Dat wordt al een stuk duidelijker, maar.....
Waarvoor is de paslezer?
Is de weg (schakelopgave) voor van buiten naar binnen (OK)
Precies zo maar dan omgekeerd aan de weg van binnen naar buiten?
Nee dat kan niet, je hebt maar 1 paslezer.
Dus hoe.....

Probeer dat even duidelijk te omschrijven.
Dus komende van buiten, en men wil naar binnen(OK).
Daarna
Komende van binnen(OK) en naar buiten gaan.
Dan ook nog de stommiteiten opnoemen.
Paslezer word gebruikt, maar men gaat niet naar binnen.(wat vergeten mee te nemen)
Men is in de sluis, en wil terug (nog weer watr vergeten)
Dit kan 2 kanten op! Van OK naar sluis weer naar OK, en van buiten in sluis en weer naar buiten.

Dan hebben we de noodvoorziening nog, maar dat lijkt me een eitje.

Lastig he,
het moge voor jou als vanzelfsprekend zijn, maar niet voor mij, ik ben gelukkig nog niet bij jou in het ziekenhuis geweest.

Laat je niet ontmoedigen door Jochem.
Dit kan een heel mooi leermoment zijn.
Wij willen he best helpen (ik vind het ook wel leuk)
Je kunt uitgebreid en naar hartelust oefenen.
Er zit een hele mooie simulator in LOGOSOft, pas als alles goed werkt ga je het echt inbouwen.

Dan kom je ook misschien tot de ontdekking dat je alles net andersom had moeten doen, en dat de deuren normaal geopend zijn, en sluiten door een spanning op een spoeltje of zo te zetten.(dit omzetten is een eitje)
Dan heb je bij spanningsuitval en uitval van de LOGO! de zaak zo dat men veilig het pand (de OK kan verlaten).
De NOODknop kan je dan in je voeding zetten, zodat de kans op een niet werkende deur bij calamiteiten minimaal is.
Of er moeten andere duidelijke vluchtwegen zijn.

[Bericht gewijzigd door Toeternietoe op (30%)]

Ok hier komt ie.

Het gaat om een goederen sluis. het is geen vlucht weg, meer een gang om snel op het liftenplein te komen. zoals eerder beschreven worden in deze sluis goederen neergezet in rekken en deze worden door de magazijn medewerker op het operatiecomplex verspreid.

vanuit het liftenplein moet men door een beveiligde deur (1) met de paslezer naar binnen. dan kom je in de sluis uit. ga ik verder richting het operatie complex kan ik deur(2) bedienen middels een schop knop. deze deur gaat alleen open als deur 1 gesloten is.vervolgens kom ik op het operatie complex uit. nu de andere kant op:

vanuit het operatie complex kan ik met een schop schakelaar de sluis betreden. Als deur (1) gesloten is. loop ik verder richting het liften plein kom ik deur (1) tegen. deze is te bedienen met een elleboogschakelaar. de noodknop dient ervoor als er geen tijd is om te wachten tot 1 van de deuren is dichtgevallen. dan worden allebei de sloten ontgrendeld. en kan men vrij in en uit lopen.
aan de kant van het liftenplen is er een rode belet lamp gemonteerd om aan te tonen dat deur (2) open staat. hetzelfde is aan de kant van de okc gemonteerd alleen dan voor deur (1).

hoop dat het zo duidelijk is. Ben al bezig met aanvullingen op je programma. werkt al redelijk volgens mij.

het gaat er dus alleen om dat ene deur niet open kan als de andere gesloten is. vergeten dingen etc maakt niet uit.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (4%)]

Als het om goederen gaat en niet om patiënten dan neem ik (het grootste deel van) mijn bezwaren terug. Ik werd vooral getriggerd door de noodknop die gebruikt werd als er geen tijd was om op het sluiten van de andere deur te wachten. Ik zag het al voor me dat daar een patiënt vanaf de spoedeisende hulp het operatiecomplex in werd gereden op zijn bed, en dat door een klein software foutje nu net die nood-knop niet deed wat hij moest doen als bijvoorbeeld iemand anders tegelijkertijd de paslezer aan de andere kant gebruikte terwijl er net een deur in het slot viel... ofzo... (je weet hoe dat gaat met onverwachte condities..)

Excuses voor de incorrecte aanname.

maakt niet uit Jochem. Ik was ook niet helemaal duidelijk in mijn beschrijving.

bedankt allemaal heb in inmiddels het schema aangeapst en werkend gekregen.