Ik ga binnenkort een kistradio maken en heb hier al een schema voor uitgewerkt.

Klopt dit schema?
Kunnen er dingen aan verbeterd worden?

Alvast bedankt

Elco moet zo dicht mogelijk bij de versterker. Bij de accu heeft 'ie weinig nut...

Dat zal ik wijzigen, Is het voor de rest ok?

een zekering bij de accu is ook wel zo veilig.. weet niet hoe lang je met de accu wilt doen, maar de radio heeft doorgaans ook een versterker aan boord, dan is die extra tda2024 ook niet nodig. je hebt op een autoradio zo een aux in gemaakt..

waarom nog een auto radio inbouwen als je al een MP3/iphone/ipod ingang hebt en een aparte versterker? kan je dan niet beter ook gewoon een klein FM tunertje inbouwen ipv een energieverslindende autoradio. de meeste gsm's hebben trouwens ook een FM radio functie ingebouwd. moet je enkel nog het actief-luidspreker deel zelfbouwen

Voor gebruik buiten of in een werkplaats is 2x 5 watt ook niet bepaald veel. Die speakertjes gaan niet lang mee, te meer ook omdat kleine speakertjes ook nog eens een rampzalig laag rendement (minder dan 80 dB) hebben.

De elco is volledig overbodig. De accu heeft een veel lagere impedantie, tenzij de bedrading meters lang is.

Ik zou het geld dat hier in gaat zitten besteden aan een bluetooth speakerset, of het ontwerp wijzigen in accu + versterker + bluetooth ontvanger + speakers. Tenzij je geen capabele (smart)phone hebt, maar die heeft vrijwel iedereen.

[Bericht gewijzigd door Fuzzbass op (12%)]

Ik heb net zo'n ding gebouwd. Gewoon de autoradio er in, daar zit in de meeste gevallen een pracht van een versterker in.
Verder twee accu's 12 volt 7 A.
Om die te vullen gebruik ik een PB137. Werkt fantastisch !

als je ziet dat een makita bouwradio met een 1,5AH liion accu urenlang kan spelen is een autoradio toch niet bepaald zuinig voor mobiele toepassingen. 800ma stby zonder geluid is niks bijzonders. met 2x 7AH parallel gaat het nog wel een werkdag, maar 4AH is niet bijster veel. de bass laag houden scheelt veel accuduur, net als display verlichting met een knopje maken ipv altijd aan. wat zwaardere speakers zou wel beter zijn idd, 5w is nog muziek vermogen ook nog..

Hoe maak ik een AUX IN op mijn autoradio?

Het is een hele oude Kenwood met enkel cassette en een geel verlicht digitaal schermpje.

Typenummer heb ik momenteel niet bij de hand.

simpel, onderbreek de R en L uit het tunerblikje met een schakelaartje 2 standen. de uitgangen staan vaak op de hoofdprint aangegeven, of je kunt het zien aan de 2 gelijke ontkoppel condensatoren in serie met 2 pootjes van het tunerblik..

Als er nog een "gewone" volume potmeter inzit kun je op die aansluitingen een AUX signaal zetten.