Hallo allemaal,
Ik wil met de band wat liedjes gaan opnemen alleen hoor ik er heel veel ruis doorhee. De instrumenten sluit ik aan op m'n mixer (Samson TXM16) en die heb ik via 'rec out' aangesloten op mijn laptop (ik gebruik adobe autdion 1.5) Ik heb al een beetje met de noise reduction gespeeld maar ik krijg de ruis niet weg, weet iemand hoe ik de ruis kan filteren.
Gebruik je de laptop op de accu tijdens zo'n opname, of met de lichtnetadapter?
Wat zit er verder nog meer aangesloten op de laptop?
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Zet de mixer zo hard mogelijk, en de opnameregelaar van de computer zo laag mogelijk, zonder dat het gaat vervormen. Dat is het best haalbare. Als er dan nog te veel ruis is, dan zul je een externe audio-interface moeten aanschaffen.
Ik sowieso altijd de accu erin zitten en enkele keer ook een lichtnetadapter maar dan hoor ik geen verschil, verder heb ik de output weer op de mixer aangesloten.
De mixer zet ik inderdaad zo hard mogelijk, ik heb inderdaad nog niet aan de opnameregelaar gedacht, goed idee!
hoe duur is zo'n externe audio-interface ongeveer als je een goede hebt?
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Dat begint bij een paar tientjes (Behringer), maar kan oplopen tot een paar honderdjes.
http://www.feedbackmusic.com/computer-en-recording/interfaces/usb-inte…
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/bekijk-alle-producten.html
Progger
GMT+1
Gebruik je wel de line in? De roze plug, mic in is niet geschikt voor line niveau.
vaak kun je de functie wel via software omzetten. Op laptops willen ze welleens gecombineerd zijn.
Welke samson heb je, aangezien het geen topper is qua merk. Zelf gebruik ik altijd mackies waar bijv de onyx versie , buiten dat het goed componenten heeft ook een directe firewire aansluiting voor op je pc en kun je
opnemen in je daw. Ik kan nu al zeggen dat je rec output naar je pc nooit wat wordt.
Allen & Heath maakt een paar leuke modellen met ingebouwde audio interface, alleen is het vaak nog usb 1.1, maarhet is ook enkel bedoeld voor recording.
Een mackie onyx i kan veel meer qua routing e.d.
http://www.bax-shop.nl/0-tot-12-kanaals-mixer/mackie-onyx-1220i-studio… Heb ik zelf ook en is voldoende voor je band en het geluid is echt goed en is erg solide gebouwd , rond de 600 euro ,maar je kan kiezen voor een goedkopere mixer, en ik heb ik er zoveel gehad en getest.... zit weinig goeds tussen, vooral de efecten bakken wordt je mee genaaid. En een leuke audio-interface rond de 300...., dus dan ben je duurder uit dan met de mackie onyx en als band hoor je zo'n mixer te hebben, lees de specs maar eens door.
Goede geluidskaarten zijn gewoon duur. Dan kun je beter een rackmount nemen van focusrite nemen. Het is eigenlijk de eerste waar je je hele band op aan zou kunnen sluiten van een redelijke kwaliteit http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/focusrite-scarlett-18i20-18-in…
Maar voor een band is de onyx veel geschikter en waarom neem je niet direct van je rec out op eigenlijk?? op een mediaplayertje ipv via je pc? En je lijnuitgang
zou ik gebruiken richting pc.... Want je speakers klinken toch redelijk?
Dan weet ik een erg betaalbare audio interface en dat is de terrasonic phase 64 usb voor 11euro bij thomann.de. Die heb ik hier liggen en die geeft voor het geld een erg goede kwaliteit. Oftewel hij neemt op wat hij aangesloten krijgt. Bijna niemand in nederland kent hem, maar er zitten degelijke converters in erg veel aansluitmogelijkheden. De standaardkaart van een pc is altijd knudde, maar de rec uitgang van de meeste mengpanelen ook en je hebt ongetwijfeld een booth uitgang....stuur je die naar je pc. Normaal gesproken heeft hij dezelfde uitgang als je main..qua signaalkwaliteit. Hij is tuurlijk wel gescheiden.
succes
Ik gebruik wel de line in.
Ik gebruik een samson TXM 16 ik heb hem gekocht voor live maar ik wil er nu ook graag mee opnemen, ik heb ook nog een samson studio mixertje (mdr6) deze heeft ook geen firewire aansluiting dus ik weet niet of die beter is?
Ik moet alles betalen met een kranten baantje en zakgeld dus ik zit er eigenlijk niet op te wachten om meer dan 150 euro uit te geven. Wat zou voor mij de beste oplossing zijn?
Probeer met die MDR6 hoe goed je de opnames kunt maken. De MDR6 heeft speciale uitgang en toetsen voor computer opnames.
Kijk ook of de instellingen voor jouw opnamekanaal goed staan, die zijn te vinden -in Windows- als je rechts klikt op het luidsprekertje dat rechts onder in de werkbalk staat.
En welke software gebruik je om op te nemen? Audacity werkt goed en kost niets.
Mocht het met de geluidskaart van de pc niet goed gaan probeer dan aan een Behringer UCA 202 te komen, kost 20-25 Euro en doet zijn werk goed.
Laat je niet in de war brengen door grote namen en grote bedragen, het kan allemaal eenvoudig al zijn er verschillen in kwaliteit. Succes.
Met jullie tips is de ruis al sterk afgenomen maar nogsteeds heel storend.
hoe moet ik de MDR6 aansluiten? als ik hem op de 2t out aansluit hoor ik geen verschil met de TXM16.
Ik heb met de instellingen op de computer een beetje zitten prutsen en dat helpt wel.
Ik gebruik adobe audition 1.5 dus ik denk niet dat het aan het programma kan liggen.
Mocht het met de geluidskaart van de pc niet goed gaan probeer dan aan een Behringer UCA 202 te komen, kost 20-25 Euro en doet zijn werk goed.
De UCA202 werkt inderdaad zeer goed, ook mijn probleemoplossertje voor mensen die pauzemuziek willen draaien via hun laptops/macbooks als ik live bands sta te mixen. Kleine USB interface, stereo in/stereo uit, lijnsignaal.
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/behringer-uca-202-usb-geluidsk…
Deze is ook erg goed, iets duurder (90€).
http://www.bax-shop.nl/microfoon-voorversterker/art-usb-dual-pre-proje…
De S/R verhouding van de Samson mixers is goed genoeg voor hetgeen je wil doen. Ruis zal waarschijnlijk veroorzaakt worden door je geluidskaart of wellicht een aardlus.
Zelf gebruik ik altijd mackies waar bijv de onyx versie , buiten dat het goed componenten heeft ook een directe firewire aansluiting voor op je pc en kun je opnemen in je daw.
Bezit zelf de Mackie Onyx 1640 (zonder i). Fantastisch ding, maar de nieuwere i versie kan niet tegen de oude op kwa bouwkwaliteit. Jammer genoeg staat de tafel al jaren stof te happen.....
Preamps zijn ontzettend goed. Betere kwaliteit nog, Tascam of Presonus.