Op 9 augustus 2004 07:45:40 schreef Leendert K:
En als je een bibliotheek hebt toegevoegd maar je hij verschijnt niet in de lijst als je het 'add'-commando gebruikt, kun je toch onderdelen eruit toevoegen door in te tikken "add <device>@<library>.lbr"

Je kunt ook "update all" gebruiken. Hij kijkt dan welke libraries nieuwe dingen bevatten en die update die dan in de globale lijst zodat je ze kunt gebruiken.

Handig als je, net als ik, nog niet alle ins en outs van Eagle beheerst.

Eagle is wat dat betreft zo uitgebreid dat je nooit alles kent. En zijn teveel trucjes en dingentjes daarvoor ;)

Ik heb nou weer wat vreemds: Als ik naar de board-weergave ga, laat ie alle draadjes die naar de aarde (GND) lopen weg! In het schema zijn ze wel getekend.

Ohw.. terwijl ik dit (ten einde raad) tiep ontdek ik dat ik vorige week als proef een layer $GND had aangemaakt. Nu die weg is werkt alles weer :)

Toch bedankt voor de aandacht.

Hey mensen echt goed dat er zo'n topic over eagle bestaat bedankt.
ik had wel ff een vraagje, ik ben een chip voor de texas library aan het maken.
Deze chip(tusb3410) heeft meerdere voedingsaansluitingen, die wil ik natuurlijk allemaal VCC noemen(en meerdere GND s natuurlijk), daarom heb ik van al die aansluitingen (VCC) het swap level op 2 gezet en op 3 (GND).
Alleen het werkt niet, hij zegt steeds dat er al een andere pin zo heet als ik de 2de pin VCC wil noemen.
Wie kan mij helpen?

Op 16 september 2004 20:21:52 schreef surge_me:
Hey mensen echt goed dat er zo'n topic over eagle bestaat bedankt.
ik had wel ff een vraagje, ik ben een chip voor de texas library aan het maken.
Deze chip(tusb3410) heeft meerdere voedingsaansluitingen, die wil ik natuurlijk allemaal VCC noemen(en meerdere GND s natuurlijk), daarom heb ik van al die aansluitingen (VCC) het swap level op 2 gezet en op 3 (GND).
Alleen het werkt niet, hij zegt steeds dat er al een andere pin zo heet als ik de 2de pin VCC wil noemen.
Wie kan mij helpen?

ga ik ff uitzoeken

kijk eens naar een pic16f870 deze heeft ook meerdere voedingspinnen echter deze hebben swaplevel0

Ik heb gekeken en me verbaasd, bij die pic zetten ze een pen gelijk aan VSS en de andere aan VSS@1 nu heten bijde pennen samen VSS (dat zie je staan als je het component in je schakeling opneemt) maar nu doe ik dat en dan komt er keurig te staan : VSS en VSS@1 maar niet 1maal VSS zoals op die microchip schema'tjes staat. dus bij deze wie o wie heeft de oplosssing voor dit probleem? (trouwns als je die naam verandrerd van die microchip component blijft er gewoon vss staan, er is dus iets anders...maar wat)

En als 2de vraag: ergens in het begin van dit topic lees ik dat er een hele eagle library zou ontstaan (op co) waar kan ik die vinden of is i er nog niet?

nee die lib bestaat niet.
De bedoeling is dat door de tutor en dit topic een beetje eenheid in de schema´s en libs komt zodat de uitwisseling van schema´s layouts vergemakkelijkt.

Hallo daar ben ik weer, ik heb gemerkt als je eagle hard genoeg slaat dan werkt het perfect maar dat terzijde(he wat een opluchting).

Ik had een vraagje ik ben nu bezig met het ontwerpen van een usb naar serieel converter en ik doe alles in smd en nu wil ik dus aan bijde kanten van de pcb componenten plaatsen maar hoe doe ik dat? componenten boven elkaar plaatsen werkt niet want dan komen ze beide aan dezelfde kant te zitten :(

je meot het onderdeel dat je aan de andere kant wilt hebben eerst ff spiegelen(mirror functie) dan zit ie aan de andere kant van je print.
succes!
p.s. zou je de oplossing van het vorige probleem kunnen posten miss heeft een ander er iets aan

[Bericht gewijzigd door k.p.meinesz op ]

ja dat wil ik wel maar het is me nog niet gelukt dus de vraag blijft open (alle gnd's heten nu gnd gnd@1 gnd@2 etc hetzelfd voor vdd) maar echt een goede opl vind ik het niet

Hoi ik werk ook met eagle alleen ik zit met een probleem. Als ik mijn hele schema en layout voor elkaar heb wil ik deze gaan uitprinten. Maar op een of andere manier wil de "Text" niet mee geprint worden. Als ik zeg maar een transistor heb staan en deze IC1 noem met commando text. komt dit niet op het blaadje te staan dat ik uitprint.

Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe of verkeerd heb ingesteld. of is dit een geval dat alleen bij mij gebereurd.

Op 19 september 2004 20:09:45 schreef surge_me:
ja dat wil ik wel maar het is me nog niet gelukt dus de vraag blijft open (alle gnd's heten nu gnd gnd@1 gnd@2 etc hetzelfd voor vdd) maar echt een goede opl vind ik het niet

Ik ben ook nieuwsgierig naar de oplossing van dit probleem..

Hoi ik werk ook met eagle alleen ik zit met een probleem. Als ik mijn hele schema en layout voor elkaar heb wil ik deze gaan uitprinten. Maar op een of andere manier wil de "Text" niet mee geprint worden. Als ik zeg maar een transistor heb staan en deze IC1 noem met commando text. komt dit niet op het blaadje te staan dat ik uitprint.

Waar geef je die tekst in? In het schema, of in board modus. In het eerste geval staat die tekst op de componentzijde, vandaar dat hij 'm niet afdrukt. Je kunt ook in board modus teksten plaatsen, deze drukt hij wel af.

Ik voer exact het zelfde in bij schema en board. normaal gesproken lukt het me wel maar nu heb ik die nieuwe versie 4.13 en nu lukt het niet meer. Ik gebruik gewoon het commando "TEXT"

Hallo allemaal
Ik heb een probleem mischien staat het antwoord ergens in de Eagle FAQ of in dit topic maar ik heb het niet kunnen vinden.

Ik ben nu bezig met een project met een hoop componenten, maar nu wil ik een layout maken. Daar het nogal lastig is om componenten terug te vinden in de layout edditor wil ik dat ik op de een of andere manier een component naam kan intikken en dat eagle hem aanwijst, zodat ik dus niet elke keer alle componenten af moet lopen voordat ik de component gevonden heb die ik zoek.

Maar is dit mogelijk of niet?

Ik dacht dat het mogelijk was met de ULP "find.ulp". Typ
dan de gezochte component in het venstertje en Eagle zal onmiddellijk naar deze gaan, met inzooming en oplichting gevraagde component.

Hallo,

Weet iemand hoe ik van een polygonplane de GND kan maken ??

Op 7 december 2004 22:26:00 schreef DJJeroen:
Hallo,

Weet iemand hoe ik van een polygonplane de GND kan maken ??

geef de polygon dezelfde naam als het signaal in dit geval GND en het word een groundplane
suc6

En moet ik dat eigenlijk voor of na het auto routen doen ??

mag beide ik doe het narouten maar voor kan prima

Op 7 december 2004 22:34:44 schreef DJJeroen:
En moet ik dat eigenlijk voor of na het auto routen doen ??

.1 autorouten volgens mij

.2 wat een VIES WOORD in PCB tekenend land

dat blijft toch de voorkeur van de beginner alles automatisch en digitaal
autorouter autoplacement

ze komen er wel achter dat de hersentjes heel watb creatiever zijn dan die routers

geven ze dat vak nog printen tekenen?
of is het meteen in cad?

eagle/ultiboard layo is toch CAD, echt printtekenen, neej helaas, wordt beetje complex. maar UB wordt bij ons gegeven

ik moest nog met de hand en oostindische inkt op transparant simpele ontwerpjes tekenen maximaal 10 componentjes waaronder eigelijk nooit ic´s.
en dan naar autocad dus zonder router en zonder lib

hmm tja lang leve de PC he? alles wordt makkelijker, maar tja, heb je er nog wat van geleerd? feitelijk te weinig om nu nog wat te kunnen doen, dus CAd is gewoon de toekomst (helaas K.P. je wordt ouder)

Misschien domme vraag, maar ik heb de light versie van Eagle en heb een schakeling met 3 Relais. 1 Relais wil ie wel aansluiten, maar bij K2 en K3 zegt ie steeds:
'WARNING: Only 1 Pin on net N$14'

Is dit geblokkeert in de light versie dat je maar 1 relais kan gebruiken of wat is er dan mis, de aansluitingen liggen gewoon precies op elkaar (wire en pin van relais) dus dat is de enige reden die ik kan bedenken.

En als daar een beperking zit, weet iemand dan waar ik de normale versie kan krijge (niet betaald natuurlijk :P)