pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Hallo allemaal.
Van de Sony SA-VF700ED speakerset doet de Sub woofer het niet meer.
Het ledje op de speakerbox brand wel mid/hoog doet het ook maar geen Sub, dus ook van de tweede box geen Sub.
Als ik op de RCA aansluiting een MP3 speler aansluit komt er ook geen geluid uit.
Iemand ervaring met deze speakerset?
Dat het mid/hoog het nog wel doet dat is wel te verklaren, want de aansluitingen van die speakers worden - via een conventioneel passief scheidingsfilter - direct naar buiten uitgevoerd. Daar komt dus geen actieve elektronica bij kijken.
Eén box heeft de versterkers ingebouwd voor de subwoofers die in elke box zitten.
Je kan eens proberen om de "hoofdbox" zonder signaal in te schakelen, de "POWER SAVE"-schakelaar op "AUTO" te zetten en dan te wachten tot de speaker uitschakelt. Dan voer je op de RCA-ingang signaal toe, bv. zoals je dat met je MP3-speler gedaan hebt.
Als dan de box inschakelt, dan weet je in elk geval dat het "begin" van de schakeling, zoals de inschakelautomaat, goed werkt en het probleem in de eindversterker(s), de voeding of de protectie gezocht moet worden.
Voor wat betreft het typenummer: Ik kom bij een betaalde site een service manual van de SA-VF700ED tegen en daarop staat dat de SA-VF700ED de front speakers zijn van de SA-VS700ED.
Nou begrijp ik dat niet helemaal, want afgaand op de naamgeving zou dan de SA-VS700ES de subwoofers betreffen.
Maar de SA-VF700ES bestaat volgens mij uit één passieve frontspeaker met ingebouwde subwoofer en versterker en uit één passieve frontspeaker met ingebouwde passieve subwoofer.
Kan je eens kijken welke type-aanduidingen er op het modelplaatje achterop de beide boxen staan? Dus niet een modelnummer dat eventueel op het front staat.
pa3gws
Ik heb de speaker op dit moment niet hier.
Binnenkort ga ik hem ophalen en dan laat ik je weten hoe de test is verlopen en welk type het nu uiteindelijk is.
Het is inderdaad een box met passieve mid en hoog speakers en een actieve sub.
Box 2 is inderdaad geheel passief.
pa3gws
Update.
Ik heb de eigenaar gevraagd een test te doen.
En als hij de speaker uitzet de standby switch op auto zet de RCA plug losmaakt.
Dan gaat als hij de sub aanzet het ledje rood branden en blijft rood ongeacht of de RCA er in zit of niet.
Deze test zal ik ook nog een keertje doen met de MP3 speler.
Maar de sub is muisstil met of zonder RCA plug erin.
Het nummer achter op de speaker is SA-VF700ED zie
pa3gws
De versterker die op deze set is aangesloten is de STR-DB2000 van Sony.
Die heeft een RCA out voor de SUB is dit op line niveau?
pa3gws
Iemand een link naar of in het bezit van de service manual?En iemand enig idee hoe de speaker box open gaat?Gelukt 
pa3gws
Van de eind versterker stond er 1 fet in kortsluiting.
Die is vervangen met als gevolg dat ook de andere 3 fet's er uit piepten.
Maar met 4 nieuwe fet's nog steeds geen geluid.
Aan de omliggende componenten heb ik geen vreemde dingen kunnen meten.
Voeding spanning voor zover de waarden op de print staan klopt en is aanwezig.
Wel kan er natuurlijk een chip om zeep zijn.
Een schema zou een uitkomst zijn maar is helaas niet te vinden.
Iemand ervaring met dit Sony speeltje. 
Het schema is niet door jou te vinden.
Dat is jammer.
Hint: typenummer+schematics in Google gooien.
Oeps, doe ik het weer zo'n hapklare brok
http://www.fixdevice.com/smanuals/file/3249.html
Ow ja je moet wel ff een paar karakters zelf inkloppen anders kan een bot dat ook en trekt ie de hele site leeg.
pa3gws
@RAAF12
Zover was ik nog niet gekomen in ieder geval tot zover bedankt.
Maar het schema van de uiteindelijke versterker staat niet in de manual.
Wel de voeding en het control gedeelte maar de eindtrap ICE250A-SW niet. 
En die is nou net stuk.
En dat heb ik in google gegooid maar helaas geen resultaat.
Misschien ben jij er beter in.
Vreemd, een service manual wat niet volledig is. Zag er op de foto officieel uit. Klopt de nummering van de bladzijden wel?
edit:
Van de Sony SA-VF700ED speakerset doet de Sub woofer het niet meer
.
VS versus VF daar draait het om......
edit:
http://www.sony.owner-manuals.com/SAVS700ED-service-manual-SONY.html
5 dollar voor de SA-VS700ED....
Ben ff uitgegoegeld (zzzzzzzz)
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (22%)]
Op 4 april 2013 22:07:49 schreef pa3gws:
..Wel de voeding en het control gedeelte maar de eindtrap ICE250A-SW niet.
..
Net even in de servicedoc gekeken die ik heb, maar daar staat ook het schema van die versterkermodule niet in.
Zo te zien is die module niet van Sony zelf, Maar ingekocht bij een andere fabrikant.
De kans is vrij klein dat je daar een schema van te pakken krijgt.
Een zoekactie op het partnummer (6-700-752-01) levert niet veel op, behalve een prijs waar je niet vrolijk van wordt 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
De truuk zit hem in het weglaten van het achtervoegsel -SW achter ICE250A. Dat betekent waarschijnlijk dat het om een geselecteerd of aangepast exemplaar speciaal voor Sony gaat, maar met een beetje geluk werkt een generiek exemplaar ook.
Al ben ik gezien de fabrikant een beetje bang dat het generieke exemplaar ook duur en moeilijk te krijgen zou kunnen zijn: http://www.icepower.bang-olufsen.com/ en ze werken notabene samen met Sanyo (bekend van de STK-eindtrappen) voor de gebruikte halfgeleiders.
Opzich kan je proberen om een schema op te vragen, maar of ze dat vrijgeven, en of de gebruikte halfgeleiders los verkrijgbaar zijn...
Datasheet is in elk geval wel beschikbaar: http://www.icepower.bang-olufsen.com/files/solutions/icepower250adata.…
pa3gws
@maaertenbakker
Het is inderdaad de ICE250A.
Alleen zitten er op de Sony variant minder componenten.
Dus misschien inderdaad voor Sony aangepast.
Ik zal eens voorzichtig een prijs opvragen.
@bjokal.
Die prijs daar wordt je zeker niet vrolijk van.
@RAAF12
Het is wel degelijk de SA-VF700ED in de service manual staat op pagina 9 de module ook getekend maar daar houd het dan ook mee op.
Ik heb zojuist een mail naar ICE gestuurd ben benieuwd naar de reactie.
Wordt vervolgt.
[Bericht gewijzigd door pa3gws op (31%)]