Nostalgie topic? ;)

Wie heeft er ooit nog met een V20 processor als vervanger voor een 8088 gewerkt?

@guidob:
Ja, echt waar!

Wie heeft er ooit nog met een V20 processor als vervanger voor een 8088 gewerkt?

Ik, :-) En met een losse 8087.

Op 30 maart 2015 02:03:53 schreef fcapri:
[...]
in die tijd was de pc hobby nog duur

De pc hobby is nog duur. Heb eens een prijsje gemaakt voor een degelijke laptop. i7, 16GB, deftige grafische kaart, SSD en gewone HD in RAID1 nog altijd >3000€. Heb je natuurlijk wel wat maar het blijft een deftige investering. Om over de software nog maar te zwijgen.

edit: was het geen 8086 ipv 8088? Daarna 80286 met 80287 als rekenkundige processor. 80386 met 80387. 80486SX met 80487 of 80486DX zonder 80487.

We worden oud.

[Bericht gewijzigd door buckfast_beekeeper op (17%)]

Ik, en ik heb 'm nog. Een Genisys Rival, een PC-XT clone met Windows 1.0 op 5.25" floppy.
Dat was m'n eerste PC na een uitgebreid Apple II avontuur.

[Bericht gewijzigd door markce op (14%)]

Hoezo 'avontuur'....?

Op 30 maart 2015 10:38:51 schreef buckfast_beekeeper:
[...]

De pc hobby is nog duur. Heb eens een prijsje gemaakt voor een degelijke laptop. i7, 16GB, deftige grafische kaart, SSD en gewone HD in RAID1 nog altijd >3000€.

Dus een Laptop met RAID1? Voer voor Gamers of Spec-hunters.

Een standaard i5 laptop doet alles waar grote mensen zich horen mee bezig te houden. Voor krachtigere taken zoals rendering wordt er dan een desktop gekocht, die niet zo begrensd is qua koeling en montagegemak.

Mja, het verhaal ging een beetje om 'het beste wat er te krijgen is' als ik het goed begrijp.

Ik heb precies wat jij beschrijft. Een desktop voor HD videobewerking en een 5 jaar ouwe zakelijke Dell laptop met i5 voor als het te verslepen moet zijn. Eventueel kan ik hier ook nog wat video op doen, maar op de desktop loopt het beter.

Dit topic krijgt een hoog koffiecornergehalte.En dat nav een paar oude zwart witfoto's

En die PC steek ik in mijn bagage als ik op vakantie ga?

Ben na een HD crash al wat belangrijke foto's kwijt gespeeld. Je zet ze ook niet dagelijks op een NAS. Daarom RAID1. Ook 2 dagen offeren om de nodige progs te installeren heb ik wel gehad. Met gemiddeld 27MB/foto in RAW gaat het ook behoorlijk snel met de ruimte.

Ik weet hoe lang het nu duurt om 100 of 200 foto's/dag te renderen van RAW naar JPG. Ondanks verlof wil ik daar toch wel wat vaart achter zetten.

Ik koop ook niet alle jaren wat nieuw. Het moet dus wel goed zijn voor de volgende jaren.

Op 30 maart 2015 12:49:18 schreef buckfast_beekeeper:
En die PC steek ik in mijn bagage als ik op vakantie ga?

Zelfs niet, bij ons blijft de laptop thuis.

Op 30 maart 2015 12:49:18 schreef buckfast_beekeeper
...belangrijke foto's kwijt... 27MB/foto in RAW ... 100 of 200 foto's/dag te renderen van RAW naar JPG.

Lijkt wel de bezigheid van een professionele internationale fotograaf.

oeps... ik heb mijn 1986 PC met 20 MB een jaar of 11 geleden aan de straat gezet....

Hoezo 'avontuur'....?

Apple II volledig zelfgebouwd, deels met pcb's van de club (CHE) deels op gaatjesprint. Een moederboard handsolderen is best een avontuur, gezien de beschikbare meetapparaten toen.

Op 30 maart 2015 12:55:11 schreef RalcoBe:

Lijkt wel de bezigheid van een professionele internationale fotograaf.

Zeg liever een gepassioneerd iemand die hoge eisen stelt aan wat hij doet. En als ik op verlof collega's, amateurfotografen bezig zie, zeker en vast niet de enige.

Een foto moet trouwens 99,99% perfect zijn zonder fotoshop. En dit van macro over groot hoek naar tele.

Het begint langzaam op het 'show je oude puter' topic te lijken.
Dat is meer een sectie voor t.net, sterker nog ... die is daar waarschijnlijk wel ergens te vinden.

Als we het weer een beetje over prutshoeken zouden kunnen hebben strekt dat tot de aanbeveling .. hum ..

Okee, eindelijk is mijn werkplek bijna af... Voor zover je van af kunt spreken...

Weinig imposant op de foto's maar mijn ruimte is ernstig beperkt, zoals de meeste weten..

Mooi!

Het lijkt erop dat je geen maatregelen tegen trillingen hebt genomen. Ben je niet bang dat er apparatuur zal zijn die daardoor vroegtijdig overlijdt?

@Jochem, de auto heeft een vrij ruime veerweg dus die trillingen vallen wel mee. Bovendien hangen ze alleen aan de voorkant op en liggen de onderste apparaten op rubber aan de achterkant.

@testman: inderdaad dit zit achterin mijn auto!

Sven, het is een goed bedoelde foto. Maar ik geloof dat ik dat toch voor me zelf gehouden had, als je begrijpt wat ik bedoel.

Je weet nooit hé tegenwoordig.

je moet maar net raden WAAR het inzit....

En geloof mij de beveilingsmaatregelen zijn best heftig...

Ok, als je er maar wat aan gedaan hebt.

Verder is het wel lekker makkelijk, je hebt wel altijd alles bij je natuurlijk. :)

Heb je thuis zo weinig ruimte, of is dit puur voor de werkzaamheden onderweg bedoeld?

Voor elektronica is dit alles. Het zit niet voor niets in 19"

Thuis ben ik nu bezig in de garage iets in te richten, maar daar heb ik net nu wat ruimte gemaakt.. Moet nog wat spul uit en dan kan ik werken. Echter het meestal zal hier gaan gebeuren op elektronica gebied.

En mijn andere werkplek is ZUIVER mechanisch!

Ben benieuwd of je die defecte Tektronix TDS die je in Rosmalen kocht aan de praat hebt gekregen of dat het een donorscoop is geworden. Ik stond toen naast je.

Groet,
Robert

[Bericht gewijzigd door Sine op (0%)]