Techneuten,
Ik ben met een PMA-1500R bezig, beide transformatoren zijn primair defect. Ik heb de versterker met een ringkern van 2x 52v getest en alles werkt naar behoren. Deze spanning is echter te hoog. Wie kan mij vertellen wat de spanning van de originele trafo moet zijn en wie heeft er een service manual?
Alvast bedankt
Heb je de temp. fuses al gevonden? steken uit de wikkelingen met zilverkleurige draadjes, deze gaan wel eens stuk.
Geen temp fuses te vinden, ik heb het hele blikpakket al van de trafo gedemonteerd.
Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte maar helaas. De voedings elco's hebben een max van 70V dus terug redenerend kom ik op een spanning uit van zo'n 40V ac. Dit zal ongetwijfeld werken maar wil het liefst een trafo met de originele spanning.
Probleem is inmiddels opgelost, ik heb een ringkerntrafo van 2x 45v ac geplaatst.
Helaas was, waarschijnlijk door de piekstroom op het moment dat de trafo's primair doorbranden wel het e.e.a. beschadigd. uiteindelijk heb ik de eindtorren en diverse weerstanden vervangen en de versterker speelt er weer vrolijk op los