waar werden de beruchte*tech*merken verkocht?

ik heb zelf een plasma omdat ik plasma mooier(lees warmer)van beeld vind.Mijn plasma is van lg en ik ben er zeer tevreden mee.Ik wissel op de slaap kamer vrij regelmatig van tv.Nu staat men multitech op mijn pc tafel en op mijn tv kast staat mijn"nieuwe"aristona breedbeeld tv.beneden staat dus mijn lg plasma.mvg robert haar

maartenbakker

Golden Member

Op 26 november 2012 23:08:54 schreef Arnold D:
PHILIPS heeft nog steeds eigen chassis waaronder de laatste QFU ( fusion)

Wie bedenkt toch die namen? Zowel TP (van TP-Vision) als FU zijn in het Amerikaans-Engels nou niet echt vleiende uitdrukkingen, hoewel de eerste wat onschuldiger dan de tweede. Overigens is FU ongelukkig gekozen omdat het (wederom in Amerika) ook voor Funai kan staan, het bedrijf dat daar de televisies ontwerpt en bouwt. Zoeken levert overigens op de Fusion niet op de joint-venture slaat maar op de gebruikte chipset.

Op 26 november 2012 22:04:34 schreef Sine:
[...]

Je krijgt wat je betaald, dat is overal.

Ik was zelf zoekende naar een laptopje een tijdje terug en ik kende lenovo als een degelijke laptop bouwer ( bouwde voor IBM, en heeft de thinkpad lijn overgenomen ) maar hun 'budget' spul ( ideapad serie van notebooks ) lijkt totaal niet op wat ze in de duurdere lijn bakken. Helaas.

Dat kan kloppen. Ik heb onlangs aan een artikelcode op de doos van een E335 geconstateerd dat het ding van Acerachtige herkomst is (weet nog niet hoe ik Acer/BenQ/Qisda of een van de andere bedrijven uit het conglomeraat uitelkaar kan houden aan de nummers). Je weet dat je goedkope zooi krijgt als zelfs een Chinees bedrijf zijn spullen al uitbesteedt ;) Toch vond ik dit model niet slecht vergeleken met de concurrentie in z'n prijsklasse. Hooguit slecht vergeleken met de dure Lenovo's en HP probooks die eigenlijk beter geschikt zijn voor het zakelijke gebruik.

Overigens is "je krijgt wat je betaalt" ook echt een goed motto voor dit topic, waarbij dan wel opgemerkt moet worden dat dit soort toestellen bij licht gebruik vaak nog erg lang meegaan. Je moet ze alleen niet elke dag urenlang aanzetten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb net een week geleden een splinter nieuwe packard bell laptop gekocht.omdat dit type door acer is gebouwd(zijn al men computers van in huis).Mijn moeder heeft een acer die op de kleuren na en de grafische kaart weinig tot niets verschillen.Alleen heb ik windows 8 en mijn moeder windows 7.Ik vraag me alleeen af of de acer tv's wel echt door acer worden gebouwd.Het zou me niet verbazen als dat ook door een ander bedrijf in elkaar geknutselt is.mvg robert haar

maartenbakker

Golden Member

Waarom zouden ze elders inkopen als ze zelf geroutineerde kostenknijpers zijn? De stelregel is voor dit soort producten dat je meestal inkoopt als je zelf niet goedkoop genoeg kunt produceren of het volume niet aankunt. Acer en alle mogelijke bedrijven uit hun conglomeraat zijn meestal juist de leveranciers van zulk spul aan anderen. Onderdelen en modules kopen ze soms wel in, maar ik denk niet dat je heel veel compleet ingekochte apparaten zult vinden (tenzij er nog een derde reden speelt, dat ze de kennis of productiefaciliteit zelf niet hebben voor een bepaald apparaat).

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 27 november 2012 12:07:11 (24%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@Aristonaboy, toevallig kwam ik vandaag deze advertentie tegen op MP:
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/tv-s-overige-tv-s/m620406…

Zo te zien een Samsung en een Protech toestel beetje in dezelfde stijl als je gesneuvelde Frontech. Misschien is het iets voor je!

Overigens herinner ik mij de Frontech van vroeger. Ik had een dergelijk apparaat met een VHS recorder erin. Niet het meest stabiele apparaat maar als het werkte ging het wel haha!
Ook kwam en kom je dergelijke apparaten vaak tegen in winkels waar er promotievideo's gedraaid worden.

zonder prutsen kom je nergens!

@ Maarten:

Dat spul kan echt wel dagen achtereen draaien hoor...zolang het niet in elkaar gesoldeerd of geplakt is door bepaalde Turkse fabrikanten moet dat wel goed komen...die gasten kunnen echt niet solderen....

verder goed kijken welke componenten op welke plek zijn toegepast...Vaak zijn op bepaalde plaatsen betere component keuzes wenselijk om de zaak betrouwbaar te houden

Pas nog een storing gehad door slechte soldeerverbindingen

Bij notebooks zijn de goedkope reeksen niet geschikt voor zakelijk gebruik...vooral de beeldschermen scharnieren en oplaadsockets sneuvelen regelmatig.

als je net als ik een laptop gewoon thuis gebruikt op een bureau kun je aan een instappertje geen buil vallen.Mits de setup bij je toepassingen past natuurlijk

@piet elektro:Dank voor uw bij dragen!lijken idd flink op elkaar.ik wacht nog even met het kijken naar een of 2 tv's erbij.heb momenteel een beetje veel tv's haha waarschijnlijk worden morgen 2 philips tv's opgehaald.maar iig hartelijk dank voor de tip!mvg robert haar

Probleem ken ik...

das het nadeel van tv's..je hebt er al heel snel te veel...

3 buizen tv's en 3 portables een draagbare zwart/wit
1 63cm 4:3 en 2 16 : 9 toestellen en de stellingen zijn vol.

van dit alles staat er 1 toestel wat gesloopt/weggegeven kan worden als er iets heel interessants binnen komt.verder kan er niets meer bij.

platte tv's verzamel ik niet...als ze me niet interesseren is het repareren en verkopen of direct slopen en onderdelen verkopen.

RAAF12

Golden Member

Op 26 november 2012 22:04:34 schreef Sine:
[...]

Je krijgt wat je betaald, dat is overal.

Ik was zelf zoekende naar een laptopje een tijdje terug en ik kende lenovo als een degelijke laptop bouwer ( bouwde voor IBM, en heeft de thinkpad lijn overgenomen ) maar hun 'budget' spul ( ideapad serie van notebooks ) lijkt totaal niet op wat ze in de duurdere lijn bakken. Helaas.

Die opladers zijn bij elk merk en type waardeloos. Na een jaar gebruik sneuvelt het snoer aan de laagspanningskant door het knikken van de kabel. Zelfs bij losjes oprollen altijd prijs!
Mijn laatste Samsung laptop heeft zwakke plastic delen, HF open USB connectors, rotte scharnieren en de biosaccu, zo'n CR32** geval,op de achterkant van de PCB met een dot lijm vastgeplakt!!
Fabrikanten die dat doen verspelen hun rechten en daarom zien ze mij niet meer terug. En ook een nieuwe Samsung TV komt er hier niet in, denk toch dat het een leuke Flips gaat worden van 42 inch.

ik heb in de kast nog een vestel lcd tv.die gebruik ik als de kinderen van men moeders vriend hier zijn.kunnen ze op de gamecube.nog wel leuk beeld voor zoo'n klein lcdtje.op men kamer staan een kleine beko(gekregen)een aristona breedbeeld,en de multitech en zo staan er in men kleding kast 3 tv's en op de kleding klast nog 4 haha maar als ik weer wat leuks tegen kom kan ik me vaak toch niet inhouden hahah.ben nu aan het kijken voor een klein philips tvtje(daar gaan we weer hhaha)mvgrobert haar

[Bericht gewijzigd door aristonaboy op dinsdag 27 november 2012 18:49:51 (18%)

Bij mij komt er voorlopig geen tv meer in..

ik heb geen keus..geen ruimte meer en geen financiële middelen.

Als ik mezelf laat gaan staat alles hier net zo vol als in een radiozaak ;) Dan mag ik ook een loods gaan regelen.

het scheelt dat ik t nu even op "kijken"hou haha.hoewel het verleidelijk is om een leuk philips tvtje te kopen erg groot is heeft men auto ook onderhoud nodig als ook men honda mtx-sh en men ciao(brommers en auto is ook een hobby).maar u heeft een beko "grundig"geheel vernieuwd heb ik ooit uit een topic onthouden?mvg robert

laptop adapters fixen voor collega's komt nog zat voor , er zijn al mensen bij die na 4x de dc jack fixen toch echt een andere stekker en jack nodig hadden. beiden had ik ze niet meer liggen thuis , dus een c8 male female omgebouwd zodat deze niet konden worden omgedraaid en aan de zijkant gemaakt van de laptop ipv achter , werkt nog steeds.. :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Die van mijn oude compaq laptop was ook zo gaar,telkens als de laptop aan stond viel die uit en ging het lampje rond de aansluiting op de laptop ook uit.Had dan gelukkig nog een adapter liggen maar er is volgens mij geen enkel merk waarvan de aansluit plug(zowel in de laptop als die van de adapter)los gaat zitten cq breuk in de kabel.

laptop adapters...kabelbreukjes verhelpen en gefrituurde elko's vervangen..of heel soms direct in de ton ermee.

Verder heb ik veel scharnieren schermen en input jacks vervangen en nagesoldeerd.
Opnieuw solderen met loodhoudend soldeer bracht vaak de oplossing.
Loodvrije soldeer is ook hier een drama..kleine soldeerlipjes die al het gebruikers geweld en de stroom maar moeten kunnen verwerken...Het duurt niet lang of de solderingen breken.

@ Robert,

Ik heb een Beko onder handen genomen die ernstige geometrie problemen had en veel lawaai maakte.Het toestel was amper gebruikt en was dus zonde om te slopen.De tv had slechts een handje vol uren gespeeld toen ik hem kreeg.

lawaai was snel verholpen..de drivertrafo aflakken was voldoende.

Het toestel heb ik opnieuw ingeregeld en er zijn wat veranderingen aangebracht in de lijneindtrap (stabilisatie en voedingen van de videoversterkers en raster) en voeding.En verder alles grondig nagesoldeerd.

Het probleem is niet volledig verholpen maar is nu acceptabel.

De tv heeft toen 2 jaar in de woonkamer gestaan.Nu staat ie op de hobbykamr als 2e tv en speelt nog dagelijks.

[Bericht gewijzigd door PL500 op dinsdag 27 november 2012 22:35:05 (13%)

@pl500:t is idd vreemd dat een producent zulke slechte apparatuur bouwt,t is raar dat een fabrikant zo zen naam te grabbel gooit.en dat de ontwerper van de chassis het zo ontwerpt dat ze een paar jaar mee gaat. is net alsof ze geen respect voor hun eigen ontwerpen hebben.(zal een stuk marketing zijn zodat je snel weer een andere tv nodig hebt natuurlijk maar u,ik en meerderen hier zouden super blij zijn met een geslaagt en goed ontworpen eigen chassis)of zie ik dat zo verkeert?Ik ben altyd heel blij als ik een brommer of auto motorblok weer gereviceert heb en het weer lang mee kan of een tv weer aan het draaien heb.mvg robert haar

maartenbakker

Golden Member

Het heeft weinig met marketing te maken. De 3 groten uit het nabije Oosten (Beko, Vestel, Profilo Telra - die heet zo omdat het oorspronkelijk een fabrikant van aluminium profielen was) kunnen m.i. echt en oprecht niet ontwerpen (tekenen appnotes en datasheets over en kleven die aanelkaar). Zo nu en dan voeren ze wel eens een verbetering in het ontwerp door, zodat een paar van de onderdelen uit de grote defectentombola niet meer stukgaan.

Ze zijn ook alle 3 kennelijk als licentienemers op andermans ontwerpen begonnen, maar die geschiedenis heb ik nog niet op een rijtje.

Hun naam gooien ze niet heel hard te grabbel omdat ze nog steeds erg veel labeltjestoestellen fabriceren (en daarmee zijn we weer terug bij mijn eerste post uit dit topic). Ik noem die categorie altijd C-merken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Voordeel is wel dat de opbouw en de schema's erg overzichtelijk zijn.

Ook de servicedocumentatie van Grundig is dik in orde wat repareren een stuk eenvoudiger maakt.

Ik heb het in dit geval over het Beko 22.1 chassis..

leek mij een leuk project om zon ding wat te modificeren zodat ie heel blijt en beter presteert.

Toegepast in vele televisies uit de supermarkt categorie en echt een pech ding.leverbaar geweest voor vele types beeldbuizen...en daar zit hem het probleem dus!

voor iedere buis moeten er aanpassingen gedaan worden i.v.m. de verschillende eigenschappen van de verschillende buizen..

Ik heb nog 2 andere toestellen met het zelfde chassis onder handen gehad maar met een andere beeldbuis.de eerste had een 4:3 70 cm bolle buis (EAK buis van philips als ik het nog goed heb)en had geen geometrie fouten...prima ding voor het geld.Na wat simpele reparaties speelt ie nu nog steeds.

tweede had een vlakke beeldbuis net als mijn Grundig en was ook niet strak...

het chassis is van begin af aan al niet goed ontworpen...
Bij mijn tv is het beeld bij laag contrast gewoon strak en blijft strak maar het beeld is dan echt veel te donker..ga je met je contrast over de 25% nemen de vervorming en instabiliteit heel snel toe.

Door de grotere beeldbuizen en ook nog vlakke 16 : 9 buizen met hun hogere afbuigstromen en straalstroom wordt het chassis echt belast over de limiet...

resutaat:

geometriefouten bij heldere beelden Hierdoor worden de hoogspanning de voedingsspanningen van de kleurenversterkers en de rastertrap ook beïnvloed
Contraststrepen bij heldere beelden (is met kunst en vliegwerk weg te krijgen)
straalstroombegrenzer die het niet kan bolwerken en slechte betrouwbaarheid.

Verder is het soldeerwerk echt knudde met een rietje.

er zijn diverse modificaties geweest om de geometrie goed te krijgen maar het helpt niet veel.Bij de laatste serie (waar ik er een van heb) zijn die af fabriek ingebouwd

mijn toestel is nu redelijk betrouwbaar en het beeld acceptabel.

Eén merk heb ik nog niet voorbij zien komen, Schneider die ook in een bepaalde periode een vrij groot aandeel had. Dan was er nog Paladium van Neckermann met een breedbeeld die totaal geen beeldbuis correcties had. Klein chassis met 2 grote chips er op, een CPU en een verwerkingschip waar alles in zat, dat was alles. Beeld zag er niet uit, maar ja men had een breedbeeld TV en kostte niet veel. Dan schiet mij nog iets in de gedachten, een dubbeldecks videorecorder waarvan ik het merk even niet meer zal weten. Het loopwerk was een Funai achtig iets, wie?

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Gisteren dus de beko gekregen zoals eerder vernoemd.Na het openmaken zag ik dus dit:http://imageshack.us/a/img17/2046/img01361f.th.jpg
die draadjes heb ik zo gedaan.Wat een slap,wiebelig chassis zeg.Als je het probeert uit de tv te schuiven ben ik al bang dat er al iets los is gekomen.
http://imageshack.us/a/img842/7686/img01351w.th.jpg
En de tv zelf.mgr robert

dubbeldecks VHS ken ik...was in ieder geval een knakenmerk met een hoog Wehkamp gehalte ;)

weet het merk ook even niet....

Bij de Beko is er nog een poging gedaan wat buiscorrecties betreft.

Verder zijn er bij latere tv's wijzigingen aangebracht om de betrouwbaarheid te verbeteren.
Zo is in de voeding C631 vergroot van 1000uf naar 2200uf en is een low ESR elko geworden

D607 van de B+ is dubbel uitgevoerd.

Bij breedbeeld is C519 verkleind van 4,7uf naar 1 uf
Ik heb die later vervangen voor een foliecondensator i.p.v. een elko.
en zijn er nog wat meer wijzigingen aangebracht.

Robert,

die is een keer gedonderd....
speelt ie nog?

klopt ik kreeg hem met de mededeling dat de tv het perfect deed.maar sloot de tv aan en er gebeurde niks.opengemaakt en de rest is te zien op de foto.mvg robert haar

hahahah die is net aan het afkoelen hahahah.de tv staat weer vrolijk te spelen.Hij staat nu op mijn bureau als tv voor tijdens het rondneuzen op internet.De multitech heeft met vlagen donker beeld en als je contrast op vol zet is het niet veel beter maar op 3 kwart is het prima.tot dat de tv weer is uitgezet en weer aan.zal het potmetertje wezen denk ik.mvg robert haar

maartenbakker

Golden Member

Op 28 november 2012 13:31:29 schreef Zoef de Haas.:
Eén merk heb ik nog niet voorbij zien komen, Schneider die ook in een bepaalde periode een vrij groot aandeel had.

Schneider Tuerkheim, hoe kon ik die vergeten. De 3-na-laatste Duitse fabrikant ongeveer. Failliet gegaan omdat ze in het lage segment probeerden te concurreren met toestellen die in principe wel goed waren maar waarschijnlijk toch te duur om te fabriceren. Heb ook wel ingekochte portables van Tecnimagen gezien, die waren dus echt al te duur geworden om zelf te bouwen.

Dan was er nog Paladium van Neckermann met een breedbeeld die totaal geen beeldbuis correcties had. Klein chassis met 2 grote chips er op, een CPU en een verwerkingschip waar alles in zat, dat was alles. Beeld zag er niet uit, maar ja men had een breedbeeld TV en kostte niet veel.

Ik denk dat ik dat chassis niet ken, maar dat kan ook van diverse fabrikanten geweest zijn. Ik zet in op Engels, Joegoslavisch, Italiaans of Turks.

Dan schiet mij nog iets in de gedachten, een dubbeldecks videorecorder waarvan ik het merk even niet meer zal weten. Het loopwerk was een Funai achtig iets, wie?

Funai zal geheid de fabrikant geweest zijn (edit: mogelijk had Orion ook een dergelijk model). De oerversie werd als Amstrad of Amstrad-Schneider (dezelfde Schneider als boven, er waren ook andere) op de markt gebracht, denk ik.

Geheel ongerelateerd, maar daar moest ik vanwege Schneider aan denken: High-end toestellen van Finlux (de echte, made in Finland) met een Medion-plakkertje erop. Vlak voor het faillisement nog een flinke partij weggezet. Was kennelijk een noodsprong.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."