is dit simpel te vinden bij de elektroboer of heb k hier toch best even wat wegwijs voor nodig ?

Dit is zo te zien een gecombineerd ding, een 30 nF en twee 2,5nF condensators in een behuizing. Een soort netfilter ? Waar komt hij uit en hoeveel pootjes ?
Belangrijk is ook de werkspanning, die is hier niet leesbaar.

Als je meer antwoorden wil van meer mensen helpt het om al die rare afkortingen achterwege te laten.

Volgens mij staat er 250V

Ja, maar omdat we al weten dat het een XY condensator is, maakt dat niet uit. Die zijn altijd >250VAC (heel oude >220VAC).

Het gaat hier om een papiercondensator in de uitvoering zoals je in witgoed wel tegenkomt, zijn alleen in papieruitvoering te krijgen vanwege hun opbouw. Dus feitelijk een slijtage-onderdeel: elke 5 tot 30 jaar vervangen of zelf iets bouwen uit losse MKP's.

In dit geval zijn de waardes 30n X2 en 2x 2n5 Y2. Je laat niet zien of het een 3-draads of een 5-draads is, maar in principe gebruik je gewoon een 3-draads als vervangen. 30n kan ik zo snel niet vinden, maar 100n kan op deze plaats geen kwaad als de afmetingen verder goed zijn: https://www.conrad.nl/nl/k042201052-ontstoringscondensator-xy-radiaal-…

Is volgens mij een ontstoringsfilter (deze zat in een Philips PM5190):

http://www.uploadarchief.net/files/download/pm5190f.jpg

Heb ik vervangen door losse condensatoren + een common mode spoeltje uit een oude SMPS.

Als het een driedraadstype is, is het alleen een gecobineerde condensator. In vijfdraadsuitvoering zijn beide varianten verkrijgbaar.

die zat in een motor gemonteerd
3 draads
afmetingen diameter 14 mm lengte 33 mm

voor de rest van wat jullie geantwoord hebben ga k google moeten gebruiken want k weet nog niet wat een XY condensator is en MKP's ken k evenmin

Op 17 december 2014 16:25:44 schreef Fractalic:
... ga k google ...-... want k weet ....-... ken k evenmin...

Is de toetsenbord niet in orde??

^ klikbaar ^
MVG Gerard.;)

Zal geen keyboard zijn maar een aanraakscherm in een telefoontje. Dat is soms nogal priegelijk typen vooral als er massaal getreind wordt in de avondspits <G>
@TS
De foto laat duidelijk 2 C's in 1 behuizing zien.

Ondeugdelijk invoermedium is geen excuus, heb je tenslotte zelf aangeschaft... ;)

Ok
Ik zal meer op mijn spelling letten.
Laten we niet in contradictie gaan over grammatica.

edit
Dit kon ik even niet laten http://www.welklidwoord.nl/toetsenbord

[Bericht gewijzigd door Fractalic op (32%)]

De link van Conrad die ik gaf is geschikt als vervanger als 20x35mm geen probleem is. Als je niet precies weet hoe of wat, is een nieuwe 3-draads condensator de enige goede oplossing. Zelfs al zou je hem elke 5 tot 25 jaar moeten vervangen (afhankelijk van klimaatcondities en gebruik). Er zijn papiercondensatoren bekend die het zelfs langer dan 25 jaar uithouden, geen idee hoe goed die van Conrad zijn.

Deze is trouwens 18x30mm en verder hetzelfde: https://www.conrad.nl/nl/k042201051-ontstoringscondensator-xy-radiaal-… en ze hebben nog wel wat meer varianten ook zo te zien.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (21%)]

Op 17 december 2014 17:47:56 schreef Fractalic:
Ok
Ik zal meer op mijn spelling letten.
Laten we niet in contradictie gaan over grammatica.

edit
Dit kon ik even niet laten http://www.welklidwoord.nl/toetsenbord

Ik heb het idee dat "in contradictie gaan" ook niet correct is, ik heb het in ieder geval nooit in deze zinsconstructie gehoord

@ area goed gezien, met snel te zijn heb ik me even vergist dat moest contramine zijn.

Soit on topic ;
Die condensator die op conrad staat krijg ik in geen mogelijkheid ingebouwd , ik loop morgen wel even langs de plaatselijke elektroboer en vraag daar voor een vervanger.

Anyway bedankt voor de leerzame antwoorden! ;)

Omdat ze vaak in witgoed en kleinhuishoudelijk zitten, mogelijk ook resultaat bij winkels als Handyman. In princpe kun je elke 3-draads XY condensator gebruiken. De waarde komt niet zo nauw, de afmetingen zijn in dit geval kennelijk het meest kritische.

Grote kans dat de Handyman dit wel heeft. Echter... kijk niet gek op als je de hoofdprijs moet betalen.

Toen een dergelijke condensator in de oude stofzuiger 5 jaar geleden de geest gaf, ben ik ook naar de handyman geweest met typenummer en het oude onderdeel. Van tevoren even aan m'n ouders gevraagd wanneer het te gek werd: 2-3 tientjes, meer niet.

Nou, toen ik te horen kreeg dat een nieuwe 85 euro kost, heb ik de eerstvolgende keer bij Baco dikke MKP's gekocht en die op dezelfde manier met elkaar verbonden en ergens met wat tie-wraps aan het motorhuis gebonden.

Maar de grap is dat elke XY van de juiste afmetingen goed is, dus die ene met een iets andere markering van 10 a 15 euro kan je daar wel gewoon kopen. MKP aanelkaarknopen is prima voor een gevorderde, maar een beginner (en als er weinig plaats is) raad ik liever aan een zo origineel mogelijke te kopen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (34%)]

bedankt voor de antwoorden , om een condensator bij conrad te bestellen gaat weer duur worden aan verzendkosten... dus ga ik me bij de plaatselijke electroboer wel even informeren , daarna kan ik nog zien wat de goedkoopste oplossing is .
Heeft zo een condensator een maximum shelflife ?
MAW hoelang mag zoiets blijven liggen in het rek eer het slecht word ?

Minstens 5 jaar en als hij netjes droog bewaard is waarschijnlijk ook wel meer. Vanaf een jaar of 20 wordt het gegarandeerd vragen om problemen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (29%)]

Hangt er vanaf hoe het bewaard wordt. Gewoon kopen als het er netjes uitziet.