Hallo ik heb een vraagje want ik was gewoon aan het rondkijken en toen vond ik een Eagle public address amplifier 60w. hij deed het heel goed maar als ik de volume harder zet dan 3(de kwart)
dan gaat de versterker raare geluiden maken en trillen.
weet iemand hoe dit kan/kan opgelost worden
hier nog een foto, later komt er een foto van de printplaat
en ja sorry vekeerde onderwerp moet bij audio zijn sorry hier voor 
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (6%)]
Zitten er misschien wat metalen plaatjes los van de interne transformator die bij hogere belasting harder gaan trillen en dit veroorzaken?
Voor het posten eerst de FAQ een keer lezen:
-Normale titel
-Geen topickicks
-Juiste sectie
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Het kan een 100-volt versterker zijn. Dan kan hij rare dingen doen, als er 8Ω luidsprekers op worden aangesloten.
nee ik heb er geen boxen op aangesloten alleen even in de stroom en volume knop omdraaien hoor ik raar geluid storrend/knetterend echt een stroomgeluid 
er zitten 2 transformators in
kan het daardoor komen ? (hoort zo)
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (19%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Om met een versterker de volumeknop open te draaien zonder aangesloten luidsprekers is absoluut niet aan te raden...
Sluit die eerst eens aan. (Je draait het gasfornuis toch ook niet open zonder het aan te steken?
)
Hij deed het dus heel goed, je hebt er géén boxen op aangesloten en bij volume 3 hoor je een stroomgeluid ergens vandaan komen.
Snap de vraag even niet.
Op 4 juni 2014 16:14:14 schreef Arco:
Om met een versterker de volumeknop open te draaien zonder aangesloten luidsprekers is absoluut niet aan te raden...
Sluit die eerst eens aan. (Je draait het gasfornuis toch ook niet open zonder het aan te steken?)
oke ik ga proberen om boxen er op te zeten
en ik heb gelezen dat er heel wienig Eagle public address amplifiers zijn in zoon staat is dat ook zo?
[Bericht gewijzigd door elektrogek22 op (13%)]
Op 4 juni 2014 16:09:35 schreef elektrogek22:
er zitten 2 transformators inkan het daardoor komen ? (hoort zo)
Een is de voedingstrafo, de ander de 100V trafo.
Op 4 juni 2014 16:14:14 schreef Arco:
Dat kan bij de meeste versterkers geen kwaad.
Op 4 juni 2014 16:16:23 schreef elektrogek22:
oke ik ga proberen om boxen er op te zeten
Geen 4-8Ω boxen op de 100V uitgang zetten!
Heb het nagekeken en gezocht, Eagle PA versterkers zijn zeker weten 100V versterkers. De meesten hebben ook een aansluiting voor normale 8 ohm luidsprekers. Kijk daar even naar of maak een goede foto van de achterzijde.
Je eerste foto is wat klein, maar zo te zien verwacht ik niet dat die een 8 ohm aansluiting heeft.
oke nu snap ik er niks van er staat op da achterkand van de versterker 24volt 60w
en dan zit er nog een aansluiting (afgedicht met een kap) 100volt
dus welke moet ik nou doen ?
Eerst een duidelijke foto posten, van de postzegel is het niet op te maken. Heb je we een speaker die geschikt is voor een 100V systeem ?(bij de speaker hoort ook een trafo)
Voor betere plaatjes zie : http://www.henrysdjpacentre.co.uk/eagle-pa6060t-professional-pa-mixer-…
Tussen COM en 8 Ω
Ik had erg veel info snel gevonden via google, door simpelweg in te tikken "Eagle public address".
Dan vind je ook dat die versterkers van Eagle aan te sluiten zijn op 230V en/of 110V wisselspanning EN 24V DC (de voeding van de versterker dus).
Zie deze link, niet hetzelfde model, maar ja.
http://www.soundservices.co.uk/sales_largedetail.php?recordID=325&…
[Bericht gewijzigd door Roy B op (19%)]
ik weet het al ik ga de transfomator vernieuwe daardoor komt het heb ik ontdekt ! bedankt voor jullie snelle reacties !
nee ik heb effe nagemeete de 100-volt trafo levert te veel stroom geluukig was er niks op aangesloten
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
De 100 volt trafo levert spanning, geen (hoge) stroom. Da's juist de bedoeling van het systeem... 
Trafo vervangen hoeft niet. Bouten (indien aanwezig) van blikpakket aandraaien, of de trafo even in de kunsthars dopen/kwasten, dan maakt 'ie geen herrie meer.
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Sluit een zoals eerder aangegeven een luidspreker aan op de com en 8Ω aansluiting.
Dan weet je in ieder geval of de versterker werkt.
En dat is dan natuurlijk een gewone luidspreker en GEEN 100 volt exemplaar.
Arco
Special Member
Ingieten/inpregneren werkt wel zeker. Lijkt me trouwens sterk dat je dat in een uurtje al heb uitgetest. (dan is de hars nog niet eens uitgehard)
Een 100V versterker kan geluid maken zonder er iets op aan te sluiten, je hoort de trafo of andere mechanische geluiden die door de spanning worden gemaakt.
Waarschijnlijk werkt het ding gewoon en weet elektrogek niet wat 100V versterkers zijn.
Gewoon het zwarte kapje eraf schroeven en tussen COM en 8ohm een speaker aansluiten.
De 24VDC is voor het aansluiten in vrachtwagens, dat is dus voedingsspanning, niet gebruiken dus.