nieuwe sectie, met onzin

Dit topic is gesloten

hoeveel keer gaan we deze vraag nog krijgen? Elke zoveel maanden wordt hier dezelfde vraag gesteld. Steeds hetzelfde antwoord: neen, komt er niet. Volledig mee eens trouwens.
Misschien eens een idee om die teller te schrappen, blijkbaar is het aantal posts belangrijker dan het aantal NUTTIGE reacties...
Zit na enkele jaren nog niet eens aan 700 posts, geen probleem wat mij betreft hoor, ik zal er niet over wakker liggen.

pointers don't kill programs, programmers kill programs
High met Henk

Special Member

tja ik lig er ook niet zo wakker van. Hoewle het voor sommige mensen erg makkelijk is er toch eens op te kijken :) Werd laatst in dit topic voor noob/newbie versleten :)

[Bericht gewijzigd door High met Henk op donderdag 21 oktober 2004 18:45:43

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

dat ben je gewoon ook hor als je hier al ruim 2 jaar acties bent en een opleiding leraar electrotechniek doet.

maarja niet iedereen weet dat.

LED there be light

Teller vind ik juist zeer goed ,kun toch een beetje in schatten van wie je informatie krijgt.Iedereen kan zeggen wat ze willen als je het niet weet , maar als je even kijkt bij profiel/teller kun je toch al een beeld vormen van hoe correct/betrouwbaar de informatie is die je krijgt.
Dat het hier om elektronica is juist mooi.
Men vergeet soms wat het doel is van dit forum.
Om te "Zeveren" ga je naar een kroeg ,aan de toog.
Daarvoor dien een toog.

Misschien teller verborgen houden en, zoals bij andere forums, bij de naam een indicatie geven van kennis, op basis van:

-een puntensysteem van eerder gegeven antwoorden
-tijd reeds aanwezig op het forum
-...

pointers don't kill programs, programmers kill programs

Een zeik forum is idd overbodig. Je gaat dan veel te veel rotzooi krijgen die nu al met moeite in te dammen is. Dit is een elektronicaforum en dat moet het blijven ook.

Die teller in het "profiel" van een persoon vindt ik wel handig. Het geeft idd een beter beeld met wat voor een persoon je te maken hebt. Er zijn mensen die posten maar 1 keer en je hoort er nix meer van. En er zijn mensen die hebben wel in veel topics gepost waardoor die lijst wel lang is maar posten er maar 1 of 2 waardoor het aantal ook mager blijft. Ik zelf post dan ook niet zo veel maar ik ben wel dagelijks op CO om de onderwerpen te bekijken. En ik vindt de teller wel aardig om te kunnen zien hoeveel je zelf al gepost hebt.

Op 21 oktober 2004 20:10:11 schreef sven:
Misschien teller verborgen houden en, zoals bij andere forums, bij de naam een indicatie geven van kennis, op basis van:

-een puntensysteem van eerder gegeven antwoorden
-tijd reeds aanwezig op het forum
-...

Wat wil je berijken met dat punten systeem?
Om mensen met een "te lage" kennis uit bepaalde topics te knikkeren?
En de tijd kun je zien in het profiel want daar staat de inschrijf datum

[Bericht gewijzigd door Nightwalker op donderdag 21 oktober 2004 20:21:39

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

voor mij hoeft dit ook niet hoor, maar blijkbaar zijn er veel mensen gericht op een hoge teller. En posten om die reden rommel (zoals in het verleden is gebeurd: ik heb er duizend!!! of: ik post dit bericht omdat ik nog maar 995 heb en ik wil zo vlug mogelijk 1000 hebben of...
en door die teller te verwijderen, verwijder je zo meteen ook die rommel.

pointers don't kill programs, programmers kill programs

OK die gasten heb je er altijd bij zitten. Maar dat soort posts kom je toch al niet zo snel tegen in een serieus topic want het staat een beetje maf en wordt ook meestal meteen afgekraakt.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

zeiken kan het best via msn... als iedereen die behoefte heeft om over onzinnige dingen te lullen zijn msn in zijn profiel vermeld is alles opgelost, een e-mail account heeft iedereen al, anders zou je niet kunnen inloggen en msn is zo te downloaden...

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

ja, maar ik vind eigenlijk een (bl)(pr)aatgedeelte wel leuk eignelijk, je ben dan toch met mensen die dezelfde iteresses hebben.

LED there be light

Op 21 oktober 2004 19:25:07 schreef klc:
Teller vind ik juist zeer goed ,kun toch een beetje in schatten van wie je informatie krijgt.Iedereen kan zeggen wat ze willen als je het niet weet , maar als je even kijkt bij profiel/teller kun je toch al een beeld vormen van hoe correct/betrouwbaar de informatie is die je krijgt.

Niet dus. Want:

1. Wim P. hangt hier bv. al een tijdje rond. Hij is begonnen als wipi, later heeft hij zich opnieuw aangemeld. Het aantal geposte berichten van zijn eerste gebruikersnaam tellen niet mee. Dus hij is nu (volgens jou) dommer dan hij eigenlijk zou zijn?

2. Misschien heeft Wubbo Ockels zich net aangemeld; Als hij zichzelf Ocki noemt en jij ziet dat hij maar 3 geposte berichten heeft, zal jij zijn info irrelevant vinden, ook al is dat niet zo.

Op 21 oktober 2004 15:22:11 schreef Jeroen Boere <-- MOD!:
Je kunt pollen wat je wilt. Hij komt er gewoon niet.
doelstelling van dit forum is elektronica. en niets anders.
voor onzin ga je maar naar fok! ofzo toe.
doodzonde van de toch al dure bandbreedte. weet je wel niet wat dat kost?

Dus waar gaat dit over?

Nieuwe afkorting een idee? --> CMIIR = Correct Me If I'm Rong

Oke het idee van een "onzin" sectie is misschien niet zo'n heel goed idee. En zal ik ook niet echt missen hier. Wat ik wel ZEER en ZEER jammer vind is dat mensen veels te weinig hun projecten/dingen wat ze gemaakt hebben/kunsten laten zien met wat foto's en uitleg. Ik weet zeker dat er heel wat mensen rondlopen die graag dingen bekijken (en zo ideeën opdoen) van anderen... (of ben ik nou echt de enigste?) Een soort van "showcase" sectie zou dan wel leuk zijn ;) Oke, nu gebeurt het wel eens dat iemand iets laat zien en dan staat het meestal in "ontwikkeling" maar een show-forum-sectie lijkt me wel grappig ;)

Atmoz

Op 21 oktober 2004 22:11:24 schreef Atmoz:

Oke het idee van een "onzin" sectie is misschien niet zo'n heel goed idee. En zal ik ook niet echt missen hier. Wat ik wel ZEER en ZEER jammer vind is dat mensen veels te weinig hun projecten/dingen wat ze gemaakt hebben/kunsten laten zien met wat foto's en uitleg. Ik weet zeker dat er heel wat mensen rondlopen die graag dingen bekijken (en zo ideeën opdoen) van anderen... (of ben ik nou echt de enigste?) Een soort van "showcase" sectie zou dan wel leuk zijn ;) Oke, nu gebeurt het wel eens dat iemand iets laat zien en dan staat het meestal in "ontwikkeling" maar een show-forum-sectie lijkt me wel grappig ;)

Atmoz

HELEMAAL MEE EENS!

Zoiets

Nieuwe afkorting een idee? --> CMIIR = Correct Me If I'm Rong

Op 21 oktober 2004 21:58:53 schreef MichielPH:
[...]Niet dus. Want:

1. Wim P. hangt hier bv. al een tijdje rond. Hij is begonnen als wipi, later heeft hij zich opnieuw aangemeld. Het aantal geposte berichten van zijn eerste gebruikersnaam tellen niet mee. Dus hij is nu (volgens jou) dommer dan hij eigenlijk zou zijn?

of hij blijkt slimmer te zijn dan iemand met meer post das gek? nee antwoord klopt dus niet want iemand met meer post is slimmer.
maar toch het lijkt wel logisch
en tja...

snappie waar moet je dan op bouwen. btw Als een hoogleraar electrotechniek zich hier op het forum komt, om eens leuke ideeën te bespreken en hij meld zich aan onder de naam Flipje, is die dan dommer omdat hij er nog maar net is?

niet iedereen doet zijn studie op dit forum.

oftwel je kan niet zien wie er achter de naam zit. ik weet niet veel, maar kan soms met hele moeilijke dingen helpen, gewoon omdat ik een idee heb van hoe je iets mogelijk kan doen inspiratie geven.

LED there be light

Op 21 oktober 2004 22:11:24 schreef Atmoz:

Oke het idee van een "onzin" sectie is misschien niet zo'n heel goed idee. En zal ik ook niet echt missen hier. Wat ik wel ZEER en ZEER jammer vind is dat mensen veels te weinig hun projecten/dingen wat ze gemaakt hebben/kunsten laten zien met wat foto's en uitleg. Ik weet zeker dat er heel wat mensen rondlopen die graag dingen bekijken (en zo ideeën opdoen) van anderen... (of ben ik nou echt de enigste?) Een soort van "showcase" sectie zou dan wel leuk zijn ;) Oke, nu gebeurt het wel eens dat iemand iets laat zien en dan staat het meestal in "ontwikkeling" maar een show-forum-sectie lijkt me wel grappig ;)

Atmoz

je zegt zelf al dat er weinig mensen zijn die dit doen dus waarom zou het zin hebben om hier een hele sectie aan te wijden?

Si vis pacem para bellum.

Op 21 oktober 2004 22:16:32 schreef Miezjel:
[...]
je zegt zelf al dat er weinig mensen zijn die dit doen dus waarom zou het zin hebben om hier een hele sectie aan te wijden?

Je moet het juist stimuleren.
Misschien "durven" mensen het nu niet te laten zien omdat ze denken dat ze het forum vervuilen... Of omdat ze bang zijn dat het lijkt op "patsen" met hun gemaakte dingen. Zo moet je het niet zien. Je moet het positief bekijken en ideeën delen met anderen. Ik weet zeker dat er HEEL wat leuke projecten liggen bij de CO'ers thuis :)

Hugo Welther

Moderator

Er was daar toch een site voor van Prof. Botje. Show your projects o.i.d.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Het is nu geen gewoonte. Ik denk dat veel mensen het wel leuk zullen vinden om creatie's te bekijken of juist hun creatie te showen. Ze hebben er toch hun best op gedaan en ze zullen er vast ook trots op zijn.

Bv. Atmoz zijn project heb ik uitgebreid bekeken, vooral de filmpjes waren leuk!

Nieuwe afkorting een idee? --> CMIIR = Correct Me If I'm Rong

Op 21 oktober 2004 22:19:29 schreef Atmoz:
[...]

Je moet het juist stimuleren.
Misschien "durven" mensen het nu niet te laten zien omdat ze denken dat ze het forum vervuilen... Of omdat ze bang zijn dat het lijkt op "patsen" met hun gemaakte dingen. Zo moet je het niet zien. Je moet het positief bekijken en ideeën delen met anderen. Ik weet zeker dat er HEEL wat leuke projecten liggen bij de CO'ers thuis :)

Ik denk dat als mensen ergens trots op zijn ze het zowiezo wel willen laten zien en mensen die het nu niks scheeld zal het ook niet schelen als er een apparte sectie voor zou zijn.

Si vis pacem para bellum.

Op 21 oktober 2004 22:22:12 schreef Hugo Welther:
Er was daar toch een site voor van Prof. Botje. Show your projects o.i.d.

Er zijn sowieso ook andere elektronica-fora.

Nieuwe afkorting een idee? --> CMIIR = Correct Me If I'm Rong

Op 21 oktober 2004 22:26:38 schreef MichielPH:
[...]
Er zijn sowieso ook andere elektronica-fora.

ja, Hugo zegt toch ook niet dat die er niet zijn ?

maar even wat anders:

het topic gaat in ieder geval niet meer om de vraag/opmerking die de TS deed...

[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op donderdag 21 oktober 2004 23:11:05

IF you can't convince them, then confuse them!

Op 21 oktober 2004 22:24:10 schreef Miezjel:
[...]

Ik denk dat als mensen ergens trots op zijn ze het zowiezo wel willen laten zien en mensen die het nu niks scheeld zal het ook niet schelen als er een apparte sectie voor zou zijn.

nou enof ik het durf te laten zien, maar hte is zoveel werk. verhaal er bij schrijven zodat mensen duidelijk kunnen zien hoe je het gemaakt heb je design an je website afmaken. want jullie denken toch zeker niet dat die paar dingen op me website alles is wat ik gemaakt heb?

ik heb al 100 foto's meer. hovercraft is nooit af gekomen. maar er gaat gewoon heel veel tijd in zitten.
eigenlijk moet ik iemand hebben die het design van me website voor mij doet.

LED there be light

http://www.circuitsonline.net/forum/view/11885

een gelijkend topic, deze werk ook gesloten

om wildgroei van dit topic verder tegen te gaan, gaat deze ook beter dicht

een electronicaforum is niet bedoeld om op te "zeveren"
een losser topic moet wel kunnen, maar daarvoor moet er nog geen speciale sectie worden voorzien

slotje

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

Dit topic is gesloten