verkoper van die boxen aan mij laten zien dat ze 800 watt kunnen leveren.

meestal gaat hier om een theoretisch haalbaar eenmalig piekvermogen. als continue vermogen ligt vele malen lager.

IF you can't convince them, then confuse them!

stonden bij me broer in de winkel waren dik ander halve meter hoog

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Tedde

AKA ripkip

Drive in shows die wij huren draaien met 2000Watt speakers (4X) en daar komt een oorverdovend geweld uit!! Het is alleen niet de kwaliteit van B&O maar wat wil je met zo'n vermogen :)
Tedde

HF blijft kriebelen !!

Ik heb wel schema's liggen van een versterker tot 9KW @4Ohm
mailto the2djs@hotmail.com

Short circuit, spiky hair

Op di 10-09-2002 22:05:38 schreef Jury:
Ik heb wel schema's liggen van een versterker tot 9KW @4Ohm
mailto the2djs@hotmail.com

9 kw ( 9 KILO WATT = 9000 WATT ) he heb je enig idee hoveel vermogen dat is als je daar speakers voor kan vinden die in je huiskamer passen is da knap !!!

May The Source Be With You

Torren op 220V?

Bezint eer ge begint. Tenminste, ik krijg het idee dat het de bedoeling is dit zonder trafo te gaan doen, en direct aan het lichtnet te hangen.

Dat gaan of jij, of je apparatuur, of allebei, niet overleven.

http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design

Op di 10-09-2002 23:03:14 schreef Benm:
Torren op 220V?

Bezint eer ge begint. Tenminste, ik krijg het idee dat het de bedoeling is dit zonder trafo te gaan doen, en direct aan het lichtnet te hangen.

Dat gaan of jij, of je apparatuur, of allebei, niet overleven.

Hmm daar zit wat in :)

May The Source Be With You
High met Henk

Special Member

Op di 10-09-2002 22:10:15 schreef MiTcHeLL:

[...]

9 kw ( 9 KILO WATT = 9000 WATT ) he heb je enig idee hoveel vermogen dat is als je daar speakers voor kan vinden die in je huiskamer passen is da knap !!!

hmm
ook knap als je een stop kan vinden die dat kan houden gok ik zomaar .

380 v * 25 = 9500

nou dan heb jee een behoorlijk hoog rendement hoor.
94 % knappe eindtrap die dat haalt!!!

klasse AB haalt maar 70 a 80 %
Dus zit je al aan G of H ofzow, maar dna haal je meestal nog niet meer dan 90%

Groetjes Sven

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op zo 16-06-2002 23:12:37 schreef High met henk:

.1 er zijn bijna geen spekaers die dit ondersteunen. 300 W max. continu.

Sven

Sorry maare HAHAHAHAHa, ik heb baskasten van 800W RMS 1500W peak, en een redement van 99 db...(de speaker)
dan komt er nog de klankkast bij en geeft hij 109 db 1w/m dus op z'n rms vermogen belast geeft hij ongeveer 139 db 1w/m

ze zijn btw niet zo groot hoor, 75 X60 X60 en een speaker van 18" (46 cm). en er staat een amp achter van 2x900W RMS
en gebruik ik gebriged dus 1800W max per amp, 2 amps voor 2 speakers. en JA er zijn nog VEEEEL zwaardere amps, maar dit is niet bedoelt voor thuis, maar op een vette diezel arregraat ik bedoel dan amps zoals labgruppe, crest, en Electrovoice(EV)