Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Je moet de wizard niet zelf laten zoeken (dat gaat niet altijd goed), maar de locatie opgeven waar de drivers staan.
SIMUL
Golden Member
Maar waar staat die geinstalleerde driver ? Win systeem 32 of windows en hoe weet ik welke driver dit is ? of algemeen .
Je ziet ik ken er niet veel van he . Hopelijk komt het goed
Dank
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Zie post(en) bovenstaand van @Henry S. ( http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1616148#1616148 )
SIMUL
Golden Member
Beste ,
Hier ben ik terug . Graag zou ik willen weten wat ik fout doe !
Ik heb de file voor win XP die noemt" Proton USB Key driver windows XP 32 bit .gedownload van de site .
Ik pak de file uit en plaats hem zoals gezegd hem onder program files /proton IDE .
Dan steek ik de dongle in en hij zegt "USB spark" aanwezig," zoekt software" . Kan komt er een wisard . ofwel automatisch of wel zelf zoeken . Ik neem zelf zoeken natuurlijk (anders vind hij hem zeker niet ) en ga naar die proton IDE .Ok
Dan komt er een venster die zegt" Dit is niet de locatie waar je de driver kunt vinden" en dat is het dan .
Wat doe ik verkeerd ?. Waar moet dan de driver geplaats worden . Ik denk moest ik dat weten dan ben ik er .
Ik begrijp dat jullie in korte bewoordingen spreken maar dat is niet voor mij weggelegd , tracht zoveel mogelijk bij te leren maar vast is vast
Dank voor jullie voordurend begrip .
Je moet de map selecteren waar de INF file in staat van de key. In de map die je hebt uitgepakt, of een nivo dieper.
Bepaal eerst waar de INF file is, en kies die map als locatie bij de driver wizard.
Op 14 mei 2014 09:41:38 schreef Lambiek:
Ben ik niet helemaal met je eens. Bij mij stond proton er al op, en dan noem ik het een upload, je haalt gegevens binnen die niet op het standaard programma staan.
Het blijft een download, een upload doe je naar de server toe. Misschien bedoel je een update?
En bij mij werd wel degelijk naar de dongle gevraagd.
Maar goed, misschien heb jij andere ervaringen.
Net getest in Linux (de IDE draait prima onder Wine) waar de dongle het niet doet, die is ook niet ingeplugt.
Op 14 mei 2014 15:30:21 schreef flash2b:
Je moet de map selecteren waar de INF file in staat van de key. In de map die je hebt uitgepakt, of een nivo dieper.Bepaal eerst waar de INF file is, en kies die map als locatie bij de driver wizard.
En dat is de eerder genoemde map:
Op 13 mei 2014 21:33:29 schreef Henry S.:
Ze staan sowieso in de 'XP' submap van 'USB Key Drivers' in ProtonIDE map, daar kan je handmatig als je dongle inplugt naar verwijzen.
@SIMUL: Is er niemand in je omgeving die je hier even mee kan helpen?
SIMUL
Golden Member
Beste,
Neen ik zou hier echt niet weten wie er zich mee bezig is . Daarvoor is Nederland ook het land van hobbyisten . Spijtig dat jullie zo ver wonen .
Ik durf hier eigenlijk niets meer vragen .
Heb die file "Proton USB driver voor XP 32 bit " die ik had gedownload nu uitgepakt in ProtonIDE maar zie daar niets staan met extentie INF .
Ik doe een zoek functie en dan zie ik wel staan
onder windows \Prefetch Proton USB KEY DRIVER maar dat is wel een pf bestand (staan er verscheidene onder elkaar , waarschijnlijk van telkens de installatie uit te voeren .met ik vind geen INF file .
Ga het even laten rusten , misschien nog een paar reactie afwachten
Toch al een grote bedank .
Op 14 mei 2014 18:48:16 schreef Henry S.:
Misschien bedoel je een update?
Ja, sorry dat bedoel ik dus. Lekker stom.
Ga op het gele vraagteken staan en klik op de rechter muisknop kies stuur programma bijwerken.dan zelf kiezen, zet een vinkje voor ook op deze locatie zoeken, en geef met bladeren aan in welke map je de Software voor de key heb neer gezet, als het een RAR of zip is wel eerst uitpakken !!
Heb je teamvieuwer?
SIMUL
Golden Member
Beste vrienden ,
Allemaal van harte bedankt . Ik ga jullie reacties nog eens grondig doornemen . Heb er al zovele gekregen en ook vele getest .
Ik ben wel met één vraag zitten .
1: Moet die speciale driver die proton Pic basic IDE voorschrijft geinstalleerd nl USB driver voor win XP .?
2: Waar moet hij ondergebracht worden en uitgepakt?
3:Wanneer ik dan de dongle insteek , verschijnt de Wizard en kan ik zoeken naar die locatie ,maar een INF file vind ik niet .
Het is heel fijn geweest dat jullie mij op weg willen zetten met tips . Maar het lukt niet . T'zal zeker wel aan mij liggen ,
Mocht er nog een reactie binnen komen , zeer welkom ,anders zou ik de moderator beleefd willen vragen de discussie te sluiten , misschien open ik later een nieuwe .
Ga nu wat studeren voor mijn cursus fotografie
Nog allemaal een hartelijk dank voor jullie tijd .
Heb jaren geleden met een soortgelijk probleem zitten worstelen.
Uiteindelijk bleek dat met het installeren (op XP) er geen dll file aangemaakt was voor de USB key.
Deze dll file heet SPARKEY.DLL en staat in /WINDOWS.
Ik weet niet meer of ik toen de SPARKEY.DLL uit windows 98 gecopieerd heb, of een van internet geplukt heb.
In ieder geval na het plaatsen van SPARKEY.DLL in /WINDOWS werkte het prima.
Als je wilt kan ik de SPARKEY.DLL wel naar je mailen.
SIMUL
Golden Member
Beste Piet ,
Inderdaad onder windows 98se staan die 2 files die automatisch zijn aangemaakt bij installeren van ProtonIDE . en bij installeren van proton XP zijn die files niet te bespeuren .
En dat was steeds mijn probleem omdat ik steeds met die driver ben bezig geweest van Proton USB key Win XP van de site , omdat die files er niet instonden . Bij aankoop van het pakket was er een formulier bij waar die files moesten staan bij mij dan nog onder win 98se en dat was zo .
C:\windows\inf\sparkey.inf
C:\windows\systeem32\drivers\sparkey.sys
Mag ik die files gewoon op een diskette plaatsen en overzetten op de juiste plaats in WIN XP ? .
Maar misschien beter als je wilt stuur mij jouw file op en zeg hem waar ik hem moet plaatsen en dan ben ik zeker dat het werkt .
Toch hartelijk dank en ik denk dat dit het licht zal zijn in de duisternis , mijn email adres is te zien op de site .
veel dank
SIMUL
Golden Member
Beste,
Het installeren van de dongle bij Win XP voor protonIDE lukt niet zelf niet met de driver die ze voorschrijven , geeft geen resultaat . Wie geeft er ook idem probleem gekend . Ik begrijp niet dat er zo weinig zijn die ook die moeilijkheden gekend hebben .Bedankt aan de mensen die me op dit ogenblik hebben geholpen .Spijtig geen stap verder .
Bij win 98se geem probleem .
Fredjuhh
"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)
Schiet me zomaar even te binnen: heb/gebruik je wel een administrator account, en voer je hem ook uit als administrator?
SIMUL
Golden Member
Neen , Ik maak geen gebruik van administrator . Ik heb gewoon Win XP legaal geinstalleerd ,en van administrator geen sprake, weet zelf niet wat het is . Trouwens waarom onder win 98SE geen problemen
Dank
Arco
Special Member
Op 22 mei 2014 23:47:45 schreef SIMUL:
Neen , Ik maak geen gebruik van administrator . Ik heb gewoon Win XP legaal geinstalleerd ,en van administrator geen sprake, weet zelf niet wat het is . Trouwens waarom onder win 98SE geen problemen
Dank
Windows 98 en Windows XP zijn totaal verschillende Operating Systems, die weinig met elkaar van doen hebben.
Windows 98 is een 16/32 bits systeem ontwikkeld bovenop DOS, Windows XP is een geheel nieuw ontwikkeld 32/64 bits systeem gebaseerd op Windows NT.
Uitvoeren als administrator kun je aanzetten door met de rechter muistoets op het programma te klikken.
Kies dan Properties(eigenschappen) -> Compatibility. Hier 'Run as administrator' (uitvoeren als administrator) aanvinken.
SIMUL
Golden Member
Beste,
Ik heb gedaan zoals je gezegd hebt , rechter muistoets op het programma
eigenschappen -contabiliteit en dan vink ik nu administator aan en dan moet ik een paswoord ingeven resultaat = geef ik geen paswoord in dan vraagt hij paswoord , als ik zoals het een paswoord ingeef dan zegt hij paswoord onjuist .en daar sta ik dan .
Gans mijn computer heeft geen paswoord .
Kan ik maken dat het paswoord door mij herkent wordt . Ik werk met windows XP prof 32 bit
Dank
Arco
Special Member
Als je nooit een administrator password hebt ingevoerd, kun je gewoon niets invullen en op OK of Enter drukken.
Als je wel ooit een administrator password hebt ingevoerd, zul je dat in moeten toetsen.
SIMUL
Golden Member
Beste,
Mijn probleem geraakt maar niet opgelost . met adminstrator lukt het niet . Heb geen paswoord en als ik ok drukt vraagt hij telkens opnieuw .Nu als ik naar contabiliteit van dat programma kan ik de keuze maken tussen draien onder windows 98 , 2000, Me . Ik selecteer gewoon eens win 98 toepassen , computer opnieuw opstarten maar de donge wordt niet gezien . Normaal onder win 98 gaat het lichtje in de dongle al branden als de PC al goed aan het opstarten is .Maar hier gebeurt er niets , enkel melding" Spark dongle" gevonden , maar na en tijdje" kan software niet vinden of toestel is defekt of werkt gebrekkig "ook als ik zelf tracht de dongle toe te wijzen met software van het net gevonden en ook van proton site zelf .
Zou ik het echt niet opgeven en verder met win 98 ,
Ik lees toch ook dat er problemen waren of nog zijn met win 7 .
Dank
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Problemen met Win7? Hier heeft proton+ prima gedraaid onder windows7, met de drivers van Vista. (Maar ik heb mijn proton+ verkocht)
Zeker onder XP zou het gewoon moeten werken als je het volgende doet:
Ga naar "Software" bij "configuratiescherm", en verwijder proton+
Ga naar "Apparaatbeheer", (Zit in XP anders dan in 98, iirc bij hardware) verwijder "spark tech dongle" en alle niet herkende / niet goed werkende apparaten als die er zijn.
Haal dongle uit PC
Reboot
Instaleer proton+ opnieuw.
Plaats dongle in PC en volg wizard.
Zou moeten werken. Zoniet: Ga naar apparaatbeheer, zoek die dongle op, kies "stuurprogramma bijwerken", en zoek handmatig het stuurprogramma op in de map waar proton geinstaleerd is (C:/ program files / crownhill en dan nog iets, IIRC)
Maarehm, als het toch puur voor proton+ is, gewoon lekker op windows98 blijven zitten als je dat prettiger vind werken. XP is toch ook al out. (Oud + out-of-support=out
). Zolang die PC niet aan internet hangt kun je dat prima doen.
[color=grey]
(Heh, al die mensen met windows 7 of windows 8 lopen toch ook achter, als jij al windows 98 hebt
. Ik sprak laats iemand, die had zelfs al windows 2000, de opschepper!)
[/color]
hadv
Just find out what you like and let it kill you
Als je alleen de .dll hebt krijg je het niet opgelost, je zult ook nog de sparkey.inf moeten hebben. Deze staat in de 'inf' subdirectory van Windows.
Ik las op het Crownhill forum dat iemand vergelijkbare problemen had gehad. Hij heeft toen geconstateerd dat de directory die in het .inf bestand stond voor sparkey.sys niet klopte. Nadat hij die had aangepast lukte het wel.
Wellicht dat dit helpt.
Anders moet je eens kijken of het lukt met de aparte Win XP/32 USB key driver van Crownhill hier.
[Bericht gewijzigd door hadv op (19%)]
SIMUL
Golden Member
Beste,
Iedereen bedankt, maar die vele zaken heb ik al allemaal geprobeerd en dit allemaal op jullie aanraden .
Voel aan dat er toch iets is met installatie van proton onder XP (met de sleutel bedoel ik .
Ik ga gewoon verder gaan onder win 98 .
Iedereen nogmaals bedankt om de energie die jullie hebben ingestoken om mij te willen helpen . Misschien dat ik ook ooit eens kijk naar een ander systeem van programmeren van pic's .
Ik snap er niets van, het heeft hier jaren onder XP gedraaid.
En sinds een maand draait het nu onder WINDOWS_7, zonder enig probleem.
Er zal dus ongetwijfeld iets mis gaan, kan je er iemand anders naar laten kijken (of door iemand laten installeren) een kennis of vriend, of iemand binnen de familie.
Misschien zie je iets over het hoofd.