Amateur19
Overleden
Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets
OKE dan je hebt je voedingspanning op de lijneintrap gevonden. De middelste van de BU508 is de Collector en 107 volt lijkt me wel een aannemeijke waarde. En ja de lijntrafo is die met 10 aansluitingen 
Dat je op die andere niets meet dat kan voor de Emitter wel kloppen die ligt als het goed is aan massa.
Ik heb dit probleempje ook bij een collega van me in Castricum neergelegd, en die vroeg eigenlijk eerst of er hoogspanning was. Met andere woorden gaan je haren overeind staan als hij aanstaat en je met de achterkant van je hand de voorkant van de beeldbuis bijna aanraakt??
Dit is belangrijk voor het verder anlyseren. HiHi.
Als je BU op de collector spaning heeft, en dat lijkt nu het geval, dan wordt het al wel makkelijker maar we zijn er nog niet helemaal. Voor het zelfde geld heb je wel hoogspanning maar geen beeld omdat het raster is uitgevallen en omdat we geen horizontale witte streep in het beeld willen omdat dat de beeldbuis nekt wordt het beeld dan onderdrukt.
Dit kan je als een soort van ratelend geluid bij het afbuigjuk (dit is de grote spoel om de beeldbuishals heen ) horen. Dat is als het er dus wel is het raster, als er geen raster is dan is het stil.
Richard
Nou Nou er wordt nogal wat werk voor me gedaan. De anatomische test uitgevoerd en er ging niks overeind staan, ook mijn haren niet, dus er zal dan geen hoogspanning zijn. WAT IS NU DE VOLGENDE STAP??
Gr. Dirk
Bij nader inzien ( het toestel heeft 4 jaar op zolder gestaan dus de historie was ik een beetje kwijt)Heeft de TV vlak voordat hij naar zolder ging inderdaad weleens kuren gehad van een witte horizontale balk in het midden. een klein klapje op het toestel was de uitgevoerde reparatie en hij speelde vrolijk verder. Misschien een idee waar ik nu moet zoeken?
Gr. Dirk
Amateur19
Overleden
Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets
Komen we toch wee terug op losse contakten bij de lijntrafo of spoelen daar omheen. Misschien door het losse kontakt wat al weer vast zit een veiligheids weerstandje voor de spanningen van de hulpwikkelingen gesneuveld waardoor het raster geen spanning meer krijgt en nu het beeld wordt onderdrukt.
Ik hoop dat het schema in je postvak het iets makkelijker maakt om te meten.
Richard