IC4 is een ULN2803, hoe wijzig je 'swaplevel' van een ic zodat ik dit makelijk kan routen? Ik wil de ingangen kunnen verwisselen, zonder daarvoor het schema te wijzigen... Ik heb al wat geprobeerd, maar het blijft op 0 staan....
[Bericht gewijzigd door electroschock op (16%)]
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Swaplevel is iets voor het schema, je kunt een swaplevel opgeven per pin (alle pinnen met hetzelfde swaplevel kunnen verwisseld worden) en per gate (alle gates met hetzelfde swaplevel kunnen verwisseld worden.
De enige manier waarop dit een beetje gaat werken voor een 2803 is om de buffertrap een symbool te geven (alleen een in- en uitgang) en de component op te bouwen uit die symbolen (die er dus 8x in voorkomen). Je hebt dan nog een extra symbool nodig met GND en V+ om die twee aan te kunnen sluiten.
Spiek even bij de 7404 hoe dat eruit ziet...
Edit: je zult dus je eigen component moeten maken.
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Als IC4 geen losse "gates" heeft, dan kan Eagle niet "gate swap"pen, en zul je het met de hand moeten doen. Ik zou gewoon IC4 een kwartslag rechtsom draaien. Dit is namelijk niet echt op te lossen door te swappen, omdat je aansluitstrip nu eenmaal in spiegelbeeld staat t.o.v. de PIC.
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Swappen kan niet zomaar. Je kan er wel wat voor instellen, maar ik heb er nooit goed mee kunnen werken. Je hebt 2 mogelijkheden: 1- je schema wijzigen en een forward annotate/nieuwe transfer of 2- met de hand in de netlisteditor aanpassen. Dit kan prima, zolang je eerst even een tabelletje maakt met welk net je waar hebt en naar welke pin moet.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
@fuzzbass: ik gok dat de TS de aansturing prima in software terug kan swappen, dus dat het geen probleem zal zijn als de in een andere volgorde op de controller komen.
klein is fijn
Moderator
Op 8 december 2013 12:10:10 schreef electroschock:
Ik wil de ingangen kunnen verwisselen, zonder daarvoor het schema te wijzigen... Ik heb al wat geprobeerd, maar het blijft op 0 staan....
Je kan het swaplevel wijzigen in de library editor, in het symbol. Daar staat het swaplevel in de properties van een pin.
Maar, als je op print gaat swappen dan swapped je schema gewoon mee. Als je alles netjes recht wil hebben zowel op PCB als schema dan zal je vanaf de controller naar de terminals moeten werken, niet andersom.
...het is dus eenvoudiger om het gewoon handmatig te doen...
De ULN stuurt wisselspoelen aan voor de modelbaan in de treinclub. Ik mag de ingangen eenvoudig verwisselen, zolang die per 2 naast elkaar blijven. (één wissel --> 2 spoelen, ingangen per wissel moeten naast elkaar blijven)