In een TO-5 verwacht ik dat niet. Het komt me ergens wel vaag bekend voor.
Wat voor datumcode staat erop?
Dit topic is gesloten
In een TO-5 verwacht ik dat niet. Het komt me ergens wel vaag bekend voor.
Wat voor datumcode staat erop?
Overleden
Op 23 december 2014 21:01:50 schreef Tidak Ada:
Wie kan mij aan de waarden en de werkspanning geven?
Het zijn waarschijnlijk natte tantaals.
Dat had ik een maand geleden nog uitgezocht in dit zelfde draadje
http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1668975#1668975
1) is denk ik 25uF 35V. Ik heb zelf 150D 47 35DC en die meet 48uF.
2) 15uF 20V 10%
3) 0.47uF 35V 10%
Die dingen meten heel goed overigens, ondanks de leeftijd en opslag. Ben ze al aan het gebruiken. Had een behoorlijk aantal ingeslagen, maar 25uF 35V zit er niet bij. Heb ik nog een reden om nog een keer te gaan winkelen
[Bericht gewijzigd door guidob op woensdag 24 december 2014 02:58:08 (39%)
Golden Member
Ik zal een foto maken vandaag...
Overigens heb ik een hele zondag besteed aan het sorteren van een zak SMD weerstanden....
Alles zonder verder gezeur in een zak...
Op 23 december 2014 20:19:14 schreef maartenbakker:
Kan je daar eens foto's van maken?Het zouden vermangelde 12NC's kunnen zijn (ATP had 6122 als eerste cijfergroep denk ik, maar dat kan een overgangsperiode geweest zijn en nummers beginnend met 97 zouden commerciele nummers van een onbekende bedrijfstak moeten zijn - alleen verwacht je op onderdelen in de meeste gevallen geen commerciele nummers), maar dan alsnog zeggen ze me zo losstaand niet veel en zou ik ze zelfs als ik niet direct informatie kan vinden graag met bijbehorende context in mijn bestanden opnemen (met een kruisje in de kolom Navraag).
Op verzoek...
[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 24 december 2014 20:22:42 (7%)
Ik bedoelde eigenlijk ook van de onderdelen zelf Vraag me wel af wat TR REP. LABEL betekent.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 24 december 2014 15:23:36 (30%)
Moderator
Op 24 december 2014 10:40:21 schreef Tidak Ada:
Oeps, was ik al weer veregeten... (Toen had ik ze ook nog niet!)iig bedankt!
Nog een ander vreemd onderdeel (ook uit Deurne)
Het is een keramische buisvoet, formaat octal, maar hij heeft 14 contacten (een gat in de middencirkel heeft geen contact).
Weet iemand voor welke buis of ander doel dit is?[bijlage]
Ik denk een relaisvoet of anders een 14-pens (milspec) female connector. Misschien is de male variant er ook nog wel te vinden.
Op 24 december 2014 15:27:19 schreef Hugo Welther:
[...]
Ik denk een relaisvoet of anders een 14-pens (milspec) male connector. Misschien is de female variant er ook nog wel te vinden.
O, dat "verplicht" me om nog een keer naar Deurne te komen
Golden Member
Op 24 december 2014 15:22:51 schreef maartenbakker:
Ik bedoelde eigenlijk ook van de onderdelen zelf Vraag me wel af wat TR REP. LABEL betekent.
Na wat destructieve proefnemingen kan ik vertellen dat de groene eindigend op 80 groene LED blijken te zijn.
Eindigend op 90 lijkt een diode, staat Y11 op gedrukt
En 566 is een NPN tor met ongeveer 500 maal versterking.
Wat er precies opstaat ben je nog tegoed, slecht leesbaar.
lijkt me een melf condensator of weerstand, zou 2.2nF of 2.2k kunnen zijn.
Bedankt voor de reacties, ik heb even zitten te zoeken. Ik vermoed dat het een zenerdiode van 3.3V is, maar ik zal nog even verder gaan zoeken.
@maarten
Datum code van de TDA1035 is H7714.
Zou dus 1977 week 14 zijn?
Hij meet niet als 2 afzonderlijke transistors overigens.
1 pin lijkt nergens aan vast te zitten tenzij er een condensator ingang is.
Golden Member
Na de TAA,TBA en TCA kwam TDA maar kan nix bruikbaars vinden. Ik me ook geen TDA in TO-5 herinneren. Is het echt TO-5 of de platte variant?
1977 week 14 inderdaad. Ik ben helaas pas op z'n vroegst maandag weer bij m'n databoekenverzameling in de buurt. Ik kan op goed geluk ook een paar Elonco-bulletins proberen, maar dat zoekt lastiger (heb daar alleen de prototypes en customgevallen geïndexeerd voor in het OM-topic).
Platte TO-5 was TO-39 geloof ik? Nou hadden die dingen met meer pootjes sowieso allemaal eigen nummers die ik niet uit m'n hoofd weet.
Dit is misschien niet echt iets van elektronica maar aangezien er best wel wat oude rotten hier zitten hoop ik dat iemand weet wat die voor gereedschap is.
er staat een naam op JOS.Lanz en voor de rest is het niet scherp op de punt na dan
Golden Member
Ik denk dat je het moet zoeken in de loodgietershoek.
En dan een zink of lood snijder.
Hmm... schoenmaker?
@maartenbakker:
TO39 is een transistor metal can met een diameter van 8.5 en een te van 6.6 mm, dus zeker geen platte.
@Paul Welther:
6 Pootjes? Staan die 36° uit elkaar of is het 2 × 3 pootjes met een spatie van 45° en daartussen een spatie van 90°? De eerste variant is een TO106 (6) en de tweede een TO105 (6) Beiden (dubbel?) transistoren.
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 25 december 2014 23:56:00 (15%)
Het is echt een TO5 behuizing er zijn 2x 3pootjes.
Er zijn er 2 tussen uit bij wijze van spreken.
Zal proberen morgen een foto te posten.
Er zat ook nog een TAA480 in TO5 bij die is wel makkelijk te vinden.
@Peter.R dat zou ook nog uit de schoenmakers hoek kunnen komen.
[Bericht gewijzigd door Paul Welther op vrijdag 26 december 2014 00:35:04 (14%)
Volgens de tabel in een oude catalogus van Display is dat echt een TO 105 (6) De afmetinge zijn inderdad gelijk aan en TO5, maar door het afwijkend aantal pootjes wordt het dus TO105 (6) genoemd.
Bij nader inzien blijkt de TO105 (6) een volledige epoxybehuizing te zijn met een bolle bovenkant...
Moderator
Op 25 december 2014 21:09:11 schreef Peter R.:
Dit is misschien niet echt iets van elektronica maar aangezien er best wel wat oude rotten hier zitten hoop ik dat iemand weet wat die voor gereedschap is.er staat een naam op JOS.Lanz en voor de rest is het niet scherp op de punt na dan
Het zal niets met een LANZ te maken hebben denk ik.
Naar mijn mening iets om naden of hoeken in leer te kunnen maken. Schoenmaker, zadel-/tuigmaker, stoelhoezen.
Golden Member
@Peter R.
Enig idee van de herkomst van het gereedschap?
Ik heb geen idee, zat in een doos met ander oud gereedschap,
dit komt van een overleden persoon en is via mijn oom hier gekomen.
Ook geen idee over het beroep van de overledene?
Golden Member
Op 25 december 2014 16:09:43 schreef Paul Welther:
@maarten
Datum code van de TDA1035 is H7714.
Zou dus 1977 week 14 zijn?Hij meet niet als 2 afzonderlijke transistors overigens.
1 pin lijkt nergens aan vast te zitten tenzij er een condensator ingang is.
Vreemd en de TDA1035 hier heeft veel meer pootjes
http://html.alldatasheet.com/html-pdf/82564/ETC/TDA1035/46/1/TDA1035.h…
Wellicht heb je met een overgestempelde fake te maken?
Dit topic is gesloten