SIMUL
Golden Member
Beste,
Ik heb gedaan zoals je gezegd hebt , rechter muistoets op het programma
eigenschappen -contabiliteit en dan vink ik nu administator aan en dan moet ik een paswoord ingeven resultaat = geef ik geen paswoord in dan vraagt hij paswoord , als ik zoals het een paswoord ingeef dan zegt hij paswoord onjuist .en daar sta ik dan .
Gans mijn computer heeft geen paswoord .
Kan ik maken dat het paswoord door mij herkent wordt . Ik werk met windows XP prof 32 bit
Dank
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Als je nooit een administrator password hebt ingevoerd, kun je gewoon niets invullen en op OK of Enter drukken.
Als je wel ooit een administrator password hebt ingevoerd, zul je dat in moeten toetsen.
SIMUL
Golden Member
Beste,
Mijn probleem geraakt maar niet opgelost . met adminstrator lukt het niet . Heb geen paswoord en als ik ok drukt vraagt hij telkens opnieuw .Nu als ik naar contabiliteit van dat programma kan ik de keuze maken tussen draien onder windows 98 , 2000, Me . Ik selecteer gewoon eens win 98 toepassen , computer opnieuw opstarten maar de donge wordt niet gezien . Normaal onder win 98 gaat het lichtje in de dongle al branden als de PC al goed aan het opstarten is .Maar hier gebeurt er niets , enkel melding" Spark dongle" gevonden , maar na en tijdje" kan software niet vinden of toestel is defekt of werkt gebrekkig "ook als ik zelf tracht de dongle toe te wijzen met software van het net gevonden en ook van proton site zelf .
Zou ik het echt niet opgeven en verder met win 98 ,
Ik lees toch ook dat er problemen waren of nog zijn met win 7 .
Dank
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Problemen met Win7? Hier heeft proton+ prima gedraaid onder windows7, met de drivers van Vista. (Maar ik heb mijn proton+ verkocht)
Zeker onder XP zou het gewoon moeten werken als je het volgende doet:
Ga naar "Software" bij "configuratiescherm", en verwijder proton+
Ga naar "Apparaatbeheer", (Zit in XP anders dan in 98, iirc bij hardware) verwijder "spark tech dongle" en alle niet herkende / niet goed werkende apparaten als die er zijn.
Haal dongle uit PC
Reboot
Instaleer proton+ opnieuw.
Plaats dongle in PC en volg wizard.
Zou moeten werken. Zoniet: Ga naar apparaatbeheer, zoek die dongle op, kies "stuurprogramma bijwerken", en zoek handmatig het stuurprogramma op in de map waar proton geinstaleerd is (C:/ program files / crownhill en dan nog iets, IIRC)
Maarehm, als het toch puur voor proton+ is, gewoon lekker op windows98 blijven zitten als je dat prettiger vind werken. XP is toch ook al out. (Oud + out-of-support=out
). Zolang die PC niet aan internet hangt kun je dat prima doen.
[color=grey]
(Heh, al die mensen met windows 7 of windows 8 lopen toch ook achter, als jij al windows 98 hebt
. Ik sprak laats iemand, die had zelfs al windows 2000, de opschepper!)
[/color]
hadv
Just find out what you like and let it kill you
Als je alleen de .dll hebt krijg je het niet opgelost, je zult ook nog de sparkey.inf moeten hebben. Deze staat in de 'inf' subdirectory van Windows.
Ik las op het Crownhill forum dat iemand vergelijkbare problemen had gehad. Hij heeft toen geconstateerd dat de directory die in het .inf bestand stond voor sparkey.sys niet klopte. Nadat hij die had aangepast lukte het wel.
Wellicht dat dit helpt.
Anders moet je eens kijken of het lukt met de aparte Win XP/32 USB key driver van Crownhill hier.
[Bericht gewijzigd door hadv op (19%)]
SIMUL
Golden Member
Beste,
Iedereen bedankt, maar die vele zaken heb ik al allemaal geprobeerd en dit allemaal op jullie aanraden .
Voel aan dat er toch iets is met installatie van proton onder XP (met de sleutel bedoel ik .
Ik ga gewoon verder gaan onder win 98 .
Iedereen nogmaals bedankt om de energie die jullie hebben ingestoken om mij te willen helpen . Misschien dat ik ook ooit eens kijk naar een ander systeem van programmeren van pic's .
Ik snap er niets van, het heeft hier jaren onder XP gedraaid.
En sinds een maand draait het nu onder WINDOWS_7, zonder enig probleem.
Er zal dus ongetwijfeld iets mis gaan, kan je er iemand anders naar laten kijken (of door iemand laten installeren) een kennis of vriend, of iemand binnen de familie.
Misschien zie je iets over het hoofd.