Als ik de teksten lees van bert-camper en Maartenbakker moet er ruimte over zijn in snuffelscuur maar als dan direct daarna pannen met diverse gerechten langskomen bespeur ik toch een lichte discrepantie. Neem daarbij mijn niet te verwaarlozen omvang en de conclusie luidt: ,, niet eerder innemen dan na de aankopen".
En Tidak , uiteraard, behoor jij ook bij de standaarduitrusting.

Nog wat tips, met name voor de nieuwkomers.

• De loodsen zijn onverwarmd en het is eind december (nu is dat tegenwoordig geen garantie voor kou meer). Zorg voor passende kleding.
  • Er is redelijke verlichting, maar we raden je aan een zaklampje mee te nemen.
  • Indien van toepassing, vergeet de oogprothese (leesbril) en/of vergrootglas niet!
  • Naast oliebollen (zorgen wij voor) en erwtensoep houden CO'ers ook altijd erg van koekjes, snoepjes en cocolade. Voel je niet bezwaard allerlei lekkers mee te nemen :P.
  • Een smartphone met internet is handig om datasheets van obscure onderdeeltjes op te zoeken.

Hmm, dat soort moderniteiten (smartfone) bezit ik niet.
Warme kleding geen punt, allerhande snoeperijen, ook niet.
Zaklampje, standaard in mijn handtas, incl vergrootglas, stanleymes en lippenstift.

Rest mij nog wie er uit omgeving Alkmaar (desnoods Hoorn of Haarlem) vertrekt en mij mee wil nemen.
Anders gaat de reis per definitie niet door voor mij wegens de afstand en beperkte afstand die ik (veilig) kan autorijden.

Heb jij een stanleymes in je tasje? Ik dacht dat vrouwen voldoende waren toegerust met een scherpe tong.
De uitdrukking: ,,zij heeft een bek als een scheermes en een stem als een circelzaag " komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen.
Ik zal op 20 dec. Met een ruime boog om je heen wandelen.

Even beetje offtopic...

In het verleden stelde Karel ook wel eens onderdelenpakketjes samen. Is dit helemaal verdwenen (vanwege alle rompslomp)? Of bestaat er een mogelijkheid om "verzoekjes" in te dienen nu er toch gesnuffeld gaat worden in de loods?

@pietplof: mijn moeder had naast een nagelvijltje ook altijd een fittingschroevendraaier in haar zak. In elk geval toen de winkel nog open was, ik weet niet of ze dat nog steeds heeft eigenlijk.

Je wilt niet weten hoeveel lol ik al niet van dit ding heb gehad....
Neemt geen ruimte in.
http://stanley.mastertools.nl/media/catalog/product/cache/7/image/350x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/7/173749_1.jpg

[Bericht gewijzigd door Jinny op (42%)]

Een vraagje aan de Heren en Dames die er al geweest zijn, zijn er nog TTL of CMOS ic'tjes aanwezig, of is dit aanbod al geconsumeerd? :)

Ja, TTL etc is er nog wel een beetje ook nog wel een paar EPROMs ;-) overigens wel vaak veel van hetzelfde. Het is maar net wat je zoekt. Heel veel typen ICs aanwezig idd.

En ook nog de nodige reels met smd...

Ik ben er al verscheidene malen geweest en vind toch steeds weer aparte dingen die ik niet eerder opgemerkt had.

Op 13 november 2014 22:45:16 schreef Franzki:
Even beetje offtopic...

In het verleden stelde Karel ook wel eens onderdelenpakketjes samen. Is dit helemaal verdwenen (vanwege alle rompslomp)? Of bestaat er een mogelijkheid om "verzoekjes" in te dienen nu er toch gesnuffeld gaat worden in de loods?

Niet off-topic hoor:

Karel, is druk met andere zaken (o.a. werk) en heeft weinig tijd. Hij zal dus geen pakketten samenstellen. Er is nog wel een grote bak ongesorteerde onderdelen (leeggekiepte ladenkastjes). Ik kan daar evt. wel pakketten uit scheppen maar het is denk ik beter in de loodsen je eigen "pakket" samen te stellen.

Verzoekjes doen we niet, wij kunnen ook pas zaterdag 20 dec. in de loodsen terecht. Je mag zelf struinen, snuffelen en graaien. Aan het einde van de dag kijken we wat er in je "pakket" zit en bepalen we een prijs.

Reels met smd lijkt mij interessant.
Ook weerstanden en dergelijke? (smd)
Daar heb ik net eigenlijk gebrek aan..

Je hebt met een reel wel heel veel dezelfde ineens.

Op 14 november 2014 08:44:59 schreef Hewlett:
Ja, TTL etc is er nog wel een beetje ook nog wel een paar EPROMs ;-) overigens wel vaak veel van hetzelfde. Het is maar net wat je zoekt. Heel veel typen ICs aanwezig idd.

EPROMS! BLEEDING EPROMS !!

Een emmer mee en scheppen, komen ze daar ook eens weg! Misschien iets voor in de voortuin ofzo in plaats van grind.

@tidak
Jep, maar dan wel met de pinnetjes omlaag.

Mogen het ook tegeltjes in de badkamer zijn? :) (als het tenminste keramsche zijn)

Een FAKIR heeft daar geen last van.

MVG Gerard.;)

De datum is niet erg gunstig:
21-12 is er de radiomarkt in Bladel.

Op 14 november 2014 14:26:56 schreef markce:
Je hebt met een reel wel heel veel dezelfde ineens.

Ergens een schaar en een meetlat kopen, en per halve meter bij V&A zetten ;)

(wel extra werk idd, maar ik wil nog wel wat diverse SMD condensatortjes en afaik waren die er ook)

Op 14 november 2014 16:54:45 schreef GerardMonique:
Een FAKIR heeft daar geen last van.

MVG Gerard.;)

Pootjes in de tegellijm/specie natuurlijk !!

De "onder voorbehoud" mag verdwijnen bij mijn naam.... Ik kom zeker :)

Ik rij vanuit Antwerpen (binnenkort misschien wel "Midden-Brabant") en heb nog plaats vrij in de auto...

Op 14 november 2014 20:49:18 schreef KoenP:
heb nog plaats vrij in de auto...

Ach kan je Jinny ook wel even oppikken >:)

lijkt me net een ietsie pietsie uit de richting :)

Op 14 november 2014 20:49:18 schreef KoenP:
De "onder voorbehoud" mag verdwijnen bij mijn naam.... Ik kom zeker :)

Zo, wat een voorraadje EPROMS wel niet doet :+
Koen, je volgende project wordt iets met een venstertje? Altijd beter dan een voetpad met die dingen, ze blijven maar aan mijn klompen hangen.

Loop jij ook al op klompen? Ik dacht dat dat een privilege van Jinny was :+