OPGEPAST: Werken met hoge spanningen

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."

Op 5 oktober 2004 13:59:41 schreef keeskoos:
[...]

Als je goed in de NEN1010 kijkt, mag je wel 12V onder het bad hebben, zelfs wel in je bad volgens mij, maar dan moet de trafo verder weg staan. De aansluiting voor de trafo (dus 220V) moet buiten de veilige zone zitten, oftewel hoger dan 2,25 meter of 1,8 meter vanaf de natte ruimte. (dus vanaf de rand van de badkuip)
Ik ben er niet helemaal zeker van of die 1,8 meter klopt, dat zou je wel ff moeten checken.

//edit
buiten de gevaren zone bedoel ik

en als je dan echt heel goed leest mag je alle aperaaten gebruiken onder een bad.
onder een bad zit nl geen zone.

Een schizofreen is nooit alleen!

Op 5 oktober 2004 22:48:06 schreef Niekko:
[...]

Heb je voor mij een handig linkje naar een of ander site waar ik het NEN1010 gebeuren kan inzien? Ik heb wel het een en ander gevonden maar ik vind het nogal "pittig" op Eur 100+ te moeten betalen om te weten te komen of ik al dan niet aan de wettelijke voorschriften ga voldoen.

nee die is er niet.

Een schizofreen is nooit alleen!

aan alle lezers: er is nog eens stukje topic bijgekomen

Hugo zond mij een filetje met wat tips en zaken waar je moet op letten -> dit is bijgevoegd in de start-post

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

aan alle lezers: nog een stukje bijgekomen

punt 4: invloed frequentie.

werd ingezonden door een lezer: Rogier Rooswinkel

bedankt hiervoor!!

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
Hugo Welther

Moderator

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.