Op 11 maart 2013 21:53:14 schreef necessaryevil:@Monstervisje, Serea: dankje voor het plaatje. Ik heb inmiddels en pdf geüpload.

Dank, nu is ook duidelijk waarom de kwaliteit zo bedroevend was ;)

Ik ga de komende paar dagen een poging doen om er een µCtje aan vast te plakken, eens kijken of dat lukt :)

Ik heb ook maar even 2 stuks van de FDS184 besteld. Leuke displays. Even afwachten tot ze binnen zijn :)

Ik heb ook een aantal van die display gekocht en vanmiddag er mee zitten prutsen. 7.5 volt erop gezet en er gebeurde niks. Daarna met een ledje in de optische input geschenen en zowaar begonnen er wat rijen te knipperen. Ik heb ook nog een stukje dun plexiglas in de optische output geschoven en die zag ik het met het licht op de input mee knipperen. Al met lijkt het me wel werkend te krijgen. Ik heb in ieder geval al iets gezien.

Inderdaad Angela, Zojuist hetzelfde gedaan en je krijgt onderstaande effecten. Ziet er leuk maar meer dan dat ook niet.

Het lijk mij nog al ingewikkeld om het lichtsignaal te ontcijferen.

ik zal binnen kort eens 1 bord opofferen en er zelf een controler aanvast solderen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XKML6RS3.jpg

Volgens mij is de input gewoon een standaard seriële input. Op de FDS132 board schema's staan namelijk LTC485 chips. Dus neem ik aan dat dit board ook gewoon seriële data accepteert? Ik ga vanavond even een usb/uart er aan hangen(achter de optische connectors) en kijken wat er gebeurt.

Hoe kom ik trouwens aan 7,5 volt en hoeveel ampère trekt dat boardje?
Ik heb hier 7800 converters in alle vormen en maten maar 7,5 volt niet. Ik heb ook geen lab voeding ofzo.

Ik heb hem nu aan 7,5v hangen 750mA adaptertje word normaal warm dus zal ongv 750mA nodig hebben.

Had hem eerst op 5v aangesloten en werkte ook prima. Echter leds branden wat minder fel.

Op 13 maart 2013 14:40:27 schreef MonsterVisje:
Inderdaad Angela, Zojuist hetzelfde gedaan en je krijgt onderstaande effecten. Ziet er leuk maar meer dan dat ook niet.

Het lijk mij nog al ingewikkeld om het lichtsignaal te ontcijferen.

ik zal binnen kort eens 1 bord opofferen en er zelf een controler aanvast solderen.

[afbeelding]

Het zijn niet voor niets MATRIX borden.
Heb je de film niet gezien ? ziet er net zo uit :P

Heeft iemand de FDS132 aan de praat gekregen? ik heb de FDS184 wel werkend(als ik er met een lampje op schijn) maar de FDS132 werkt bij mij niet. Als ik er stroom op zet lichten een paar lampjes op maar licht op de TORX111 schijnen doet niks.

Op 13 maart 2013 19:16:44 schreef Gadget_inc:
[...]

Het zijn niet voor niets MATRIX borden.
Heb je de film niet gezien ? ziet er net zo uit :P

Was ik ook al aan het denken :)

Op 13 maart 2013 22:38:47 schreef Damic:
[...]Was ik ook al aan het denken :)

Als er nou allemaal cijfertjes naar beneden vielen en de kleur groen was dan was het nog wel gaaf geweest. had ik er nog 10 besteld en allemaal aan elkaar gekoppeld helaas is dat nu niet het geval

Bij 7.5V volt haal ik toch zeker 1.5A (FDS184). Gister op de valreep nog twee besteld, mocht één van de controllers het niet doen morgen, soldeer ik hem los. :)

Dat grotere bord(zijn er nog 66 van) heeft nog wel de naam van z'n broertje in de link staan ;)

Serea

Iemand al een idee wat er gemaakt gaat worden met één van deze matrices?

Wel jammer dat er nu opeens een grotere op de site staat :-(

Scorebord voor een sportvereniging bv, je moet er dan wel wat op reserve kopen. De kleinere zijn leuk voor een VU-meter ofzo.

Op 7 maart 2013 23:28:55 schreef Sine:
[afbeelding]

Jep, controller er af, en even clock data en strobe opgrabbelen, de losse led uitvoering ze zit met 8x8 pixels gemuxed.

sine heb jij toevallig fototje van de achterkant waar jij de datalijnen vandaan hebt gegrabbeld.

Heb btw even een mailtje verstuurd naar de fabrikant om erachter te komen of het protocol bekend is.

Ik denk dat Sine gewoon de lijntjes voor de 74HC365 en de twee -238's heeft gepakt. Ben je in het geval van de FDS184 met 9 lijntjes klaar(twee enable's voor de twee muxen).
Ik heb met Baco gemaild, naar aanleiding van de foto van een werkend groot exemplaar op hun site(FDS185), maar die kon mij niet vertellen hoe de aansturing geschiedde. Verwees me door naar CO:9
Stond op het punt om de fabrikant te mailen, je was me echter voor.
Ik pak eerdaags een launchpad en soldeerbout, desoldeer de CPLD en knoop de launchpad vast aan bovenstaande lijntjes :)

Serea

Ik ben al even bezig geweest:

https://dl.dropbox.com/u/27000920/LED-paneel/BACO_led-matrix%201k.jpg

https://dl.dropbox.com/u/27000920/LED-paneel/BACO_led-matrix%202k.jpg

https://dl.dropbox.com/u/27000920/LED-paneel/BACO_led-matrix%203k.jpg

als ik nu spanning op het paneel zet loopt er willekeurige data in, nogal gevoelig dus.
Ik heb het geheel aan mijn 2A labvoeding hangen, die gaat in de stroombeveiliging als hij volschiet met data.

Heb je die chip er soms met een beitel afgetikt ofzo :P

Het ziet er nogal interressant uit in elk geval, maar misschien is een dergelijke array aansturen nogal een steile leercurve als eerste programmeer (arduino) project. Hoewel die koffietafel uit mijn link wel erg leuk is...

Daar had ik wel de neiging toe:P ik heb de schroevendraaier eronder gezet en de soldeerbout op de pennen.

Ik heb ook al beeld op het scherm, Stroomverbruik blijft behoorlijk hoog :-p

Programmatuur valt best mee trouwens! als je proton gebruikt(is wel beun maar het is maar om m aan de praat te krijgen):

low	ShiftENABLE ;en zo laten, is geïnverteerd en met strobe kan het ook 

WHILE 1=1

FOR Teller = 0 TO 50				; 50 keer zelfde "afbeelding"

FOR RIJ = 0 TO 7
			A = RIJ.0
			B = RIJ.1
			C = RIJ.2

FOR i = 1 TO 24				;48 schermen gedeeld door 2
				SHOUT ShiftDATA, ShiftCLOCK, LSBFIRST, [Databyte]
				HIGH	STROBE
				LOW		STROBE
			NEXT
		NEXT
	NEXT

Databyte = Databyte << 1				;bitje opschuiven
	IF Databyte = 0 THEN Databyte = 1		;als bit buiten scherm komt, weer plaatsen

WEND

[Bericht gewijzigd door DutchEngineer op (65%)]

Op 14 maart 2013 23:16:39 schreef RS2^Racer^:
ik heb de schroevendraaier eronder gezet

Arm chippie...

maar heb je ook al echt iets kunnen aansturen of pikt hij nu alleen maar random data op?

ja, met bovenstaande code:

http://www.youtube.com/watch?v=SDxQciA1Jvs

edit: 800 mA tijdens bovenstaand filmpje

[Bericht gewijzigd door DutchEngineer op (23%)]

He kijk maar dat is leuk, misschien dan toch maar eens 10 euro aan zon display besteden en een arduino van ebay plukken.