Hallo,
Ik heb een probleempje, een tijdje terug heb ik condensator 2545 uit de print gesoldeerd, omdat deze defect was. Ik heb deze ergens neergelegd en kan hem niet terugvinden (misschien heeft de kat ermee gespeeld).
Het gaat om een Erres 256279IR/24M (63cm) en het is de blauwe condensator die over de emitter en collector van de BU 508 staat.
Het is zo'n bekende zwarte plastic tv met de luidsprekers naast het beeld (Erres, Philips, Aristona)en met On Screen Display (uit 1991)
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen welke waarde ik moet hebben, zodat ik dit oude beestje weer aan de praat kan krijgen.

[Bericht gewijzigd door Jeroen78 op ]

Ik heb een 122k en een 152k geprobeerd en die waren niet goed misschien is het een 222k. Ik zou het echter graag zeker willen weten

Kan iemand mij vertellen hoe ik een foto (van het chassis) kan plaatsen?

Op 12 september 2004 20:21:09 schreef Jeroen78:
...
Kan iemand mij vertellen hoe ik een foto (van het chassis) kan plaatsen?

ja
klik hier eens
http://www.circuitsonline.nl/forum/faq.php?id=2
moet je even kijken staat wel ergens
en voor je hem op internet kan zetten
moet je hem eerst even ergens uploaden

1,5 nF 2Kv
Maar zet er maar een van 3Kv in dan leeft hij langer.

belangrijk impulsvast, dus NIET een 'soortgelijk' type, maar een boostercondensator voor een lijneindtrap. Deze condensatoren krijgen het nogal zwaar te verduren, zelfs de originele Philips condensatoren gaan nog wel eens stuk, doordat de doorslaan en kortsluiting maken.(bij jouw TV blijkbaar ook)

Ik twijfel of bij dit chassis wel een 1,5n boostercondensator geplaatst moet worden. Die heb ik namelijk nu gemonteerd en het beeld is niet zoals het hoort. Misschien is het duidelijker als ik een foto van het chassis plaats. Mocht het zeker zijn dat het een 1,5n moet zijn, dan moet ik V en H een beetje bijstellen.

Het gaat om een 63cm tv.

http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=DSC00884.JPG

Misschien toch even handiger het chassisnummer te vermelden.
Staat wel ergens achterop het chassis of op de print. Kunnen we misschien in een service doc kijken wat nu de juiste waarde moet zijn van de booster C.

Ik hoop dat hier een chassisnummer tussen staat.

G110 - SVHS + BL

AG 91 105

Philips chassis G110-SVHS
C2545 als het goed is, schema is niet zo duidelijk. Deze is 1nF 2kV.

Bedankt voor de moeite, het komt er dus op neer dat ik een booster c moet hebben met de code 102 K. Ik ga het proberen.