meander
Spanning staat en stroom gaat!
Hallo,
zojuist ontdekte ik een bug in de forum software.
Op het moment dat je kwadraat teken: ² en een haakje: ) direct na elkaar doet krijg je een smiley: ²)
Blijkbaar gaat er iets mis in het vervangen van de text. de ² wordt eerst vertaalt naar html code:
²en daarna wordt de puntkomma met haakje aangezien voor smiley.
Kijk maar wat jullie hiermee doen 
2)
Verdorie, mijn kwadraten zijn minder leuk dan de jouwe. 
[Bericht gewijzigd door GJ_ op (70%)]
Damic
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
Ha ik denk dat i kweet wat ie bedoelt ²) ²(
de sup 2 van op je toetsenbord word omgezet naar html en dan krijg je die smiley 
$input_text= str_replace('²','[sup]2[/sup]',$input_text);[Bericht gewijzigd door Damic op (22%)]
Het gaat al mis bij de ; elke ) er stijf tegenaan wordt meteen samen geparst tot 
Hetzelfde geldt ook :9 in de veel gebruikte 16:9 context. Een workaround is er een lege tag tussen te plakken.
²)
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Als ik een ; en een ) naast mekaar zet, dan kan de software niet weten dat ik niet een
bedoel. Maar als ik 2 en een ) naast mekaar zet, dan heb ik toch nooit een
kunnen bedoelen. Dat noem ik een bug. (test: 2) .. volgens mij gaat het nu goed. Oh.. ik begin het te begrijpen, ik tik altijd een 2 in, selecteer die en click dan op de x2 boven het invoerveld. Maar andere mensen weten de 2 op hun toetsenbord te vinden? Ik niet. )
Progger
GMT+1
ALT-GR + 2
(ofwel ctrl-alt-2)
als je de taal op nederlands en keyboard op US international (imho zoals het hoort), dan kun je de volgende combinaties maken
(ALTGR+nummer):
¡²³¤€¼½¾‘’¥×
ook een leuke:
alt-gr + M = µ
belgische keyboards hebben het ² teken op keyboard staan links boven. met shift erbij hebben we zelf een ³
mij lijkt het een bug, want ; en ) samen is 
maar ² en ) samen niet. de site vertaald de ² naar een html code en zal dan een deel van die code samen nemen met de ). en dat is fout.
normaal is het karakter gepasseerd en mag die dat niet meer doen, tenzij die nog eens over de tekst heen gaat
Jeroen
Moderator
Ik denk dat ik het zo aanpas dat er iets van spaties om een smiley heen moeten staan, dat lost deze bug en ook de 16:9 bug op.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
In de praktijk lijkt me dat zeer werkbaar.
Het lijkt me lastig om dit "goed" te doen ivm historie: Ik kan me voorstellen dat in het verleden soms mensen
;-) hebben getikt (zonder spaties, en dat werkte toen!).
Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat je met het toetsenbord 'rechtstreeks' een 2-exponent zou kunnen maken. Ik heb domweg altijd een 2 getikt en die tussen 'sub'-tags gezet. 
meander
ik heb een US internationaal toetsenbord en tik altijd control alt 2. Dat gaat sneller. Overigens werkt de 'bug' ook als je een trema o.i.d doet: Ö) é)
Jeroen
Moderator
Op 7 mei 2014 11:46:47 schreef rew:
In de praktijk lijkt me dat zeer werkbaar.
Het lijkt me lastig om dit "goed" te doen ivm historie: Ik kan me voorstellen dat in het verleden soms mensen;-) hebben getikt (zonder spaties, en dat werkte toen!).
Ja, het zou inderdaad kunnen dat bepaalde oude posts dan niet meer hetzelfde worden weergegeven, maar daar kan ik niet veel aan doen.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
³) ¤) ®) ß) ©) £) ø) þ)... enz.
Dus Alt+[toets] geeft teken plus smiley. Ah, dat had meander ook al ontdekt.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 7 mei 2014 16:47:53 schreef Jeroen:
[...]
Ja, het zou inderdaad kunnen dat bepaalde oude posts dan niet meer hetzelfde worden weergegeven, maar daar kan ik niet veel aan doen.
Mwah, dan staat er toch alsnog :);), of
;)? Dat valt als mens prima te parsen naar
.
Test:
;) (In de tekst stonden er lege tags tussen, hier niet. "quote" me maar dan zie je dat. Niet posten uiteraard!)
EDIT en offtopic:
Hoe lastig is het eigenlijk een extra font toe te voegen?
(Neovo geesink heeft wat in z'n sig staan over "consolas", en een dergelijk font lijkt me helemaal zo gek nog niet voor een technische site, of je nu slecht ziet of niet.)
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (20%)]
meander
Een wild idee maar, kan je niet eerst de tekst controleren op smileys en deze vervangen door een custom UBB code [ smiley ]? Vervolgens check je de rest, dus het vertalen van de speciale tekens en de UBB code etc. Dan zou het goed moeten gaan en ben je meteen compatible met oude posts.
Jeroen
Moderator
Op 7 mei 2014 17:50:41 schreef Lucky Luke:
EDIT en offtopic:
Hoe lastig is het eigenlijk een extra font toe te voegen?
Als je dat wil doen kun je het beste een stylesheet per site in je browser toevoegen. We hebben nu de mogelijkheid om uit een paar lettertypes te kiezen, maar ik denk er sterk aan die functie eruit te halen. Qua ondersteuning en ook ontwerptechnisch is het namelijk niet handig.