Beste electronicahelden,
Ik ben gisteren begonnen met een 'simpele' reparatie van mij autoversterker. Er was een FET doorgebrand en die wil ik vervangen. Ik heb de versterker uitelkaar gehaald en de FET los gesoldeerd. Nu kan ik alleen geen vervanger vinden op internet.
Het gaat om een Motorola MTA J50N05 HDLFK. In het schema die ik heb bijgevoegd gaat het om FET Q7 en Q8.
Weet een van jullie wat ik kan kopen voor vervanging?
Groeten en bedankt,
Jorn Kortooms
Hier kan je het schema zien waar de FET zit.
http://img19.imageshack.us/img19/8938/4kmj.jpg
0N05HD levert plaatjes op... Kijk bij Google.
Datasheet: http://www.ic-on-line.cn/view_download.php?id=1497157&file=0250\0n…
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Nou, bij mij levert het vooral
Can't connect to local MySQL
op....
Waarom niet gewoon op het typenummer zoeken? MTA50N05HD? En wat staat er in het schema dan? Als dat leesbaar is natuurlijk.
@tin.soldier: in autoversterkers zitten FET's eigenlijk alleen in de voeding, tenzij het een klasse D is. Ook nog nooit wat anders dan een MOSFET gezien.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (27%)]
Ja, die was ik al tegen gekomen. Is de MTP60N05HDL dan hetzelfde?
Helaas kan ik deze ook niet vinden bij RS of andere verkopers.
60N05 is het belangrijkste? 60V N type en 5 ampere ofzo?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (19%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Andersom, 60A 50V. Meestal kan je wel een 10A zwaardere gebruiken van een ander merk. Kijk voor de zekerheid wel even of hij even snel is. Andere parameters zullen vaak dicht genoeg in de buurt zitten. Mogelijk vind je nog wat achtergronden in het artikel over FET's via de link Artikelen.
Je vergeet nog te melden welk type er in je schema staat, dat is mogelijk ook een geschikte vervanger (tenzij die lichter of slechter is, dan zijn ze niet voor niets overgestapt op een ander type).
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (29%)]
12V HiFi
meer over car audio: www.12vhifi.nl
Bedankt.
Ik ga eens even kijken naar een 60N06 met dezelfde snelheid. Het type in het schema is MTA J50N05 HDLFK of bedoel je dat niet Maarten?
Zonder spaties, en dat type is obsolete. Later is Kenwood overgegaan naar de IRFI1010N.
Tenminste... Hebben we het over een mosfet in TO-220F behuizing?
Het gaat om een TO-220 behuizing.
Ik heb even naar de specs gekeken van de IRFI1010N en deze kan ik dus eigenlijk ook gewoon gebruiken ipv de 60N06. Of niet?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (66%)]