Nou vooruit dan, iets minder steriel ...
(disclaimer, ik was aan een last-minute projectje bezig, normaal ziet het er iets anders uit... Dat geloven jullie toch he? Toch? )
-edit-
Vanaf de andere kant, wat langer geleden (ja.. ik weet ... ook zooi)
[Bericht gewijzigd door Sine op (24%)]
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Mooi hoekje ik zou ook wel zoveel ruimte willen en wat betreft de netheid van mijn werkplek dat komt omdat mijn moeder anders boos word
anders zag het er ook niet zo netjes uit.
Wat is dat rare geval boven je analoge scope? met dat rode en groene draadje
Nu nog een fatsoenlijke stoel
Die staat buiten beeld 
Wat is dat rare geval boven je analoge scope? met dat rode en groene draadje
Dat is een broertje van deze :
[Bericht gewijzigd door Sine op (63%)]
Dat buisje lijkt wel van een stroboscoop maar ik kan er denk ik vanuit gaan dat dat er niets mee te maken heeft?
Haha wat een apart ding!
Gebruik je dat als klok of zo? als je morgen wat meer tijd hebt zal ik wel willen weten waarvoor het exact is moet nu zelf ook maar gaan slapen morgen vroeg op..
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Gaaf geval, een enorme kwikthermometer die twijfelt of hij omhoog of omlaag moet 
Op die onderste foto staan twee apparaten met een ongelofelijke hoeveelheid knoppen (met een ledspotje van Ikea erop)
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 6 maart 2014 23:38:28 schreef Sine:
Nou vooruit dan, iets minder steriel ...[....]
Pfffffffff....
That's the real life!
Overigens een mooie kwik pulsgever! Spoorwegen of verkeerslichten?
Geen van beide, uit de industrie.
Op 7 maart 2014 08:56:54 schreef fred101:
Op die onderste foto staan twee apparaten met een ongelofelijke hoeveelheid knoppen
Knoppendoos, analoge subtractieve synthesizer (work in progress) :
Ik heb er aan gedacht dat kwik relais als demo op de Co stand te zetten ... maar gezien de hoeveelheid kwik leek me dat toch niet zo'n geweldig idee.
Mooi zoldertje Sine, volgens mij veel meer ruimte dan je vorige plekkie.
Die synth. is een mooi project. Ben jij ook een beetje muzikaal (wanneer kunnen we de CD verwachten
), of gaat het alleen om het bouwen.
De flakker kende ik al, maar blijft mooi om in werking te zien.
[Bericht gewijzigd door Schimanski op (20%)]
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Deze nieuwe is toch wat minder knus 
Als ik ooit nog zo'n flakker kan vinden, komt hij hier aan de muur!
Er is inderdaad flink wat meer ruimte dan m'n vorige stek, ik moet het eea alleen nog wat verder organiseren ... ook een eeuwige work in progress
Dus ook dat knusse komt nog wel 
Een flakker vinden kon wel eens moeilijk worden, er staan er op yt enkele in het wild, inderdaad uit overweg installaties.
Die synthesizer is een beetje uit de hand gelopen projectje, het originele idee was iets VCS-3 of minimoog achtigs te bouwen, een cd hoef je niet meteen te verwachten 
Die flakker is verbazend simpel, er zitten twee contacten in, de linkse is voor de belasting en de rechtse zorgt voor het pendelen.\
De twee uiteinden van de buis zitten aan twee kamers, een kamer is leeg en de ander bevat een weerstandsdraad.
Door opwarming van die draad zet het gas in die kamer uit, drukt het kwik omlaag en verbreekt daarmee het contact naar die weerstandsdraad, het geheel koelt af en herhaalt zich.
Als ik in het weekend wat kan bedenken om hem veilig op te stellen komt hij misschien mee naar Rosmalen.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Er staan een paar van die flakkers in de kelder van het Radiomuseum in Hoenderloo.
Misschien kan je plastic afwasteiltje er onder zetten om in geval van ongelukkern het kwik op te vangen?
Je kunt bij de Gammel en de XENOS van die vierkante ophangbakjes kopen om spulletjes in te showen. (Plexi)glasplaatje er voor en de boel zit dicht
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (28%)]
Ja, mooie ruimte heb je daar Sine, lange rij werktafels en een lekker hoog puntdak ook. Wat rommel betreft valt dat nog wel mee
Nadeeltje lijkt me dat je door het schuine dak aan de kanten van het dak niks aan de muur kunt hangen. Wat die schuine kanten betreft, daar zou ik over de hele breedte een rij van 60cm diepe ladeblokken geplaatst hebben, net hoog genoeg tot aan de eerste balk van het dak. De bovenkant van die rij laden kun je weer als een lage werktafel gebruiken voor spul wat je niet direct nodig hebt maar nog niet gelijk op wilt bergen, dan kun je je echte werktafels wat minder vol houden (echt niet
) en hoeft er niks op de vloer te liggen.
Je lichte kleur grijs vloerbedekking vind ik goed gekozen. Missschien wat besmettelijk maar achteraf gezien had ik ook liever een lichtere kleur grijs genomen, antraciet is een ongelukkige keuze wanneer je smd onderdelen laat vallen (alleen Kemet tantaaljes zijn herkenbaar), een soort zwart gat, de gevallen onderdelen worden alleen door de stofzuiger gevonden en niet weer door mij. Ook wel weer geruststellend, weg is weg, zoeken heeft geen zin 
Een werkruimte indelen kost idd veel tijd, eigenlijk komt het nooit af.
Op 6 maart 2014 23:18:04 schreef pietplof:
'T wordt wel heel eeg genant met al die steriele lab's. Het woord werkplaats kan ik al helemaal niet uit m'n strot krijgen.
Ik dacht dat mijn hobbyruimte netjes was..... Ik kan wel janken.
Maak je niet ongerust. We trekken foto's in opgeruimde toestand he 
[ Terwijl ik dit type duwt 1 van mijn katten een demo bordje van de bovenste plank
]
Ik vind ieders werkplek heel leuk en heel mooi op zijn manier, maar ik kan gewoonweg niet werken/denken als het niet "steriel" is. Zal wel te maken hebben met mijn beroep:) hahaha (orde in de werkplek, geeft orde in mijn hoofd 
@Sine: mijn complimenten voor je werkplek!!!
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
@Sine: lekker veel ruimte, ik ben gek op ruimte!
En die kwikoscillator ben ik ook een super fan van. Nog meer jammer dat ik er op Rosmalen niet bij ben!
Op 6 maart 2014 23:38:28 schreef Sine:
(disclaimer, ik was aan een last-minute projectje bezig, normaal ziet het er iets anders uit... Dat geloven jullie toch he? Toch? )
Ik geloof je. Nog VEEL meer jammer dat ik er niet bij ben op Rosmalen....
Seb-PCB80
ik hou van toestellen ombouwen, hacken, en afbreken om met de componentjes ander toestellen te bouwen,ontwerpen, prototypes te maken
We gaan dit topic eens verder aanvullen. 
Hier een herstructurering van mijn prutshoekje.
Links zie je mijn BEM003 scoopje die aan vervanging toe is voor een moderner type.
De oude zal ik houden als decoratie 
Onder mijn scoop kun je mijn zelf gefabriceerde lab voeding zien, deze is gebaseerd op de LM317.
Het zwarte bakje er naast is mijn pickit2.
Mijn tafel met toetsenbord en muis is inschuifbaar,erg handig!

Hier wat componenten in potten en er boven mijn soldeerbout voor fijne werkjes en mijn projecten.
Daar onder op mijn pc een goedkoper lomper niet regelbaar model om grove werken te doen, los solderen van componenten.

Hier links van mijn scoop zie je mijn componenten opslag schuifjes en er onder bakken vol elektronica 

Dank, het wordt langzaam beter. Ik heb echt maar beperkt ruimte, dus als er iets nieuws komt moet er iets anders weg.
De That 1200 datasheet staat open in verband met dit knutsel.
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
knus plekje Aart. Je hebt nog ruimte genoeg, die archieven kunnen vast prima ergens opgestapeld in de hoek