Hoi,
ik heb hier voor mijn neus een kvx2551d staan, deze geeft alleen een mooie horizontale streep.
dus ik op google op zoek naar 't schema, kom ik deze schitterende site tegen, proficiat!
en nu komt het, 2 vraagjes:
1) ik las elders dat het schema voor deze serie chassis toegemaild kan worden, als dat nog zo is dan Heel Graag.
2) is 't een standaard geintje voor dit chassis met standaard oplossing
mvrgr
Geert van Dijk
verticaaleindtrap, met een beetje mazzel zit ze alleen los en moet je ze opnieuw solderen, anders het IC'tje vervangen.
Op 28 september 2004 09:37:36 schreef DC2PCC:
verticaaleindtrap, met een beetje mazzel zit ze alleen los en moet je ze opnieuw solderen, anders het IC'tje vervangen.
Helaas, de eindtrap zit vast (de eindversterker geluid daarentegen... dat was bagger)
Bedoel je het IC op de hoofdprint of het IC dat bij de afregeling zit?
mvrgr
Geert van Dijk
dan is-tie kapot, het is een IC op de hoofdprint, het zit tegen een koelblok aangeschroefd.
Op 28 september 2004 14:01:03 schreef aardbei:
[...]
Bedoel je het IC op de hoofdprint of het IC dat bij de afregeling zit?
ehhm, bij de afregeling ??? wat bedoel je precies ??
Op 28 september 2004 15:20:48 schreef DC2PCC:
dan is-tie kapot, het is een IC op de hoofdprint, het zit tegen een koelblok aangeschroefd.[...]
ehhm, bij de afregeling ??? wat bedoel je precies ??
er zit een DIL8 IC bij een hele batterij potmeters voor o.a. vertical size vertical center, dit is een TEA2031A
en er zit bij de eigenlijke eindtrap een TDA8170
ik denk trouwens dat je de tda bedoelt
had ik maar een scoop, dan wist ik het wel...
mvrgr
De tda is voor de verticale afbuiging. als je wilt weten waar een ic voor dient; type maar in in Google.
Meestal vind je zo ook wel de datasheet.
de TDA8170 is hoogstwaarschijnlijk kapot, ik zou oppassen met de potmetertjes, zolang je niet weet wat je doet is het maar beter er van af te blijven.
Heren, vriendelijk dank voor de tips, ben ermee aan de slag gegaan.
Helaas, die 8170 was het niet
Wel een scoop gescoord, zal eens aan de gang gaan met de standaard schakelingen in de PDF's
maar.... als er iemand de schema's van dat chassis heeft... heeeel graag
mvrgr
Geert van Dijk
TheRipkip
Spreken is zilver, zwijgen is fout!
Vaak is de oorzaak in deze toestellen te zoeken in de volgende componenten:
C531 680uF
C522 100uF
C532 100uF
en IC tda 8170
Controleer ook even de weerstanden R802 en R530
Het IC gaat vaker stuk als een van de condensatoren defect is. Mogelijk is het dus weer defect. Succes ermee.
Ha!!! nu heb ik weer beeld, de R530 was kapot thnx!
Nu alleen nog zorgen dat het beeld ook "klopt" 't is te klein en de bovenkant is ingeklapt, dat was ook het 1e wat er mis ging met de tv
'k zal es kijken of de genoemde condensatoren daar wellicht de oorzaak van zijn
[Bericht gewijzigd door aardbei op ]
TheRipkip
Spreken is zilver, zwijgen is fout!
Dit zal met de nieuwe condensatoren opgelost zijn. Afregelen kun je deze toestellen op de rechtop staande print aan de achterkant, links zitten een aantal potmeters. Kun je rustig aan draaien, kan niks kapot gaan.
Nog veel kijkplezier toegewenst uit Limburg.