Dag,

Ik weet namelijk helemaal niets van draadloze bediening, maar zou toch wel graag draadloos verschillende (stuk of 7) schakelaars bedienen. Het zit zo, er zijn verschillende koepels die dmv 2 schakelaars moeten bediend worden. Eén schakelaar voor open (die men moet blijven inhouden om de gewenste opening te verkrijgen)en een andere schakelaar voor dicht te doen (moet echter maar één keer ingedrukt worden voor volledige sluiting). Maar op het einde van de dag vergeten sommige de schakelaar voor de koepel te sluiten in te drukken, waar er computers onder staan. Die staan dan de volledige nacht open, dus als het regent is het niet zo gezond voor de computers. Nu zou ik iets willen maken dat er één iemand op een knop duwt en zo draadloos de schakelaars (voor te sluiten) aanstuurt. Ik zou het ten volle appreciëren moesten jullie mij kunnen vertellen welke modules er allemaal zouden gebruikt kunnen worden. Hij moet toch wel meer dan 30 meter ver kunnen.

Alvast bedankt.

misschien ff kijken bij kilkaanklikuit misschien een ontvanger daarvan waarmee je een rolluik kan bedienen en dan inplaats van een rolluik een koepel ding aansluiten

Schneider heeft draadloze drukknoppen. Geen batterij, gewoon monteren en wat je wilt op het basisstation aansluiten en nooit meer naar omkijken.

http://www.schneider-electric.nl/images/pictures/news/automation-control/Harmony_XB5R.jpg
Bereik 25..100m, afhankelijk van antenne en omstandigheden.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (36%)]

een regensensor op elk luik bouwen? Gaan ze altijd dicht als het begint te regenen.

moeller draadloos schakelen Zeer goede ervaring mee !
Vrij programeerbaar !
projectje monte video wat op de site te vinden is, was eigenlijk het eerst grote project op dat vlak !
Alle kinderziektes zijn er nu echt wel uit :-)

En als die ene persoon onverwachts weg moet, wie geeft dan de sluit-commando?
Dat kan men toch met een schakelklok doen die ieder dag het sluit-commando geeft.
MVG Gerard.;)

Op 19 november 2012 22:52:56 schreef GerardMonique:
..
Dat kan men toch met een schakelklok doen die ieder dag het sluit-commando geeft.
..

Op 19 november 2012 20:10:14 schreef nicowillem:
een regensensor op elk luik bouwen? Gaan ze altijd dicht als het begint te regenen.

Eens! Er staan computers onder?! Je wil toch niet op druppels wachten voordat iemand het (misschien) dicht doet. Beetje elektronica is hier zeker geen weggegooid geld, maar een goede verzekering. In plaats van regensensor kan je ook buienradar.nl koppelen.

Ik zou zelf printplaten willen maken met zend- en ontvangmodule.. Iemand raadde me de ER400TS en ER400TRS modules aan