Dag Allemaal,
Ik heb deze bluetooth module (http://dx.com/p/bluetooth-3-5mm-audio-converter-module-blue-142075 ) om in de auto met m'n smartphone muziek af te spelen. Ik heb als voeding een USB kabel gebruikt die ik opengemaakt heb en aan de contacten gesoldeerd.
De module werkt prima, enkel is er een zacht "gepiep" te horen door de speakers zo gauw er een smartphone verbonden is. Zolang er geen verbinding is, is er niets te horen.
Ik heb de USB kabel in huis aan een 220V=>USB stekker gehangen, en in de auto gebruikt maar geen verschil.
Wat is een goede strategie om zoiets op te lossen ?
Bedankt !
Da's lekker duidelijk omschreven op DX...
Ontvangt dit ding BT-signaal en komt er dan audio uit de jack, of moet je er audio instoppen en zendt 'ie dat dan als BT-signaal uit?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
zit de - van de accu via die bluetooth print ook aan de massa van de radio? als de bluetooth verbinding wordt opgebouwd gaat er meer stroom lopen voor de voeding van die print en kan de massa van de radio brom of andere tonen gaan geven.
de module zal als er geen bt verbinding is, de audio uitgang in mute zetten, vandaar dat het geluid pas hoorbaar is als de bt verbinding is opgebouwd.. een elco in de voeding opnemen en wat ontstoring kan helpen..
Bedankt voor de reakties !
Sorry voor de onduidelijkheid, het is dus een module die ik op een AUX ingang van een versterker kan aansluiten. Het bluetooth gedeelte is om m'n smartphone de muziek draadloos naar deze module te laten sturen.
@testman, hoe kan ik weten wat voor elco (hoeveel uF ?) ik hier tussen kan plaatsen ? En moet ik die gewoon tussen de + en - zetten ?
Sorry voor de newbie vragen .... het is allemaal erg lang geleden, ik herontdek het terug na vele jaren ...
Dat met een elco gaat het niet helemaal oplossen vrees ik.
Het probleem zit in het feit dat de voedingsmassa van je BT-module via de signaalkabel met de autoradio wordt doorverbonden. Dan krijg je een aardlus en dat geeft de symptomen die jij noemt.
Probeer maar eens om de BT-module met een 9V-batterijtje te voeden; je zal zien dat het dan wel goed is.
Je kan het oplossen door een "ground loop isolator" tussen de BT-module en de AUX-input van de radio te zetten; de massa van de voeding van de BT-module wordt dan niet meer met de radio doorverbonden.
Hallo Sonytech,
Bedankt voor de input, ik heb het geprobeerd met een batterij, maar helaas geen verschil.
Ik heb het geluid opgenomen (17 sec), kan je er eens naar luisteren ?
http://janpm.site90.net/bluetooth.mp3
Bedankt, en een prettig eindejaar !
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Klinkt als een slecht produkt, als ik heel eerlijk ben. Wat bij DX natuurlijk geen enorme verrassing is.